Schokbrekers mg zs

Gebruikersavatar
RoverSterling
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
Woonplaats: Arnhem

Bericht door RoverSterling »

Zijn er geen fsd voor de civic die ook onder de zs passen[/code]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Zou best kunnen, kwestie van zoeken.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Weet niet of hij bij mij ook de schokbrekers zijn.
Maar bij in en uitstappen krrakt er wel uets achter.
Ik heb wel dit gevonden.
Weet niet of jullie er wat aan hebben.
All honda civic coilovers from 1996-2000 will fit as long as the rear shocks have the fork mount. Not the eyelet mount.

http://www.ebay.co.uk/itm/COILOVER-HOND ... 2938wt_982" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Civic-G ... 2ebd62f53f" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.co.uk/itm/AP-Coilover-S ... 3749wt_897" onclick="window.open(this.href);return false;

These are what i have.

http://www.ebay.co.uk/itm/TEIN-FLEX-COI ... 43a33b85f8" onclick="window.open(this.href);return false;

with edfc

http://www.ebay.co.uk/itm/TEIN-EDFC-KIT ... 416399240e" onclick="window.open(this.href);return false;

Meister r coilovers for the civic are the best coilovers for around £500-600 there better than avo or gaz units.

http://www.google.co.uk/imgres?q=meiste ... s:12,i:117" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
RoverSterling
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
Woonplaats: Arnhem

Bericht door RoverSterling »

arjen schreef:Wat wel veel voorkomd is een vervelend bijgeluid van de achterste schokbrekers. Daarvoor was bij de dealer een setje leverbaar wat het probleem oploste. Dat setje bestaat uit een paar met olie doordrenkte filtjes die om de zuigerstang van de schokbrekers geplaatste worden.
En is dit iets wat jullie ook kunnen regelen?
Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik kan wel zo'n setje bestellen ja. Als je interesse hebt stuur dan even een pb of mailtje.
Theo
MG-R Freak
Berichten: 513
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 1:48 pm
Woonplaats: Terwispel

Bericht door Theo »

arjen schreef:Ik kan wel zo'n setje bestellen ja. Als je interesse hebt stuur dan even een pb of mailtje.
He dit is interessant! Zou dat mijn probleem van geklapper rechtsachter ook oplossen Arjen?
Dan zou je voor mij ook wel een setje mogen bestellen.
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik denk niet dat het geluid van de jouwe hiermee opgelost kan worden Theo, maar ik zal even informeren wat de ervaringen zijn bij de dealer.
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Ik heb 2 maanden terug nieuwe MG ZS voorschokbrekers gemonteerd op mijn Honda VTi, mijn dempers waren iets van 15 jaar oud en behoorlijk wat km achter de rug. Nu rijdt ie weer alsof ie zo uit de fabriek is gekomen maar sportiever. De uitgaande slag doet niets onder voor koni geel, ingaand is wat zachter dan Koni geel maar dat komt omdat de ZS veren al erg stug zijn. En het viel me op dat de zuigerstangen 2 cm korter zijn.

Achter wilde ik ook vervangen dus ook ZS dempers daarvoor gekocht maar die gaan helaas niet passen. Heb ze nu te koop staan voor weinig.

Als een demper hoog geluid maakt door het bewegen van zuigerstang langs een droge keerring kun je er ook siliconespray op spuiten of demonteren en puur siliconenvet erop doen.
En als het klappert zou ik eens controleren of de moer bovenop de veerschotel wel goed aangedraaid is, hij hoeft maar iets los te zitten of het busje en de stofhuls wat eronder zit krijgt speling en zorgt vervolgens voor geklapper bij het bewegen van de zuigerstang.
En de bouten van de veerschotel op chassis natrekken want als die los zitten heb je ook geklapper.
Gebruikersavatar
RoverSterling
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
Woonplaats: Arnhem

Bericht door RoverSterling »

Gevonden op internet.
Kan iemand die verstand heeft van auto's dit lezen en aangeven of op basis wat hier staat er wellicht een oplossing is.

Ik hoor het graag

Gr van Berry

My Mk2 180 has done this from new if it's the same thing we are talking about.

Knocking noise from front suspension, noticeable when driving on slightly rough road surfaces (not pot holes, just unsmooth roads). It's worse in cold weather, and goes away as weather/car warms up.

I took the car back because of it when it was a few days old (I didn't get a warranty as such), but they couldn't find anything. It was later I realised by the time I'd driven to the Dealer, the car was warm so the noise was gone.

After a lot of online research I came to 2 conclusions.

Firstly, there was a similar known problem with Honda Civic's from the same era, and I beleive Honda did a recall due to it and that recall involved re-torquing the centre nut at the top of the strut mount. Do Civic's share the same front dampers as our ZS's?

Secondly I read that it was a design issue caused by the dual valve shock absorbers used on our MG's and this would be more apparent when cold up until such a time that the shocks had been through a few compression cycles and had warmed up. Now, I'm no expert on dampers but someone on another forum told me what I was describing was impossible, however, I don't honestly know.

My car has passed every MOT from new and each time I always ask that they take a close look around the front suspension area.

In conclusion, I think the real answer is a combination of both explanations above - it is a design fault, whilst also being an issue with the the way the top of the strut tapers into the strut mount.

If you Google Honda Civic suspension knock/rattle you will get hundreds of results about this problem, but unfortunately most people receive incorrect advice and end up replacing ball joints etc that don't cure the fault.

Whilst on the subject, can someone advise what the torque setting is for the top mount centre nut? After all these years, it's about time I actually checked mine!

The rattle detailed in this video will be different to the knocking sound we hear, but it does cover details of the design issue:
http://www.youtube.com/watch?v=BcRDEUjntbQ
Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Heb even geïnformeerd.
Dat setje wat ik bedoelde is niet voor klapperen/nokkeren, maar voor het kwakende eend geluid :p
Ik vrees dat het jullie bijgeluiden niet verhelpt, maar het is te proberen. Zo'n setje kost ongeveer 10 euro.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Wat er dus in het verhaaltje staat is dat die dude na wat zoeken op het internet, er achter is gekomen dat honda's van de zelfde bouw periode het zelfde probleem hebben.
2 dingen zijn mogelijk.
Optie 1: de moer boven op de schokbreker (die de top schotel op z'n plek houd) is niet ver genoeg aan gedraaid, waardoor het hele zooitje gaat stuiteren.

Optie 2: Er zit een ontwerp fout in de schokbreker.

Optie 1 is te verhelpen door de moer verder aan te draaien.
Optie 2 is te verhelpen door er andere schokbrekers van een ander merk onder te plaatsen (bijvoorbeeld koni)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Ik kan het verhaal van de designkwaal niet bevestigen ondanks dat ik zeker 11 auto's met die ophanging heb gereden (waarvan 2 ZS120 en 1 ZS180 preface en 1 ZS 180 facelift) 1 auto heb ik 9 jaar in bezit gehad en een andere 8 jaar en er klapperde ondanks hoge km-stand niks.
Als je naar de voorste veerpoten kijkt is het enige verschil met de ZS veerpoten dat ze 2cm korter zijn en de springrate:

Afbeelding

Bij verlagingsveren kan het nog wel eens "klapperen" als je van die windingen hebt die vlak bij elkaar liggen:

Afbeelding

Dan kun je er rubberen hulzen tussen doen
Gebruikersavatar
RoverSterling
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
Woonplaats: Arnhem

Bericht door RoverSterling »

Dan heb je geluk gehad of altijd de radio hard aan staan :)
Afbeelding
Plaats reactie