Hulp!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Dennis

Bericht door Dennis »

Misschien volgende keer je ogen dicht als je muziek zit te luisteren ;) :P
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Daar moet ik me inderdaad bij aansluiten dat het geluid van alpine top is, maar het design zeer zeker niet.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ik vind het vrij simpele design van Alpine 10x mooier dan al die toeters en bellen en kleurtjes van de meeste andere merken (bv JVC), lijkt wel een disco. Maar gelukkig is smaak persoonlijk.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dennis

Bericht door Dennis »

Bij Alpine kun je de display uit zetten, helemaal geen last meer van disco (display gaat dan aan zodra je een knopje indrukt of verdraait)....dit uitschakelen van de display komt het geluid overigens ten goede :!: ( :?: )
Prospero

Bericht door Prospero »

Dennis schreef:Bij Alpine kun je de display uit zetten, helemaal geen last meer van disco (display gaat dan aan zodra je een knopje indrukt of verdraait)....dit uitschakelen van de display komt het geluid overigens ten goede :!: ( :?: )
De HU zal dan wel een stabielere toevoer van stroom hebben voor het genereren van geluid. En de display is overigens ook een storings-bron op de meeste HU's. Ik heb ooit eens een HU van VDO dayton gehad, en die stoorde ook (nauwelijks hoorbaar, totdat je de display uit zet ;))
Ewout

Bericht door Ewout »

Ik heb eens een sony gehad en na een half jaar ging het display vanzelf uit, en ging niet meer aan :( . Dit kwam de geluidskwaliteit trouwens niet ten goede :mrgreen:

Maar ff serieus, Ik vind dat een hu zo simpel, maar wel functioneel uitgevoerd moet zijn. Ik bedoel als je 300 kleine knopjes op je hu hebt zitten, en je moet bv ff je balans stellen terwijl je op een hobbellige weg zit, druk je gelijk 2, 3 knopjes tegelijk in dat is toch niet handig :!: Hetzelfde vind ik van die lichtbakhu's waarvan ik me bij sommige afvraag of het geen direct stralingsgevaar oplevert voor je ogen. Ik kan me nou niet echt voorstellen dat je daar nou blij mee bent als je tijdens een nachtelijke rit steeds gestoord wordt door zo'n lichtgevende puist in je ooghoek.

Maar goed het is nog steeds een kwestie van smaak ;)

Mzzl
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef:Afbeelding
Mooi? ... eh ... okay, over smaak valt niet te twisten .. maar voor rond de €360,- (fl 792,-)vind ik wel dat ie er wat beter uit mag zien als een bijna antiek ontwerp van 1965 ...
..maar dat is dan ook de reden dat ik voor in mijn auto dit keer niet voor een pioneer heb gekozen.
Naar mijn smaak vind ik de minder dure er goedkoop uitzien, en de duurdere nogal saai.
Een kerstboom hoeft inderdaad van mij ook niet in m'n dash ... maar 't mot er wel een beetje uitzien ... zeker voor die idiote bedragen die ze er tegenwoordig voor vragen.
Vroeger kocht je nog een redelijk goeie pioneer of sony met cd-speler voor om en nabij de fl 250,- ... nu heb je voor dat zelfde bedrag in euro's net wel net niet hetzelfde.

Trouwens ... 'smaak' is volgens mij een van de gevaarlijkste onderwerpen om op een forum over te discusieren ... zeker omdat je geen emoties en/of gezichtsuitdrukkingen ziet.
..en er is nix zo verschillend tussen mensen als smaak :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Trouwens ... 'smaak' is volgens mij een van de gevaarlijkste onderwerpen om op een forum over te discusieren ... zeker omdat je geen emoties en/of gezichtsuitdrukkingen ziet.
..en er is nix zo verschillend tussen mensen als smaak :lol:

AMEN! :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Prospero

Bericht door Prospero »

MoRaX schreef:
AMEN! :P
Halleluja ;)
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Paus johannes dennis de derde :lol:


check anders een keer de site van remcoshop.nl
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Plaats reactie