Weinig remdruk
Weinig remdruk
Vandaag de voorklauwen uit elkaar gehad en voorzien van nieuwe rubbers en netjes opgepoetst.
Enkel, na het ontluchten merk ik dat ik het rempedaal erg ver moet intrappen voordat er wat gebeurt. Ik heb alles wel 3x ontlucht.
Ik heb overigens de klauwen er vaker af gehad en daarna ontlucht, dat ging altijd prima, altijd precies weer dezelfde pedaal druk.
Iemand ideeën?
Enkel, na het ontluchten merk ik dat ik het rempedaal erg ver moet intrappen voordat er wat gebeurt. Ik heb alles wel 3x ontlucht.
Ik heb overigens de klauwen er vaker af gehad en daarna ontlucht, dat ging altijd prima, altijd precies weer dezelfde pedaal druk.
Iemand ideeën?
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Bij Volvo,zoals Martin zegt,kan het ook gebeuren dat er lucht in de abs blok blijft
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Achterremmen ben ik helemaal niet aan geweest, enkel de voorklauwen zijn losgeweest.
Zou het kunnen dat er toch lucht in de achterleidingen terecht is gekomen? Lijkt me erg sterk want het reservoir is niet leeg geweest..
Overigens, ik weet niet hoever een normaal pedaal in een 200/25/ZR zinkt. De remzuigers klemden enorm dus logischerwijs zal het pedaal nu verder ingetrapt moeten worden omdat de zuigers nu wél terugtrekken in de klauw.
De auto remt overigens prima, ABS ook. Maar het is dus niet zo dat als je ook maar naar het rempedaal kijkt dat je stilstaat, je moet wel wat moeite doen.
Zou het kunnen dat er toch lucht in de achterleidingen terecht is gekomen? Lijkt me erg sterk want het reservoir is niet leeg geweest..
Overigens, ik weet niet hoever een normaal pedaal in een 200/25/ZR zinkt. De remzuigers klemden enorm dus logischerwijs zal het pedaal nu verder ingetrapt moeten worden omdat de zuigers nu wél terugtrekken in de klauw.
De auto remt overigens prima, ABS ook. Maar het is dus niet zo dat als je ook maar naar het rempedaal kijkt dat je stilstaat, je moet wel wat moeite doen.
Ja dat voelt ie zeker. Ik weet namelijk dat in een luchtvrij circuit het pedaal gewoon in een keer hard is.
Hier kan ik nog een heel stuk op en neer.
Ik haal morgen even nieuwe remvloeistof en dan doe ik de achterremmen, maar kan me niet voorstellen dat dat het is.
Wat zou het anders nog kunnen zijn? HRC opeens naar de kloten?
Hier kan ik nog een heel stuk op en neer.
Ik haal morgen even nieuwe remvloeistof en dan doe ik de achterremmen, maar kan me niet voorstellen dat dat het is.
Wat zou het anders nog kunnen zijn? HRC opeens naar de kloten?
Nou, er zijn meerdere theorieën maar ik zal vanaaf eerst even voor je op rave kijken wat de officiele weg is volgens rover zelf.
Het zou kunnen dat het met de auto op t contact moet i.v.m. je abs pomp.
Wat een andere manier is idd door middel van vacuum, dit kun je eventueel ook met een stofzuiger doen als je geen pomp hebt.
Maar ik zal t straks eerst even nakijken voordat k je op t verkeerde spoor zet
Het zou kunnen dat het met de auto op t contact moet i.v.m. je abs pomp.
Wat een andere manier is idd door middel van vacuum, dit kun je eventueel ook met een stofzuiger doen als je geen pomp hebt.
Maar ik zal t straks eerst even nakijken voordat k je op t verkeerde spoor zet
Ik ga zelf ook even snuffen in rave.
Maar wat ik vreemd vind is dat ik wel vaker de klauwen eraf heb gehad en toen heb ik dit gezeur niet gehad.
Het enige verschil nu is dat er nieuwe rubbers in de klauw zitten waardoor de zuiger makkelijker terug trekt.
( de auto rolt eindelijk weer achteruit op heuveltjes )
Maar wat ik vreemd vind is dat ik wel vaker de klauwen eraf heb gehad en toen heb ik dit gezeur niet gehad.
Het enige verschil nu is dat er nieuwe rubbers in de klauw zitten waardoor de zuiger makkelijker terug trekt.
( de auto rolt eindelijk weer achteruit op heuveltjes )
Rave zegt:
Linksvoor, rechtsachter, rechtsvoor, linksachter.
Ontluchten met motor lopend ( heb ik gedaan )
Paar keer pompen tot lucht eruit is en dan nipper weer dicht draaien.
Er staat dus niks in over speciale handelingen bij lucht in ABS pomp oid, zou er dus gewoon uit moeten vloeien.
Ik probeer het morgen opnieuw!
Linksvoor, rechtsachter, rechtsvoor, linksachter.
Ontluchten met motor lopend ( heb ik gedaan )
Paar keer pompen tot lucht eruit is en dan nipper weer dicht draaien.
Er staat dus niks in over speciale handelingen bij lucht in ABS pomp oid, zou er dus gewoon uit moeten vloeien.
Ik probeer het morgen opnieuw!
ja, maar t kan wel kloppen wat er staat, remsysteem werkt namelijk kruislings
Dat betekend dat als er linksvoor lucht in je systeem zit dit ook richting rechtsachter gaat.
Wij doen het ook eigenlijk altijd kruislings
Dat betekend dat als er linksvoor lucht in je systeem zit dit ook richting rechtsachter gaat.
Wij doen het ook eigenlijk altijd kruislings
Laatst gewijzigd door JD op do mar 20, 2014 10:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.