Pagina 1 van 1

Heb ik dat weer (ECU+voorverwarmer blijkt dood)

Geplaatst: za okt 19, 2013 12:47 pm
door R.de.heus
Heb ik weer
afgelopen maandag avond ga ik richting me werk voor nachtdienst
ben nog geen 5 km op weg valt voor het rode licht me ZT cdti automaat uit.
Starten 3 sec lopen en uit niks meer en vervolgens ook de automaat in EP storing.
Politie de auto naar de kant geduwd wachten op anwb die komt stapt in auto start niks aan de hand :?
Ik rij vervolgens probleemloos naar amsterdam heen en weer 200km
dinsdag avond weer naar me werk 1 km verder dan maandag met 90kmh motor uit.
Vlug de kant in niks meer startmotor gaat rond motor dood en weer automaat in EP.
Pa gebeld die komt auto start weer niks aan de hand dus naar huis onder weg weer heel even uitgevallen maar starte gelijk weer.
Auto gewisseld en naar me werk met die van me vader.
Woensdag brandstof filters vervangen enz en richting garage voor evt nieuwe brandstofpomp
auto valt weer rijdend uit helemaal dood na starten ook weer automaat in EP weg gehaald door anwb ivm gevaarlijke locatie
anwb starten hem weer zelf op trailer gereden.
Bij de garage afgegooit starten daar niet meer en heeft het ook niet meer gedaan.
Automaat geeft EP motor geen kick uitlezen geeft geen storingen.
En met de T4 krijgen ze geen contact met de automaat en de boordcomputer??? Help

Geplaatst: za okt 19, 2013 6:02 pm
door arjen
Verhaal klinkt bekend :)
Kunnen veel oorzaken zijn waardoor uitlezen niet mogelijk is. Staat de ecu niet onder water? Deze zit onder de paravanplaat aan de passagierskant.

Geplaatst: za okt 19, 2013 9:02 pm
door R.de.heus
Ja met dank aan het mooie weer stond alles onderwater tot onder de achterbank aan toe haha. Maar heb het bij gehouden en ook bij de ecu de gaten open gehouden en eergister alle stekkers ook van ecu los gehad en wd40 gespoten enzo maar hielp niks.

Geplaatst: za okt 19, 2013 10:09 pm
door bam
Arjen bedoelt de ruimte tussen het passagiers compartiment en de motor ruimte.
Hier zitten 2 drains in. En als die niet doorlopen loopt je auto vol water en je motormanagement computer komt onder water te zitten. je moet even dat rooster voor het raam onder de motorkap losmaken en kijken of er water in staat. (evt de ruitenwissers losnemen.)

Geplaatst: za okt 19, 2013 10:47 pm
door Edgar
Krijg wat angst van die drains, mijn ouders hebben een ZT-T sinds 2003, en ik mijn ZT sinds 2012, en beide hebben we nog nooit de drains gecheckt, maar gelukkig ook nog nooit problemen gehad. Maar als ik zo zie en lees wat er alles kan gebeuren :shock: :shock:

Geplaatst: zo okt 20, 2013 11:44 am
door Pim
Dan nog maar een keer de beschrijving met foto's:

http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf

Groet, Pim

Geplaatst: zo okt 20, 2013 11:50 am
door arjen
Edgar schreef:Krijg wat angst van die drains, mijn ouders hebben een ZT-T sinds 2003, en ik mijn ZT sinds 2012, en beide hebben we nog nooit de drains gecheckt, maar gelukkig ook nog nooit problemen gehad. Maar als ik zo zie en lees wat er alles kan gebeuren :shock: :shock:
Dat doet Hofstee wel voor je. Ook zijn je drains 'gemodificeerd' (vernauwing eraf geknipt).

Geplaatst: zo okt 20, 2013 12:18 pm
door R.de.heus
Ik ken de drains onder de ecu en de andere onder de rembekrachtiger. En die hou ik schoon je kan er ook prima van onderaf bij even zoeken maar dan zie je de rubber tuitjes. Blijf natuurlijk mogenlijk dat de water afvoer de regen van paar dagen terug niet heeft bij gehouden water heeft hier tot aan de voordeur van huis gestaan. En ben onderweg naar me werk wel wat bizare plassen tegen gekomen. Maar dan zou hij nu het droger wordt beter moeten worden maar hij is er juist volledig mee gekapt.

Geplaatst: zo okt 20, 2013 1:44 pm
door Edgar
arjen schreef: Dat doet Hofstee wel voor je. Ook zijn je drains 'gemodificeerd' (vernauwing eraf geknipt).
Aha, vandaar, zij checken ze, nou, dan ben ik gerust :) :) Dus Hofstee modificeerde ze altijd zelf bij verkoop, begrijp ik dat goed? :)

Geplaatst: zo okt 20, 2013 5:30 pm
door arjen
Ja daar knipten we altijd een stukje af.

Geplaatst: wo okt 23, 2013 10:11 am
door R.de.heus
Nou er is wat bekend ze hebben een andere computer geprobeerd en dat reanimeerde de auto weer dus de computer is kapot. Schijnt alleen geen 2e hands in te kunnen omdat de auto zeurde over chasissnummer dat niet overeen komt dus moet een nieuwe in ook de voorverwarmer?? Oid die in dat zelfde plasic kasje zit is verbrand moet dus ook vervangen en alles opnieuw inlezen.

Geplaatst: wo okt 23, 2013 10:22 am
door Johan
Is er ook al een oorzaak gevonden waardoor de computer kapot is gegaan?

Geplaatst: wo okt 23, 2013 5:17 pm
door arjan_m
Waarschijnlijk vocht...........