Pagina 1 van 1
ZT op gas
Geplaatst: do okt 31, 2013 12:19 am
door mixtuurorgel
In Duitsland kom je nog al eens de ZT V6 op gas tegen.
Lijkt mij wel wat, misschien ben ik ook nog wel goedkoper uit .
Heeft iemand hier ervaring mee, gas en V6 ?
Geplaatst: do okt 31, 2013 2:16 pm
door Pim
Hi Mixtuur,
Je wilt toch graag weer een 75 !
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=237816651
Twee vliegen in één klap
Is een ex
http://www.rovee-veenis.nl/ auto
Let wel; bij een 75 (of ZT) is het altijd LPG en geen LPi; dus geen voordeel wat betreft wegenbelasting.
Een KV6 motor doet het in principe goed op gas maar is er eigenlijk niet voor ontworpen. Benzine vindt ie lekkerder
Als je besluit voor LPG te gaan, dan in ieder geval Flashlube om de kleppen wat te ontzien.
Je kijkt nogal eens bij ons (
www.r75.info ); ook daar zijn vele ervaringen te vinden.
Groet, Pim
Geplaatst: do okt 31, 2013 3:01 pm
door mixtuurorgel
Ja wat schiet je er dan nog mee op? leek mij een aardige troef om het "thuisfront" nog een keer te overtuigen van de MG Rover meerwaarde.
Ze willen nu een Volvo Audi of Citroën, krijg van het idee al buikpijn.
Die"75 is mij te veel op leeftijd (2003) rijdt trouwens ook op gas? (G3)
Op de Duitse site vind ik het wel moeilijk zoeken voor je het gevonden hebt, in mijn geval Flüssiggas " en dan zijn er meer 230 pagina's ??
Geplaatst: do okt 31, 2013 10:58 pm
door Pim
Hi Mixtuur,
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... forum&f=49
Die"75 is mij te veel op leeftijd (2003)
Dat is natuurlijk altijd persoonlijk; ik zou er niet zo wakker van liggen.
Het gaat veel meer om karakter.
Trouwens ook nieuwere auto's en andere merken zijn niet altijd storingsvrij
Groet, Pim
Geplaatst: wo dec 18, 2013 12:34 pm
door mixtuurorgel
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rove ... ousPage=lr
Pim,
Ook bij deze auto zou ik om één of andere reden geen belasting voordeel hebben?
De verkoper doet daar wat ingewikkeld over, zou nooit bij z'n afschrijvingen kijken.
Geplaatst: wo dec 18, 2013 1:52 pm
door bam
307 euro per kwartaal, volgens de RDW heeft hij een G3.
Even op het kenteken kijken.
Auto is eind 2004 van de band gerold

en in 2006 op kenteken gezet.
Geplaatst: wo dec 18, 2013 1:56 pm
door bam
MGF MPi schreef:Het is een 100th Anniversary LE, zeg maar een ''Best of'' versie van de 75 (vlak voor het faillissement), dus álles zat er inderdaad standaard op.
Dit was het persbericht van MG-Rover destijds:
Geplaatst: wo dec 18, 2013 4:44 pm
door mixtuurorgel
Betaal nu zo'n €135 per maand, zou dus ongeveer €100 schelen.
Rijk of arm word ik er niet van, alleen de commentaren op dit forum over het op gas rijden in een '75 hadden een wat negatieve ondertoon, lastig....
Geplaatst: wo dec 18, 2013 8:45 pm
door bam

Ja ik durf persoonlijk geen 2.5 6 cilinder te kopen, maar ja ik heb een 2.7 gehad in die 827 en ja het rijdt fantastisch. En er zijn er meer hier die een 2.5 hebben. en als je er een olie injectie bijzet dan kan het onderhoud niet duurder uitvallen als een 2.5 op benzine.
Alleen hoe duur is dat?
Geplaatst: wo dec 18, 2013 11:57 pm
door mixtuurorgel
Denk dat ik m'n vingers er niet aan ga branden, hoewel ik hem wel erg mooi vind.
Het zou een stuk makkelijker worden wanneer mijn huidige MG allerlei kwalen zou krijgen maar hij rijdt nu als nooit te voren.
Geplaatst: wo dec 18, 2013 11:59 pm
door Pim
Hi Mixtuur,
EURO 307,= per kwartaal is EURO 102,= per maand; nu betaal je EURO 135,= per maand.
Persoonlijk lijkt het mij duidelijk als het gaat om de keuze tussen een diesel en een V6 (en dan ook nog op gas).
Het is al vaak besproken maar de diesel is de meer betrouwbare krachtbron; Eric27 kan dat hier bevestigen!
En zoals je schrijft heeft je diesel pas 162.000 gelopen en is pas in 2007 op kenteken gezet. Ik zou zeggen net ingereden en heerlijk doorrijden.
Afschrijving heb je al goeddeels gehad dus wat dat betreft loont het om juist nu door te rijden.
Groet, Pim
Geplaatst: do dec 19, 2013 12:55 am
door arjen
Ga eens rijden met een v6.
Als je vind dat de diesel al te weinig trekkracht heeft, dan zal een v6, vooral op gas, geen juiste keuze zijn.