Slecht stationair draaiende ZR
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Slecht stationair draaiende ZR
Na een reparatie van onder andere de kop, waarbij eigenlijk het hele zooitje los en open is geweest, is m'n moeders ZR nu weer in elkaar gezet. Helaas blijkt nu dat ie stationair erg slecht draait. Dit is in ieder geval koud het geval. Als je bij het stoplicht staat dan valt ie uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Kennis van ons. Vrij handige kerel wel. Is inderdaad een 160 en hij had het erover dat de kleptiming er ook af is geweest en die is er natuurlijk wel weer goed om anders waren er nogal wat kromme en verpeste kleppen. Maar het probleem is dus dat ie niet blijft draaien wanneer ie stationair draait. Niet zozeer onrustig, maar slaat dus echt af.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Ik wil niet beweren dat je kennis niet handig is, maar ik kom heel vaak vvc's tegen die niet goed staan. De afstelling van de distributie is meestal wel oké, maar de verstellers staan vaak verkeerd. Als je het kleppendeksel licht kun je controleren of de vvc verstellers gelijk staan en juist zijn afgesteld. Er zit een gaatje in de kop wat gelijk moet liggen met een gaatje in de verstellers. En dat aan beide kanten.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Klinkt mij ook als een slecht afgestelde VVC in de oren.
Laat sleutelen aan VVC's echt aan rover-specialisten EN mensen die bereid zijn een manual goed te lezen en te volgen.
De gemiddelde monteur heeft daar echt geen zin in, die "weet" dat allemaal wel...
Ervaring/kunde is echt een handicap op dat punt.
"Streepjes zetten op tandwielen en riemen" is zo'n ik hoef niet te lezen want dit werkt altijd methode, en dan weet ik alweer genoeg.
Laat sleutelen aan VVC's echt aan rover-specialisten EN mensen die bereid zijn een manual goed te lezen en te volgen.
De gemiddelde monteur heeft daar echt geen zin in, die "weet" dat allemaal wel...
Ervaring/kunde is echt een handicap op dat punt.
"Streepjes zetten op tandwielen en riemen" is zo'n ik hoef niet te lezen want dit werkt altijd methode, en dan weet ik alweer genoeg.
Laatst gewijzigd door 118GTR op di jan 14, 2014 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Dat hele vvc verhaal is inderdaad wel een kunstwerk ja Maaaaaarrrrr gelukkig is 't zo ver allemaal niet gekomen! Ik wil iedereen hartelijk danken voor het meedenken maar er kan er maar 1 de winnaar zijn. Joren, bedankt, het 'moeilijkste' antwoord was de beste. De vacuumslang ahahhahaha zo simpel .
Was ook meer preventief naar zoeken wat 't zou kunnen zijn. Hij was gister eind v/d middag klaar en toen was dit probleem het geval. Hij zou er vandaag weer mee bezig en we wilden toch even wat antwoorden op wat het volgens betere kenners zou kunnen zijn. Hoorde dus net dat ie vanochtend meteen vacuumslang controleerde en toen was 't klaar
Was ook meer preventief naar zoeken wat 't zou kunnen zijn. Hij was gister eind v/d middag klaar en toen was dit probleem het geval. Hij zou er vandaag weer mee bezig en we wilden toch even wat antwoorden op wat het volgens betere kenners zou kunnen zijn. Hoorde dus net dat ie vanochtend meteen vacuumslang controleerde en toen was 't klaar
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS