Koppakking ZS 180 + reservewiel maat

FritsZS180

Koppakking ZS 180 + reservewiel maat

Bericht door FritsZS180 »

Hallo, wat zijn ongeveer de kosten om de koppakking te vervangen??,
welke maat wiel cq band kan gemonteerd worden en past tevens ook in de kofferbak??, gr. Marcel.
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Ik heb stalen wiel achterin. 15 inch.
Koppakking verschilt erg veel, hangt ervan af hoe slecht alles er aan toe is. Als het heel erg heeft gelekt bijvoorbeeld, zoals mij bij, is de hele distributieriem zeiknat van de olie dus dat kreeg ik ook voorgeschoteld. Reken er maar niet op dat het goedkoop is iig :(
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

res. wiel moet minimaal 16 inch. zijn i.v.m. de remklauwen ( zs 180 heeft grotere remmen als de 120 )

Koppakking is gewoon n kwestie van offertes opvragen, zit heel veel verschil tussen garages.
Vermeld er wel bij dat je meteen je distributieriem, spanrol en waterpomp gelijk wilt laten vervangen als ze toch bezig zijn ( of dit moet recentelijk gedaan zijn ? ) en geef aan je je het nieuwe type koppakking wilt hebben, de zogenaamde mls versie.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

Oh past een 15" staaltje niet om 282mm remklauwen? :+ Kan ik die van mij er dus ook wel uit donderen :lol:
Afbeelding
FritsZS180

Bericht door FritsZS180 »

Thanx voor de reply's!, dacht ook al aan 16 inch maar de sportvelg (ook 16") van Honda wat op dit moment in de koffer ligt is te breed!, de mat bolt nl. omhoog, zijn er ook noodwielen te krijgen van bv. Honda of MG??
De auto is van mijn schoonvader, heeft pas 123.000 gelopen en gebruikt koelvloeistof. Hij heeft geen uitwendig lek en voor de rest geen tekenen van lekke pakking zoals olie problemen of verbruik.
Riem is al eens vervangen, wat is het verschil tussen de oude type pakking en de zogenaamde mls versie??
DeBe
MG-R Regular
Berichten: 35
Lid geworden op: do jul 19, 2007 4:24 pm
Woonplaats:
Locatie: Nieuw-Vennep

Bericht door DeBe »

Haha, nee daar ben ik ook al eens achter gekomen. Bewaarde netjes een reserve band die ik uit een 45 had gehaald. Helaas paste die niet op m'n voorwiel op het moment dat ik hem nodig had.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ow, wacht even de zs 180 das een v6.......................
Die heeft volgens mij geen mls pakking :+

De 4 cilinder motoren hebben nogal wat problemen met het oude type blikken koppakking, daar is een Multi Layer Steel pakking voor op de markt die beter als de oude is.

Even afwachten op de mensen die wat meer thuis zijn met de v6 versie :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9051
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: wat het reservewiel betreft

ik heb ook zo'n thuiskomer in de ZS.
het boekje zegt : indien je een lekke band aan de voorzijde hebt, moet je eerst een wiel van achter naar voren wisselen en de thuiskomer aan de achterzijde plaatsen.
Afbeelding
FritsZS180

Bericht door FritsZS180 »

Ja dit is om het differentieel te ontlasten ivm het toeren verschil li en re door het thuiskomertje dat kleiner is! ;)
@ JD geen probleem! :mrgreen:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9051
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: meer omdat de thuiskomer niet over de grotere remschijf/klauw van de 180 past.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

:lol: wat een constructie :rofl:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
elroy
MG-R Regular
Berichten: 38
Lid geworden op: ma mar 20, 2006 6:54 pm
Woonplaats:
Locatie: leusden

Bericht door elroy »

Denk niet dat je koppakking lek is. Komt weinig voor met V6 ik denk eerder dat de thermostaat huis lekt. Kijk is in de v naar beneden ik denk dat daar een plasje ligt.
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Laat het koelsysteem eens op druk zetten bij een garage, dan kan er een goede diagnose gesteld worden. Koppakking komt niet vaak voor. Hoe ziet de motorolie eruit, zie je ook sludge in het kleppendeksel als je de dop vuldop eraf hebt?
FritsZS180

Bericht door FritsZS180 »

Zal ik zo snel mogelijk nakijken, @ Marvon is het thuiskomertje 15 of 16 inch dan??
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9051
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik dacht 16, maar dat zou ik moeten nakijken.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

euhm..................................

als dat 16 inch. is zie ik even niet waarom je je achterwiel naar voren moet wisselen :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie