Pagina 1 van 1

extra stekker op luchtinlaat

Geplaatst: zo feb 09, 2014 7:31 pm
door JD
Zit met een klein probleempje, moet een luchtinlaat vervangen worden maar de nieuwe luchtinlaat heeft een extra stekker t.o.v. de oude.
Weet iemand hoe dat kan en waar hem het verschil inzit ?
Of kan ik die stekker gewoon niet aansluiten en werkt alles dan ?

Afbeelding

Geplaatst: zo feb 09, 2014 10:23 pm
door Mr, B
is dat geen temperatuur sensor?

niet aansluiten werkt toch ook ? :+
zit er onder de lucht massa meter geen extra sensor of een minder?.(groene sensor volgens mij)

Geplaatst: zo feb 09, 2014 11:48 pm
door arjen
Dat is een map en temp sensor in 1. De groene temperatuursensor zit er waarschijnlijk niet in ( onder gasklep in kanaal van cilinder 4)

Geplaatst: ma feb 10, 2014 12:57 pm
door JD
ok, maar die kan ik gewoon loos laten? en de boel gaat wel werken?
of moet er een andere inlaat op?

Geplaatst: di feb 11, 2014 10:06 pm
door hAz
arjen schreef:Dat is een map en temp sensor in 1. De groene temperatuursensor zit er waarschijnlijk niet in
Als de aansluiting van de temperatuursensor van de nieuwe bereikbaar is via de pinning, zou je de oude aansluitkabel van de kabelboom kunnen verlengen naar bovenop de inlaat. Ik dacht zo uit m'n hoofd dat het MAP en temperatuursignaal inderdaad apart gepind is.

Zonder die sensor rijdt je auto ook wel gewoon, maar de inspuiting / het verbuik zal niet helemaal optimaal zijn.

hAz

Geplaatst: di feb 11, 2014 10:16 pm
door JD
jah, maar waar zit die sensor nu dan op t huidige spruitstuk ?

Geplaatst: wo feb 12, 2014 9:09 pm
door 118GTR
Ik heb het oudere type voor je liggen, als je wil ruilen.

Geplaatst: wo feb 12, 2014 9:55 pm
door JD
Nou, dat is het probleem niet die heb ik zelf ook nog liggen.
Maar de vraag is of het wel gaat werken, anders moet ik de klant een andere opsturen ;)

Geplaatst: wo feb 12, 2014 11:16 pm
door hAz
Zie hier m'n uitleg hoe je de sensor van de nieuwe inlaat aansluit op de kabel van de oude inlaat sensorplug. NUL is ground, TEMP is sensorsignaal. De andere aansluitpennen niet gebruiken, die zijn voor de MAPsensor die je in dit geval niet gebruikt. Dit plaatje is dus de socket die je bovenop de inlaatsensor ziet zitten.

Locatie van de oude is zoals eerder gezegd cylinderinlaat 4 (groen, geschroefd aan de zijkant van die inlaatbuis).

hAz.

Afbeelding

Geplaatst: do feb 13, 2014 12:09 am
door 118GTR
De oude mapsensor zul je met een mems 1.6 of 1.9 motor niet vinden, die zit namelijk in de ecu en kun je blijven gebruiken.

Kwa temp sensor zou ik persoonlijk ook een oude gebruiken en die ergens in het spruistuk draaien.

Maar in plaats van klooien is 2x verzendkosten toch geen gek idee?

Geplaatst: do feb 13, 2014 12:09 am
door arjen
Wat Haz zegt kan, maar dan moet de weerstand van die sensoren wel gelijk zijn. Dat dus even nameten. Als je het juiste spruitstuk hebt dan is dat toch wel wat makkelijker..

Geplaatst: do feb 13, 2014 10:12 am
door JD
Aha.

Bedankt voor de info tot zover :thumb:
Ik ga hem een andere opsturen. :mrgreen:

Geplaatst: do feb 13, 2014 8:33 pm
door hAz
Was gister m'n tanden aan het poetsen en bedacht me dat ik dat vergeten was te melden.... meten is weten :)
Maar goed, andere opsturen is de makkelijkste en dus beste optie :)