asbak rover 400/45 verwijderen
asbak rover 400/45 verwijderen
Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik de asbak in de middenconsole van een 400/45 verwijder?
Het gedeelte met het klepje wat naar beneden kan klappen is het probleem niet, die kan ik er zo uitschuiven, maar dan....
In de middenconsole zit aan beide kanten een schroef die -denk ik/hoop- in die asbakhouder zit.....als ik deze los draai, kan ik dan de asbakhouder er zo uithalen?
Of zitten die schroeven daar nog wat anders op zijn plaats te houden?
Ik heb geen zin om dadelijk m'n halve dashboard uit elkaar gesloopt te hebben om er achter te komen hoe het nou eigenlijk moet
Het gedeelte met het klepje wat naar beneden kan klappen is het probleem niet, die kan ik er zo uitschuiven, maar dan....
In de middenconsole zit aan beide kanten een schroef die -denk ik/hoop- in die asbakhouder zit.....als ik deze los draai, kan ik dan de asbakhouder er zo uithalen?
Of zitten die schroeven daar nog wat anders op zijn plaats te houden?
Ik heb geen zin om dadelijk m'n halve dashboard uit elkaar gesloopt te hebben om er achter te komen hoe het nou eigenlijk moet
Ik weet hoe je dat moet doen, alleen is het wel een karwei waar je wel een middag voor nodig hebt
Je moet namelijk je hele middenconsole er uithalen.
-Te beginnen met de alarmlichtknop en ruitverwarming, die kan je er met een plat schroevendraaiertje uitwippen, (er zit aan de onderkant een uitsparinkje)
- daarachter zit aan elke kant een schroefje, die haal je los.
- Dan haal je je radio inc diefstalslee er uit
- daar zit aan de onderkant 1 schroefje
- dan haal je aan de zijkanten van je middenconsole de schroefjes los 1 aan elke kant.
- als het goed is zit er ook nog een schroefje onder je asbak die haal je ook los.
-Vervolgens haal je het klepje onder je handremgreep los en haal je de 2 boutjes er uit (dop 10)
-Achter je voorstoellen zitten op hoogte van je asbakje (kleine achterin) aan elke kant 1 schroefje die haal je ook los.
-Dan is het alleen een kwestie van je hele console er uit halen, en vervolgens de hele asbakunit er uit halen.
Dit is jammer genoeg de enige manier om je asbak eruit te halen
Ik hoop dat je er wat aan hebt ik heb het namelijk zelf al een keer gedaan om de heleboel in het notenhout te zetten (was bij mijn model nog niet standaard)
gr
Je moet namelijk je hele middenconsole er uithalen.
-Te beginnen met de alarmlichtknop en ruitverwarming, die kan je er met een plat schroevendraaiertje uitwippen, (er zit aan de onderkant een uitsparinkje)
- daarachter zit aan elke kant een schroefje, die haal je los.
- Dan haal je je radio inc diefstalslee er uit
- daar zit aan de onderkant 1 schroefje
- dan haal je aan de zijkanten van je middenconsole de schroefjes los 1 aan elke kant.
- als het goed is zit er ook nog een schroefje onder je asbak die haal je ook los.
-Vervolgens haal je het klepje onder je handremgreep los en haal je de 2 boutjes er uit (dop 10)
-Achter je voorstoellen zitten op hoogte van je asbakje (kleine achterin) aan elke kant 1 schroefje die haal je ook los.
-Dan is het alleen een kwestie van je hele console er uit halen, en vervolgens de hele asbakunit er uit halen.
Dit is jammer genoeg de enige manier om je asbak eruit te halen
Ik hoop dat je er wat aan hebt ik heb het namelijk zelf al een keer gedaan om de heleboel in het notenhout te zetten (was bij mijn model nog niet standaard)
gr
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya Dennis,Ewout schreef:Ik weet hoe je dat moet doen, alleen is het wel een karwei waar je wel een middag voor nodig hebt
Je moet namelijk je hele middenconsole er uithalen.
Is niet nodig ... klusje is binnen 5 min gedaan.
- open asbak .. klepje naar beneden .. asbak eruit.
- dan zit het ijzere frame, waar die in glijd, vast met 2 kruiskopschroefjes waar je met een korte schroevendraaier makkelijk bij kan.
- (heel misschien nog met een 3e schroef recht achterin .. maar dat weet ik niet meer zeker .. maar ook daar kan je makkelijk bij)
ik heb bij mij namelijk de asbak e.d. verwijderd om daar de speaker te plaatsen van m'n carkit ... ik rook niet meer dus kon ik die makkelijk missen
cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ehhm.... ik heb zojuist eens even gekeken, maar die van mij zit niet in een ijzeren frame, maar bij mij is het kunststofRover schreef: - dan zit het ijzere frame, waar die in glijd, vast met 2 kruiskopschroefjes waar je met een korte schroevendraaier makkelijk bij kan.
Ik zie ook zo geen schroefjes zitten.
Rover, ziet dit er anders uit dan bij jou?
En betekent dit dat ik toch de Ewout methode aan zou moeten gaan houden?
Het zit er zo strak in dat -achteraf gezien- die parkers eigenlijk niet eens nodig zijn...nou ja, ter lering en vermaak voor de volgende keer
De speaker is een goede aanvulling op het geluid, het geluid komt nu wat meer van voor, het klinkt wat breder, en dat terwijl het maar een klein speakertje is (3.5").
Ik heb wel de achterkant van de middenconsole dichtgestopt met van dat noppenspul, om te zorgen dat het geluid naar voren komt, in plaats van aan de achterkant eruit.
Al met al best de moeite waard dus!
De speaker is een goede aanvulling op het geluid, het geluid komt nu wat meer van voor, het klinkt wat breder, en dat terwijl het maar een klein speakertje is (3.5").
Ik heb wel de achterkant van de middenconsole dichtgestopt met van dat noppenspul, om te zorgen dat het geluid naar voren komt, in plaats van aan de achterkant eruit.
Al met al best de moeite waard dus!