Pagina 1 van 1

grotere remmen

Geplaatst: di feb 25, 2014 8:28 pm
door JD
Ben aan het kijken voor 282mm remmen voor de voorkant en 262 voor de achterkant.

Maar onder welke auto's zijn die fabrieksaf allemaal geleverd ?

Mg zr 160, en de zs 180.

Maar waar nog meer onder ?
ook onder de f / tf en de 45 / 75 v6 misschien ?

en dan het volgende, zit er verschil in klauwen met en zonder abs ?

Geplaatst: di feb 25, 2014 9:22 pm
door Joren
Alleen ZR160 en ZS180 hebben 282mm en zijn direct uitwisselbaar.
( en passen dus op 200 en 25 serie )

Ik geloof dat al die auto's ABS hebben hoor.

http://www.ebay.co.uk/itm/MGZR-ZS-160-1 ... 1384645239

http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-MG-ZR16 ... 359a41a6f4

Achterremmen zijn denk ik verwaarloosbaar qua remkracht.

Geplaatst: di feb 25, 2014 10:05 pm
door JD
Ja, dat van de zr160 weet ik :mrgreen:

Maar wil graag weten onder welke auto's ze nog meer gebruikt zijn :mrgreen:

Geplaatst: di feb 25, 2014 10:13 pm
door Joren
ZS180 dus :mrgreen: Op de 75 en ZT zitten volgens mij ook 282mm remmen maar die passen dus niet direct. Misschien met een beun beugeltje..

Er was iemand op rovertech die 4pots remmen van een TF ofzo op z'n ZR had gesleuteld, dat was echter geen succes omdat de hoofdpomp daar te weinig vloeistof voor verplaatst.

edit: http://rovertech.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=106733

Geplaatst: wo feb 26, 2014 7:18 pm
door JD
en up :mrgreen:

Geplaatst: wo feb 26, 2014 7:56 pm
door 118GTR
JD schreef:en up :mrgreen:
Waarom? Je vragen zijn volledig beantwoord.

Geplaatst: wo feb 26, 2014 8:10 pm
door JD
nee, ik wil ook graag weten op welk voertuig ze nog meer zitten ;)

Geplaatst: wo feb 26, 2014 8:40 pm
door Joren
620Ti ook

Geplaatst: wo feb 26, 2014 11:21 pm
door JurrianZS
Die is alleen in Engeland toch?

Geplaatst: do feb 27, 2014 1:08 am
door 118GTR
JD schreef:nee, ik wil ook graag weten op welk voertuig ze nog meer zitten Wink
Joren schreef:620Ti ook
Nee dus, die zijn ook groter dan standaard maar anders.

dus........ZR160 en ZS180 Only.

Joren eerste reply gaf gewoon het correcte antwoord. Zo zei hij het ook, dat het antwoord je niet bevalt is geen reden om door te blijven vragen.

Geplaatst: do feb 27, 2014 8:51 am
door Joren
Die van de 620Ti zijn pas te maken door een klein beetje weg te slijpen hier en daar.
Weet niet hoe het met de 75/Zt's zit, maar in princiepe kun je alles pas maken met beugels etc.

Makkelijkste is gewoon zr160/zs180.

Geplaatst: do feb 27, 2014 7:43 pm
door JD
118GTR schreef:
Joren eerste reply gaf gewoon het correcte antwoord. Zo zei hij het ook, dat het antwoord je niet bevalt is geen reden om door te blijven vragen.
Het gaat mij er niet om dat het antwoord me niet zint, ik had informatie gekregen dat die van de 45 v6 ook groter zouden zijn en zouden moeten passen.
Daarnaast had het gekund dat een ander misschien wist dat die van een andere auto ook zouden kunnen passen, de fusee's van de coupe en de 200 bubble zijn ook nagenoeg gelijk.
plus dat het niet de 1e keer zou zijn dat er foutieve informatie word verstrekt via het forum en ik wil gewoon zeker zijn van mn zaak.
Maar als je je ergens aan loopt te ergeren hoef je niet te reageren ;)

Geplaatst: do feb 27, 2014 7:47 pm
door JurrianZS
Gezellig topic :mrgreen:

Geplaatst: do feb 27, 2014 9:24 pm
door p@p@zs
Weet ook niet of dat van een 75 zou passen, want die heeft toch een 5 gaats steek?

Geplaatst: do feb 27, 2014 9:38 pm
door Joren
Schijven idd 5 gaats maar de klauwen kunnen wss wel passen gemaakt worden.