Schokbrekers mg zs
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Weet niet of hij bij mij ook de schokbrekers zijn.
Maar bij in en uitstappen krrakt er wel uets achter.
Ik heb wel dit gevonden.
Weet niet of jullie er wat aan hebben.
Maar bij in en uitstappen krrakt er wel uets achter.
Ik heb wel dit gevonden.
Weet niet of jullie er wat aan hebben.
All honda civic coilovers from 1996-2000 will fit as long as the rear shocks have the fork mount. Not the eyelet mount.
http://www.ebay.co.uk/itm/COILOVER-HOND ... 2938wt_982" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Civic-G ... 2ebd62f53f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/AP-Coilover-S ... 3749wt_897" onclick="window.open(this.href);return false;
These are what i have.
http://www.ebay.co.uk/itm/TEIN-FLEX-COI ... 43a33b85f8" onclick="window.open(this.href);return false;
with edfc
http://www.ebay.co.uk/itm/TEIN-EDFC-KIT ... 416399240e" onclick="window.open(this.href);return false;
Meister r coilovers for the civic are the best coilovers for around £500-600 there better than avo or gaz units.
http://www.google.co.uk/imgres?q=meiste ... s:12,i:117" onclick="window.open(this.href);return false;
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem
En is dit iets wat jullie ook kunnen regelen?arjen schreef:Wat wel veel voorkomd is een vervelend bijgeluid van de achterste schokbrekers. Daarvoor was bij de dealer een setje leverbaar wat het probleem oploste. Dat setje bestaat uit een paar met olie doordrenkte filtjes die om de zuigerstang van de schokbrekers geplaatste worden.
He dit is interessant! Zou dat mijn probleem van geklapper rechtsachter ook oplossen Arjen?arjen schreef:Ik kan wel zo'n setje bestellen ja. Als je interesse hebt stuur dan even een pb of mailtje.
Dan zou je voor mij ook wel een setje mogen bestellen.
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Ik heb 2 maanden terug nieuwe MG ZS voorschokbrekers gemonteerd op mijn Honda VTi, mijn dempers waren iets van 15 jaar oud en behoorlijk wat km achter de rug. Nu rijdt ie weer alsof ie zo uit de fabriek is gekomen maar sportiever. De uitgaande slag doet niets onder voor koni geel, ingaand is wat zachter dan Koni geel maar dat komt omdat de ZS veren al erg stug zijn. En het viel me op dat de zuigerstangen 2 cm korter zijn.
Achter wilde ik ook vervangen dus ook ZS dempers daarvoor gekocht maar die gaan helaas niet passen. Heb ze nu te koop staan voor weinig.
Als een demper hoog geluid maakt door het bewegen van zuigerstang langs een droge keerring kun je er ook siliconespray op spuiten of demonteren en puur siliconenvet erop doen.
En als het klappert zou ik eens controleren of de moer bovenop de veerschotel wel goed aangedraaid is, hij hoeft maar iets los te zitten of het busje en de stofhuls wat eronder zit krijgt speling en zorgt vervolgens voor geklapper bij het bewegen van de zuigerstang.
En de bouten van de veerschotel op chassis natrekken want als die los zitten heb je ook geklapper.
Achter wilde ik ook vervangen dus ook ZS dempers daarvoor gekocht maar die gaan helaas niet passen. Heb ze nu te koop staan voor weinig.
Als een demper hoog geluid maakt door het bewegen van zuigerstang langs een droge keerring kun je er ook siliconespray op spuiten of demonteren en puur siliconenvet erop doen.
En als het klappert zou ik eens controleren of de moer bovenop de veerschotel wel goed aangedraaid is, hij hoeft maar iets los te zitten of het busje en de stofhuls wat eronder zit krijgt speling en zorgt vervolgens voor geklapper bij het bewegen van de zuigerstang.
En de bouten van de veerschotel op chassis natrekken want als die los zitten heb je ook geklapper.
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem
Gevonden op internet.
Kan iemand die verstand heeft van auto's dit lezen en aangeven of op basis wat hier staat er wellicht een oplossing is.
Ik hoor het graag
Gr van Berry
My Mk2 180 has done this from new if it's the same thing we are talking about.
Knocking noise from front suspension, noticeable when driving on slightly rough road surfaces (not pot holes, just unsmooth roads). It's worse in cold weather, and goes away as weather/car warms up.
I took the car back because of it when it was a few days old (I didn't get a warranty as such), but they couldn't find anything. It was later I realised by the time I'd driven to the Dealer, the car was warm so the noise was gone.
After a lot of online research I came to 2 conclusions.
Firstly, there was a similar known problem with Honda Civic's from the same era, and I beleive Honda did a recall due to it and that recall involved re-torquing the centre nut at the top of the strut mount. Do Civic's share the same front dampers as our ZS's?
Secondly I read that it was a design issue caused by the dual valve shock absorbers used on our MG's and this would be more apparent when cold up until such a time that the shocks had been through a few compression cycles and had warmed up. Now, I'm no expert on dampers but someone on another forum told me what I was describing was impossible, however, I don't honestly know.
My car has passed every MOT from new and each time I always ask that they take a close look around the front suspension area.
In conclusion, I think the real answer is a combination of both explanations above - it is a design fault, whilst also being an issue with the the way the top of the strut tapers into the strut mount.
If you Google Honda Civic suspension knock/rattle you will get hundreds of results about this problem, but unfortunately most people receive incorrect advice and end up replacing ball joints etc that don't cure the fault.
Whilst on the subject, can someone advise what the torque setting is for the top mount centre nut? After all these years, it's about time I actually checked mine!
The rattle detailed in this video will be different to the knocking sound we hear, but it does cover details of the design issue:
http://www.youtube.com/watch?v=BcRDEUjntbQ
Kan iemand die verstand heeft van auto's dit lezen en aangeven of op basis wat hier staat er wellicht een oplossing is.
Ik hoor het graag
Gr van Berry
My Mk2 180 has done this from new if it's the same thing we are talking about.
Knocking noise from front suspension, noticeable when driving on slightly rough road surfaces (not pot holes, just unsmooth roads). It's worse in cold weather, and goes away as weather/car warms up.
I took the car back because of it when it was a few days old (I didn't get a warranty as such), but they couldn't find anything. It was later I realised by the time I'd driven to the Dealer, the car was warm so the noise was gone.
After a lot of online research I came to 2 conclusions.
Firstly, there was a similar known problem with Honda Civic's from the same era, and I beleive Honda did a recall due to it and that recall involved re-torquing the centre nut at the top of the strut mount. Do Civic's share the same front dampers as our ZS's?
Secondly I read that it was a design issue caused by the dual valve shock absorbers used on our MG's and this would be more apparent when cold up until such a time that the shocks had been through a few compression cycles and had warmed up. Now, I'm no expert on dampers but someone on another forum told me what I was describing was impossible, however, I don't honestly know.
My car has passed every MOT from new and each time I always ask that they take a close look around the front suspension area.
In conclusion, I think the real answer is a combination of both explanations above - it is a design fault, whilst also being an issue with the the way the top of the strut tapers into the strut mount.
If you Google Honda Civic suspension knock/rattle you will get hundreds of results about this problem, but unfortunately most people receive incorrect advice and end up replacing ball joints etc that don't cure the fault.
Whilst on the subject, can someone advise what the torque setting is for the top mount centre nut? After all these years, it's about time I actually checked mine!
The rattle detailed in this video will be different to the knocking sound we hear, but it does cover details of the design issue:
http://www.youtube.com/watch?v=BcRDEUjntbQ
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Wat er dus in het verhaaltje staat is dat die dude na wat zoeken op het internet, er achter is gekomen dat honda's van de zelfde bouw periode het zelfde probleem hebben.
2 dingen zijn mogelijk.
Optie 1: de moer boven op de schokbreker (die de top schotel op z'n plek houd) is niet ver genoeg aan gedraaid, waardoor het hele zooitje gaat stuiteren.
Optie 2: Er zit een ontwerp fout in de schokbreker.
Optie 1 is te verhelpen door de moer verder aan te draaien.
Optie 2 is te verhelpen door er andere schokbrekers van een ander merk onder te plaatsen (bijvoorbeeld koni)
2 dingen zijn mogelijk.
Optie 1: de moer boven op de schokbreker (die de top schotel op z'n plek houd) is niet ver genoeg aan gedraaid, waardoor het hele zooitje gaat stuiteren.
Optie 2: Er zit een ontwerp fout in de schokbreker.
Optie 1 is te verhelpen door de moer verder aan te draaien.
Optie 2 is te verhelpen door er andere schokbrekers van een ander merk onder te plaatsen (bijvoorbeeld koni)
Ik kan het verhaal van de designkwaal niet bevestigen ondanks dat ik zeker 11 auto's met die ophanging heb gereden (waarvan 2 ZS120 en 1 ZS180 preface en 1 ZS 180 facelift) 1 auto heb ik 9 jaar in bezit gehad en een andere 8 jaar en er klapperde ondanks hoge km-stand niks.
Als je naar de voorste veerpoten kijkt is het enige verschil met de ZS veerpoten dat ze 2cm korter zijn en de springrate:
Bij verlagingsveren kan het nog wel eens "klapperen" als je van die windingen hebt die vlak bij elkaar liggen:
Dan kun je er rubberen hulzen tussen doen
Als je naar de voorste veerpoten kijkt is het enige verschil met de ZS veerpoten dat ze 2cm korter zijn en de springrate:
Bij verlagingsveren kan het nog wel eens "klapperen" als je van die windingen hebt die vlak bij elkaar liggen:
Dan kun je er rubberen hulzen tussen doen
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem