De 75 dient een fikse opknapbeurt te krijgen

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
82-JB-BD

De 75 dient een fikse opknapbeurt te krijgen

Bericht door 82-JB-BD »

Beste allemaal,

Na jaren met veel plezier rond te hebben gereden in onze mooie Rover heeft hij nu echt aandacht nodig. Hij is weer door de APK, maar er zijn een aantal zaken die ik echt wil aanpakken om er langer van te kunnen genieten.

Wellicht dat jullie wat tips en tricks hebben die me kunnen helpen.

Allereerst begint de motorkap enorm te roesten en ik wil daar een nieuw exemplaar op zetten en het liefst in dezelfde kleur midnight blue.

Ten tweede blijft de Brake Pads Low indicator aan terwijl er goede pads op zitten. Wat kan ik daaraan doen?

Ten derde blijft het airbaglampje branden. Ik heb al zitten rommelen onder mijn stoel, maar dat maakt niet uit.

Ten vierde is mijn linker achterlichtunit los en die krijg ik niet meer goed. Daar moet een nieuwe in. Het is voor een Rover 75 Tourer, dus wie weet waar ik zulke lampen kan krijgen of wie heeft er nog een liggen :mrgreen:

Ten vijfde en dit is echt sh*t, er is iets losgeschoten in het bestuurdersraam waardoor het raam niet meer omhoog of omlaag gaat. Je hoort de motor wel draaien, maar er geburt niets. Het lijkt dan ook of er een draadje wordt rondgetikt. Wat kan ik daaraan doen?

Als ik dit rond heb dan kan ik weer gaan genieten.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten,
Mark
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: je raam mechanisme zal je moeten vernieuwen.
de kabel is van de rol gegaan .waarschijnlijk door slijtage.
die krijg je er iig niet meer op.

achterlicht op eBay.co.uk ,staan er zat op.

airbagkabels onder de stoel losmaken ....inspuiten met contactspray.
terug vast en een tyrap er omheen en goed aantrekken.
dit helpt 9 van de 10 x

slijtage indicator.....geen idee
Afbeelding
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Voor de achterlichten en evt raammechanisme;

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=6 ... ic=&pag=dm

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=6 ... ic=&pag=dm

En voor die brakepads low, dan moet je die draadjes van die slijtage indicatoren even doorverbinden.

Maar doe voorzichtig met die achterlichten want voor je het weet breekt er een clipje af.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Achterlicht los?? Of echt kapot?

Aan welke kant? De binnenkant (richting kofferklep) of de buitenkant?
In het laatste geval zijn de houders gebroken, en die zul je dan moeten vervangen.

Als het aan de binnenkant is wil een ringetje/revet nog wel eens helpen, vaak breken de oogjes van de schroefgaten nog wel eens.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

de laatste draadjes van de slijtage indicator met de contactpunten aan al vervangen? zou daar eens mee beginnen!
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
82-JB-BD

Bericht door 82-JB-BD »

Zo ik heb wat werkzaamheden gedaan. De linkerachterlichtunit zit vaster, maar nog niet vast. Het bovenste schroefje achter het clipje is weg en het plastic aan de unit is compleet weg. Het plastic witte gevalletje (geen idee hoe zoiets heet) aan de linkerkant boven is afgebroken, dus daar zal een nieuwe unit in moeten.

Ik heb bij British Car Centre Baarn een tweedehands raammechanisme gekocht en die erin gezet, dus het raam werkt weer als nieuw.

Daar ook gelijk een nieuwe motorkap op de kop getikt en deze vervangen. Helaas in een iets afwijkende kleur. I heb zelf midnight Blue en ik denk zelf dat de nieuwe royal blue is. Maar dit is bijna niet te zien.

Ook heb ik de "brake pads low" weg kunnen halen door de draadjes te verbinden.

Mijn airbaglampje is waarschijnlijk door de goede zorgen van de andere componenten gaan denken: Laat ik hem niet meer pesten en is vanzelf uitgegaan (?)

Tot zover weer de update. Als het allemaal weer strak staat denk ik erover hem over te laten spuiten in de originele kleur zodat alles weer er tip top uit ziet.

To be continued.......
Joren
MG-R Freak

Bericht door Joren »

Ik denk dat je lak gewoon doffer is geworden in de loop der jaren.
Als de motorkap dezelfde kleurcode is dan zou een flinke polijstbeurt alles weer recht moeten trekken.
Bij een professionele zaak betaal je daar iets van 150 euro voor, maar dan heb je hem wel weer superstrak. Laten overspuiten kost je makkelijk het 10-20 voudige.

Keep up the good work!

oh, en foto's! :evil: :)
Afbeelding
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Zo'n wit klemmetje voor het achterlicht heb ik evt. nog wel liggen, maar je kunt ze ook nog bestellen bij rimmerbros. Sowieso aan te raden (en dan meteen een stuk of 10), want als je een lampje moet vervangen breken die dingen waar je bij staat.

Zo'n schroefje kun je overal wel vinden, evt meebestellen bij rimmer, maar bij de Gamma hebben ze dezelfde schroeven. Met een revetje er achter kun je vaak de lamp nog netjes vastzetten.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
82-JB-BD

Bericht door 82-JB-BD »

Bedankt voor alle tips!! Ik reageer soms wat laat omdat ik voor mijn werk veel naar het buitenland moet.
Even weer een kleine update. Nu alles weer leek te werken hadden de weergoden bedacht het flink te laten stormen en regenen. Dit is onze Rover helaas niet in zijn koude kleren gaan zitten en hebben we er weer een waslijst aan klachten bij:

- door de vele regen is er via het verwarmingskanaal massa's water in de auto gestroomd. Ik heb de afvoergaten gecontroleerd en schoongemaakt bij het vervangen van de motorkap, maar die zaten door de storm toch weer vol met ellende. (De auto staat onder de bomen geparkeerd)

- aanjager doet het nu ook met uitgeschakeld contact
- hij wil niet meer op slot 😳😳
- richtingaanwijzers buiten doen het wel, op het dashboard zie je niets
- airbaglampje doet het weer. Ik had de contacten met contactspray ingespoten en met tie-raps vastgemaakt.
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

De Ecu die zit daar ook (boordcomputer) en deze heeft waarschijnlijk ook een laag water gehad.
Deze kun je vrij eenvoudig verwijderen en dan in huis laten drogen en hopen dat het dan weer goed komt.

Eric.
Plaats reactie