High-line resetten en onboard systeem? Geen tv

Gebruikersavatar
cde653
MG-R Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:06 am
Woonplaats:
Locatie: Houten

Bericht door cde653 »

Hallo Peter3,

Ik heb nog een (werkend uitgebouwde) Highline TV tuner (3:4) liggen, die je best even mag proberen om vast te stellen of dat je probleem oplost. Dan moet wel even langs komen. Ik heb zelf de volledige upgrade gedaan. Breedbeeld (16:9) in dashboard met cd speler, BM54 versterker/tuner, (16:9) TV-tuner, kabel vrijschakeling beeld bij rijden, Sony 5 CD/MP3 wisselaar (met kabelverloop), digitale TV tuner en DVD navigatiecomputer. Mocht de tuner de oorzaak zijn kan je hem wel van mij overnemen, als je dat wilt. Ze zijn ook te koop op eBay.

Vr. groet, cde653
Laatst gewijzigd door cde653 op zo feb 09, 2014 4:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

EricLC schreef:Hallo Arjan,
Is die BMW BM24 unit een simpele upgrade? Dus stekkers loskoppelen, BM 24 erin stekkers aansluiten en klaar? Of moet je met draden en stekkers gaan knoeien? Ik snap zelf niets van electronica, vandaar....
Dat is inderdaad een hele simpele upgrade. Aansluitingen zijn verder helemaal hetzelfde. Mocht je hulp nodig hebben, dan hoor ik het wel! :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
cde653
MG-R Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:06 am
Woonplaats:
Locatie: Houten

Bericht door cde653 »

Toen mijn originele High-line versterker de geest gaf, heb ik hem vervangen voor een BM54 "back".
Deze heeft in tegenstelling tot de gebruikelijke BM54, ronde pennen en kan dus zo in de bestaande kabelboom-stekker gestoken worden.
Tevens is hij functioneel geschikt voor de 3:4 dashboard unit, CD-navigatiecomputer (3:4) en CD wisselaar.
De reguliere BM54 (met platte pennen) is geschikt voor 9:16 breedbeeld dashboard unit en de DVD breedbeeld navigatiecomputer, waarvoor hij ook andere functionaliteiten heeft.
De BM54 "back" is bedoeld als upgrade voor de BM24 en klinkt ook een stuk beter naar mijn mening.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dat laatste klopt niet helemaal... De BM54 is inderdaad een nieuwere uitvoering maar heeft niets te maken met breedbeeld al dan niet. Een BM24 / 54 is enkel de radiomodule, er zit geen TV-functionaliteit in.

Er zijn inderdaad twee aansluitingen, ronde en platte pinnen. Door middel van een verloopstekker zijn de nieuwere types ook in een 75 aan te sluiten.

Het grootste (hoorbare) verschil tussen de BM54 en BM24 is dat de muziek zachter gaat als de navigatie "spreekt". De BM24 verstomt volledig.

Daarnaast is de radiotuner van de BM24 van betere kwaliteit dan de BM54, dus zenders zijn minder storingsgevoelig.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
cde653
MG-R Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:06 am
Woonplaats:
Locatie: Houten

Bericht door cde653 »

Natuurlijk heeft de BM24/BM54 back/BM54 versterker/tuner geen TV functionaliteiten.
Wat ik bedoel is dat de BM54 BACK eigenlijk de vervanging is, en net zo functioneert als, een BM24, die niet meer werd geproduceerd.
Zowel de BM24 als de BM54 BACK zijn gemaakt om naadloos met de oude 3:4 dashboardmodule te functioneren.
De reguliere BM54 werd standaard bij BMW geleverd bij de 9:16 grootbeeld dashboardmodule.
Als de BM54 wordt aangesloten op een 3:4 unit werkt de TP toets niet. Als de BM54 BACK wordt aangesloten op een 9:16 dashboardunit werkt de Info-knop met daaronder het softkey-menu (waaronder TP en navigatie codering) ook niet.
Het gaat dus niet om het beeld maar, om de op elkaar afgestemde functies van beide dashboardunits en hun bijbehorende tuner/versterkers.
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

cde653,
Graag kom ik een keer aan om het te testen.
Moeten dus maar eens een afspraak plannen.

Gisteren weer verder gekeken naar het navigatie gedeelte.
Uit alles wat ik kan vinden zou er een speaker onder het stuur moeten zitten.
Daar is wel plaats voor maar er zit er geen.
Ik vermoed dat de highline de stem over de speakers laat klinken.
Als ik het volume van de navigatie verander klinkt er uit de linker speakers een luide pieptoon.
Zou het kunnen dat de instructie voor de navigatie niet door worden gestuurd omdat mogelijk de tv-module defect is?
Meen ergens gelezen te hebben dat er een backup syteem inzit, zodat de boordinformatie wel word weer gegeven.

De nieuwe navigatie cd werkt prima, dus ik maak kleine stapjes vooruit.
Heb goede hoop.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ben je er nog uitgekomen met die schema's?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Hallo Bam,

De schema's zijn duidelijk, waarvoor mijn dank.
Maar het probleem wordt er niet minder om.
Vandaar mijn conclusie dat de tv module en het geluid van de navigatie hand in hand gaan.
Morgen maar eens kijken of WD40 misschien kan helpen, maar ben er bang voor dat het niet lukt.

Het feit dat ik in het keuze menu geen tv ziet, doet mij vermoeden dat het systeem de tv niet ziet.
Zal dus de stekkers eens schoon maken en de module open trekken.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Plaats reactie