Pagina 1 van 1
Manual Boost controller
Geplaatst: ma apr 28, 2014 7:12 pm
door bam
Ik wil de performance van mijn cdti wat verbeteren.
Nou dacht ik, ik ga voor een boost controller
http://www.gb-ent.com/cars/index.php/en ... oller.html
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zit nu op 17.4 psi max en er wordt gezegd "je kunt tot 21.4 psi
Maar wat kan ik hiermee en wat doet het?
Geplaatst: ma apr 28, 2014 7:44 pm
door MARTIN
kan je niet beter een een koperen kraantje bij de gamma kopen voor 3,50€
Geplaatst: ma apr 28, 2014 7:48 pm
door bam
Koper pijpje ertussen en dan beetje bij beetje dichtknijpen met een tang tot de druk goed is
Maar dit werkt alleen bij snel accelereren? hoog toeren?
Of heb je in de onderste regionen er ook wat aan of kan ik dan beter een dumpvalve kopen? (die niet werkt op een diesel)
Geplaatst: ma apr 28, 2014 8:44 pm
door Johan
Geplaatst: ma apr 28, 2014 10:18 pm
door bam
Bedankt Johan, deze zocht ik.
Ik heb nl. die Mafam met die extra fuel en inderdaad dan liggen de waardes anders.
Ik wacht nog even op antwoord uit de UK voor een upgrade naar 160 bhp.
En ik heb pakkingen besteld voor mijn inlaatspruitstuk. ik wil deze ook demonteren en laten reinigen. En dan nog een boost control installeren.
Al met al hoop ik dat hiermee hij rijgedrag beter word en het brandstofverbruik minder word. Bij die station werd het rijgedrag en verbruik beter met een mafam en softwareupgrade, dus ik ben benieuwd als ik voor het hele recept ga
Geplaatst: ma apr 28, 2014 11:39 pm
door mixtuurorgel
Upgrade naar 160 bph, waar haal je die vandaan ?
Geplaatst: di apr 29, 2014 5:32 am
door bam
mixtuurorgel schreef:Upgrade naar 160 bph, waar haal je die vandaan ?
Andere software in de motor management computer laten zetten.
Ik heb het een keer in Nederland laten doen (bij die station) maar die Engelse schijnen een mooi product te hebben.
Geplaatst: di apr 29, 2014 8:05 am
door Johan
Ik neem aan dat je je pakkingen hebt besteld bij de Bimmer dealer, dat scheelt een flinke duit. Heb nog een complete set op de plank liggen, dat zijn 9 pakkingen. Het schoonmaken van het spruitstuk ga je met name merken met soepel rijden en geen roeten als je doortrapt. Aan verbruik heb ik niet veel gemerkt na het schoonmaken in ieder geval.
Als ik me niet vergis draait die 160 pk map zonder een Mafam of een box? Beide zou een beetje overkill zijn? Ben wel nieuwsgierig naar dit resultaat, en waar je die UK upgrade evt gaat laten doen.
Geplaatst: di apr 29, 2014 8:24 am
door mixtuurorgel
Heb het ook al eens bij de Engelse MG Rover club gevraagd maar dan moet ik de ECU opsturen.
Jij hebt blijkbaar weer wat anders gevonden.
Een spaghetti spruitstuk schijnt ook te helpen voor meer vermogen uit de uitlaat.
Geplaatst: di apr 29, 2014 5:47 pm
door bam
Die 9 pakkingen komen bij
http://www.brit-car.com/ vandaan. Dat scheelt inderdaad een hoop, ipv 90 euro voor 30 euro (en dat voor een paar spruitstuk pakkingen)
Die ECU opsturen zal het niet worden, als het doorgaat ga ik met het vliegtuig ff heen en weer.
Ja en dat samen met een mafam en boostcontroller.......... ach dan komt mijn ASR nog eens van pas.
