Pagina 1 van 1
koelfanmotor diesel versus petrol
Geplaatst: zo dec 15, 2013 3:22 pm
door hugos
Wat zou het verschil zijn tussen de koelfanmotor van de diesel (PGJ000110) en die van de benzine V6 (PGJ000100)?
dankjewel!
Hugos
Geplaatst: zo dec 15, 2013 3:49 pm
door bam
Volgens mij had de diesel 3 standen en de benzine 2 standen.
Geplaatst: zo dec 15, 2013 4:40 pm
door arjen
Volgens mij ook, 1 op 1 aansluiten werkt ook niet goed, maar is wel aan te passen.
Geplaatst: zo dec 15, 2013 7:07 pm
door bam
Ja want die benzine schijnt het eeuwig leven te hebben mits je de weerstand vervangt. En die voor de diesel die vreet koolborstels. Bij die mk2 zit in de diesel ook een 2 standen fan
Geplaatst: zo dec 15, 2013 9:13 pm
door hugos
Ik zou dus die motor vd koelfan van de V6 willen plaatsen in de diesel (allebei MK1). Welke aanpassing zou ik dan best doorvoeren?
Dankjewel!
Hugos
Geplaatst: ma dec 16, 2013 2:53 pm
door bam
Buy the more reliable 2 speed fan which will have the silver resistor. This is best option but you will also need to make sure it is from a diesel car if you want it to be plug and play. A 2 speed petrol will work but the control module wiring needs tweaking. If you have the silver resistor it is worth fitting the uprated gold resistor while front of car is off.
Moet je alleen even naar de schema's kijken.
Het schijnt dat je die 2 speed fan dan compleet met controlbox moet overzetten dan is het redelijk plug and play
Geplaatst: ma dec 16, 2013 3:05 pm
door hugos
o goed! en waar vind ik de schema's?
Danke!
Geplaatst: ma dec 16, 2013 3:16 pm
door bam
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... post749003.
Je moet deze maar even doorlezen, je kunt dus ook de controlbox van de diesel gebruiken maar dan moet je de draden omzetten.
Geplaatst: ma dec 16, 2013 7:56 pm
door hugos
Fijn dank je wel.
Hier zal ik mijn ding wel vinden.
Groeten
Hugos
Geplaatst: do dec 19, 2013 7:27 pm
door VandenPlas
Ja want die benzine schijnt het eeuwig leven te hebben
Bij mijn R 75 1.8 ging die bij 140.000 km naar de haaien.

Geplaatst: do dec 19, 2013 7:47 pm
door bam
Als je een 2 speed had dan was het waarschijnlijk de weerstand die stuk was.
Dan gaat hij aan en uit met tussenpozen van 20 seconden.
Geplaatst: do dec 19, 2013 8:55 pm
door VandenPlas
Idd was de weerstand stuk maar ook de lagertjes stuk gedraaid.