Hulp!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Dennis

Bericht door Dennis »

Prospero schreef: Ik denk zelf dat het verschil tussen JVC en Pioneer verwaarloosbaar is.
Da's toch gek. Ik heb een paar maanden geleden nogal wat HU's beluisterd, en ik vond -wat geluid betreft- de JVC's veel dichter bij Alpine zitten dan bij Pioneer eigenlijk :D
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

jvc rulez... :)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Dit lijkt op een discussie over Playstation 2 vs. XBOX haha
Dennis

Bericht door Dennis »

Foxtrot schreef:Dit lijkt op een discussie over Playstation 2 vs. XBOX haha
Welke is dan de gamecube? :)
Prospero

Bericht door Prospero »

Dennis schreef: Da's toch gek. Ik heb een paar maanden geleden nogal wat HU's beluisterd, en ik vond -wat geluid betreft- de JVC's veel dichter bij Alpine zitten dan bij Pioneer eigenlijk :D
Ghehe, JVC is natuurlijk beter dan Pioneer ;)

Maar ik denk dat je dat verschil pas echt gaat horen als je je veel bezig houd met je carstereo. En het ligt er natuurlijk ook aan welke HU van Alpine je beluisterd, want er zit toch nog wel wat verschil tussen de HU's van Alpine.
Ewout

Bericht door Ewout »

Prospero schreef: Ghehe, JVC is natuurlijk beter dan Pioneer ;)
:rofl:

Ik ken in ieder geval geen enkel prof inbouwstation die jvc aanraad, wat ik al zei JVC is een margemerk. Dat is ook de enige reden waarom een verkoper een JVC voor een bv Pioneer of een alpine zal verkopen, om het doodsimpele feit dat het niet om kwaliteit gaat maar waar de meeste centjes mee binnen te halen zijn.

mzzls
Prospero

Bericht door Prospero »

Ewout schreef: :rofl:

Ik ken in ieder geval geen enkel prof inbouwstation die jvc aanraad, wat ik al zei JVC is een margemerk. Dat is ook de enige reden waarom een verkoper een JVC voor een bv Pioneer of een alpine zal verkopen, om het doodsimpele feit dat het niet om kwaliteit gaat maar waar de meeste centjes mee binnen te halen zijn.

mzzls
Ik ken genoeg inbouwstations, waarvan enkele in Nijmegen e.o. die wel JVC aanraden, simpelweg omdat je een veel betere prijs/kwaliteits-verhouding hebt dan bij merken zoals Pioneer. Het toeval wil ook nog eens dat ik zelf een tijd werkzaam ben geweest als inbouwer bij een inbouwstation in Nijmegen en daar raadden we toch meestal wel JVC aan en niet vanwege die zogenaamde "hoge marge" die je verdient op zo'n JVC radio, want die marge valt dus best mee. Tevens is mijn persoonlijke mening, dat JVC beter klinkt dan Pioneer. Alpine is natuurlijk een heel ander verhaal, net zoals de prijs ;)

Maar goed, over smaak valt natuurlijk altijd te twisten...
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik heb als het goed is ooit al eens geschreven dat m'n uitstapje naar JVC ook meteen de laatste was voor dat merk.
Was binnen 4 weken verrot ... okay, kan gebeuren ... maar een week of wat later was die van m'n neef (ander type) ook gaan hemelen.
Kan ook gebeuren ... maar daar voor altijd pioneers gehad en no problemo's ... en ik vind pioneer nou eenmaal een mooi geluid hebben.

Helaas nu overgestapt van Pioneer naar Sony .... niet vanwege het geluid .. maar ik vind dat de nieuwe pioneers er niet uit zien.
en je zit toch vaak naar dat ding te staren, dus moet het er wel een beetje leuk uitzien :lol:

Over smaak valt inderdaad niet te twisten ... m'n maatje heeft clarion, helemaal naar zijn smaak afgesteld ... ik vind het van hem te schel en hij van mij te donker.

... en dan zijn er ook nog mensen die philips mooi vinden ... ja, die metaalklank ja (wansmaak is ook smaak :rofl: )
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Gaat niet alleen om de HU maar om de complete install... kom maar eens in mijn R100 luisteren hoe dat kan klinken met een JVC je zal versteld staan.

Ik gaat me verder niet meer in deze discussie mengen!
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Waarom niet?

Jij vind JVC mooi klinken .... punt :D

.. pioneer, jvc, sony,clarion ... als je het goed inregeld en goed aansluit geeft het gewoon een goed geluid...
... het wordt pas echt een discussie als je yoko, supertech of philips beter vind dan jvc :rofl:
(ofschoon .. eerlijk is eerlijk .. je uit een yoko best goed geluid kan krijgen)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Prospero

Bericht door Prospero »

Rover schreef: (ofschoon .. eerlijk is eerlijk .. je uit een yoko best goed geluid kan krijgen)
Whaha, bestaat dat merk nog joh?

Mjah, er zal best aardig geluid uit te krijgen zijn, zolang je maar niet teveel aan de volume-knop gaat draaien ;)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik heb geen idee of het nog bestaat .. maar ik had toen in m'n motor (Honda Goldwing 1200 Interstate) een kijkshop set van Yoko radio/cass, Supertech 2x100w verst., en 2x 150w Pioneer 3w speakers.

Was met 140km/h nog best goed aan te horen hoor :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Iedereen heeft het wel over de HU, maar er zijn nog zoveel andere factoren die bepalen hoe iets klinkt. Wat te denken van boxen en de klankkastafmeting? Of de afmeting van de kamer waar het in afgespeeld wordt. Echt vergelijk is toch nooit mogelijk. Is gewoon wat je er zelf van vind. Ik heb nu een Caliber radio gekocht. Normaal ook altijd pioneer fan, maar de prijs, het geluid en het design van de radio stonden me wel aan. En 4x70Watt met 5Volt uitgangen is ook niet verkeerd toch? Moet hem alleen nog steeds in gaan bouwen, maar daar komt telkens wat tussen. Ga hem namelijk met versterker en boxen achter in de auto inbouwen, op de plek waar ooit eens mijn achterbank zat. Heb er toch een afstandbediening bij besteld
Dennis

Bericht door Dennis »

Rover schreef: ... het wordt pas echt een discussie als je yoko, supertech of philips beter vind dan jvc :rofl:
Supertech! :D
Laatst stond er bij de kijkshop een supertech radio/cassette in de aanbieding voor 14,95 :D
Ik snap niet hoe ze het er voor kunnen maken, maar ze doen het wel :)


En ik heb het ook al eerder gepost, ik heb ook niets tegen jvc. Heb jvc's vergeleken met o.a. pioneer, panasonic ( :? ), alpine, pioneer, kenwood, over dezelfde installatie, en het klinkt absoluut niet verkeerd (vind ik uiteraard), mooi helder, geluid gaat echt richting alpine, terwijl pioneer toch duidelijk heel anders klinkt.

Hoe het loopwerk is, dus degelijkheid, en hoe vaak ie overslaat en zo, dat weet ik niet, maar ik had na die luistertestjes toch niet meer het idee dat JVC prut was terwijl ik dat eerder wel altijd dacht :)
Ewout

Bericht door Ewout »

Rover schreef:Helaas nu overgestapt van Pioneer naar Sony .... niet vanwege het geluid .. maar ik vind dat de nieuwe pioneers er niet uit zien.
en je zit toch vaak naar dat ding te staren, dus moet het er wel een beetje leuk uitzien :lol:
Ja dat vind ik inderdaad jammer de laatste serie van pioneer ziet er inderdaad nou niet echt spetterend uit.
hoewel deze er toch echt niet verkeerd uit zou zien in m'n dash
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ja dat vind ik inderdaad jammer de laatste serie van pioneer ziet er inderdaad nou niet echt spetterend uit.
hoewel deze er toch echt niet verkeerd uit zou zien in m'n dash


Die is inderdaad super.
En een mooie blauwe verlichting.

Maar de rest valt qua vormgeving wel een beetje tegen.
Maar dat geldt ook weer voor het merendeel van JVC.
Zelfs de HU van Alpine vind ik niet echt mooi om te zien.
(het geluid is natuurlijk wel top)
Plaats reactie