Stuurt wat raar, of beeld ik mij dat in??

Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Stuurt wat raar, of beeld ik mij dat in??

Bericht door Edgar »

De laatste twee dagen heb ik het idee dat mijn ZT wat raar stuurt. Ik weet niet zeker of dat zo is of dat ik mij het wat inbeeld, maar op de een of andere manier voelt er iets niet goed. Heb het idee dat ik veel langere draaingen met het stuur moet maken dan anders.....maar ben er ook weer niet helemaal zeker van??? Lastig uitleggen dit :? ... het is alsof het wat minder direct is, gaat nog steeds wel erg licht, dat is niet het probleem. Maar er voelt iets niet goed??? Raar iets, kan het bijna niet uitleggen, sorry...maar maak me toch wel een klein beetje zorgen hierover aangezien ik volgende week weer 1300km terug naar NL moet rijden. Enig idee wat het zou kunnen zijn (als iemand mij begrijpt, want ik begrijp mijn uitleg zelf niet zo, lastig dit voorval uit te leggen, sorry...)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Bandenspanning in orde? Verder kun je even aan de wielen voelen of je ergens speling voelt. Desnoods even langs een plaatselijke garage als je het niet vertrouwd.
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Bandenspanning gecheckt, die was gelijk en ok voor alle banden.... hmmm...toch voelt er iets niet goed... beetje zwemmerig soms zelfs, en moet flink doorsturen, en hab het idee dat hij wat naar rechts wil soms. Uitlijning gaar door wat gaten en trambanen??
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Kan wel wat roepen, het kan je onderste draagarm zijn achterste draagarm rubber of een van je stuurkogels.
Dit zijn de kwalen bij dit model.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Ik zou haast denken dat het een stuurkogel is, aangezien het wat raar aanvoelt met rijden :? :? maar ja, ben leek, dus zou ook zomaar wat van die andere opties kunnen zijn...en Hofstee is 1300km weg... :?
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Schokdempers?
mvg, John
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Zat daar ook al aan te denken, aangezien ze aardig wat te verduren hebben met de ZT ophanging op ietwat slechtere wegen. Heb vandaag tijdens een autobahn-rit niets bijzonders gemerkt, maar terug in de stad merkte ik weer iets wat niet 100% was, maar minder erg als eerder deze week. Maar hij neigt wat naar rechts te trekken, een beetje soms, dat bij stadsritten. De banden hebben nog genoeg profiel, althans een paar mm meer als "die blokjes in de groeven", maar het zijn wel "Minerva" banden (zaten er onder bij aankoop). Vond wel dat één band een beetje een soort van glimmende verkleuring had op een stuk van het loopvlak, nu iets minder naar gereden te hebben na een hoosbui, maar of dat er mee te maken heeft??? Naja, denk dat ik de rit naar huis wel waag, het ging vandaag immers op de Hongaarse autobahn ook normaal.
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: nu je het over die minervas heb gaat er bij een lampje branden.
ik heb onlangs in een auto gereden {45 sterling} die nogal zoekerig/zweverig reed.
ik kreeg de opdracht van de eigenaar om eens naar de ophanging te kijken of deze nog helemaal fris was.
dat heb ik gedaan en heb niets kunnen ontdekken aan de ophanging.
wel gezien dat er voor michelin's lagen met ong 3 mm en achter Minerva met hetzelfde aantal mm.

echter op de snelweg met een flinke bocht zette de wagen gewoon spontaan een stap opzij achter , en dit gebeurde niet 1 x maar meerdere keren.
verder bleef het wat vaag en zoekerig achter.
ikzelf steek de schuld op de banden en heb de eigenaar ook het advies gegeven om eerst de banden maar eens te vervangen voor nieuwe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

En laat dit nu net klinken als mijn verhaal....dacht al dat die Minerva's niet al te best waren, en dit bewijst het maar weer. Binnenkort gaan de wintervelgen er weer onder, met vredestijn. Dan kan ik goed vergelijken, en als het dan weer normaal is, dan gaan die minerva's de deur uit, jammer van het profiel, maar weggedrag is belangrijker!
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: het lijkt er op dat als de Minerva's veel profiel verloren hebben ze erg trickie kunnen reageren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Minerva's, het zou verboden moeten worden! :? Dat wordt dan een leuke rekening in de lente, 4x 18" banden :shock:
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: om wat voor maat gaat het?
want ik kom voor bv dunlops of good years p/st op +/- 110 € 225-40-18
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Weet de maat zo niet uit mijn hoofd :oops: 18inch in ieder geval. Heb gekeken naar Continentals, en die varieren tussen 194 en 230 euro per stuk. Had die ook onder mijn vorige, de ZR, beviel goed toen. Maar naja, de Minerva's kunnen ook nog even mee, maar of dit veilig is???
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: conti's vallen ook wel mee

klik
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het klopt dat 225-40-18 goedkoper is dan de originele maat 225-45-18

Ik had dat met mijn winterbanden in 18 inch 225-45-18 is echt een dure maat en 225-40-18 rijdt net zo goed en is veel goedkoper.

http://www.tirendo.nl/auto/banden/zomer ... 25-40-r18/

Onder die ZR heb ik goede ervaring met roadstone

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Zijn nogal wat verschillende typen conti banden, met uiteenlopende prijzen.
http://www.diagnose-service-noord.nl/bandenwebshop.html
Plaats reactie