Pagina 1 van 1

MG ZT-T 160 of 190 (stiekem toch V8?)

Geplaatst: za mar 22, 2014 4:57 pm
door Mista T
Leuk vraagstukje

gezien het feit dat ik nu veel minder km ga rijden dan voorheen is het zo dat de 45 ruimte zal gaan maken voor een andere auto, nu wil ik wel een station en een auto die de caravan kan trekken.

Op mijn lijst staat namelijk nog wel de ZT echter komt dan het vraag stuk van welke auto nu uiteindelijk de beste keus zal zijn.
de 1.8 T - de2.5 V6 - of toch stiekem de V8.

voor jullie indicatie zal ik waarschijnlijk rond de 10K op jaarbasis gaan rijden omdat ik mijn woon werk verkeer met een bedrijfsbus ga doen.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Geplaatst: za mar 22, 2014 5:26 pm
door MARTIN
:mrgreen: De V8 is natuurlijk heel erg leuk, maar de V6 is meer dan voldoende om een caravan te trekken.

De 135 cdti is nog beter om de caravan te trekken natuurlijk.
Maar ik begrijp dat dit vanwege de mindere km's niet meer doende is.
De 1.8 zou ik niet doen als je er iets achter wil hangen.

waar op te letten.

onderhouds history en je gezond verstand gebruiken.
en vooral je ogen en je oren als je gaat proefrijden.
rij er desnoods langer dan een paar uur mee en breng een bezoek aan iemand die alle ins en outs kent van dit type.

Geplaatst: za mar 22, 2014 7:14 pm
door Mista T
Martin,

wat is het verbruik van de ZS als jij rustig rijdt ;)

Geplaatst: za mar 22, 2014 9:12 pm
door RickO
De V8! Ik heb er geen moment spijt van.

Geplaatst: za mar 22, 2014 9:13 pm
door JD
zou voor de 1.8 turbo gaan en die eventueel laten chippen.

de 1.8 is goedkoper in wegenbelasting, zuiniger en onderhoud

als je hem laat chippen heeft hij ongeveer dezelfde specificaties qua pk's en koppel als de v6.

max trekgewicht is 1450kg dus daar kan een gemiddelde caravan achter.

als het financiële gebeuren je geen reed interesseert zou ik voor de v8 gaan :mrgreen:

Geplaatst: za mar 22, 2014 9:32 pm
door challenge
.ben het met JD eens. Zou ook voor de 1.8Turbo gaan.

Geplaatst: za mar 22, 2014 10:20 pm
door mixtuurorgel
RickO schreef:De V8! Ik heb er geen moment spijt van.
Ben er ook wel eens over aan het nadenken maar schrik altijd weer terug van het benzine gebruik, tenminste wanneer ik dat lees.
Hoe gebruik je die auto, dagelijks of alleen op zondag?

Geplaatst: za mar 22, 2014 10:29 pm
door MARTIN
:mrgreen: roy als ik rustig rijd haal ik 1:12 ,maar dat doe ik dus nooit.
de zs nodigt je uit.
ik haal gemiddeld met een big smile 1:8,9.

mijn moeder haald met de 75 tourer 2.5 ltr gemiddeld 1:10

Geplaatst: za mar 22, 2014 11:20 pm
door JD
vraag me btw af wat zo'n turbo motor verbruikt :?

Geplaatst: ma mar 24, 2014 9:28 pm
door Bart-K
Niet veel minder.

Ik zou voor de gulden middenweg gaan, de V6 8)

Geplaatst: ma mar 24, 2014 9:59 pm
door arjan_m
Met 10.000 km per jaar zou ik gaan voorde funfactor... de ZT v8 dus.
Achterwielaandrijving, lekker geluidje.... Heerlijk!

Ijzersterk blok, wel wat bekende issues met het koelsysteem.

Geplaatst: ma mar 24, 2014 11:52 pm
door bam
arjan_m schreef:Met 10.000 km per jaar zou ik gaan voor de funfactor.
Zonder meer!! dan stond er hier een bmw 850 voor de deur

Geplaatst: di mar 25, 2014 1:44 am
door RickO
mixtuurorgel schreef: Ben er ook wel eens over aan het nadenken maar schrik altijd weer terug van het benzine gebruik, tenminste wanneer ik dat lees.
Hoe gebruik je die auto, dagelijks of alleen op zondag?
Ik heb een auto van de zaak die ik niet privé meer rij. In de wintermaanden rij ik meer met de ZT en in de zomer heb ik ook mijn Fje nog.
Tja het verbruik, daar kijk ik niet zo veel naar. In de stad denk ik 1 op 5/6 en op de snelweg 1 op 8/9.

Geplaatst: vr mar 28, 2014 7:25 pm
door Roverforever
V8 is best wel super te noemen om in te rijden maar persoonlijk vind ik hem meer aanzetten tot relaxed te rijden dan een KV6

Geplaatst: za mar 29, 2014 12:31 am
door arjan_m
Na een ritje kan ik daar pas echt over oordelen.... ;) :mrgreen:

Maar ik denk dat je idd gelijk hebt, sowieso omdat de 75 een automaat heeft. De ZT V8 lijkt me qua sportiviteit wat meer uitnodigen.