Hoe krijg je die grijze bumpers weer zwart?

414 416 418 420 45
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Hoe krijg je die grijze bumpers weer zwart?

Bericht door Sander02 »

Veel van mijn ooit mooie zwarte kunstof is nauw niet echt bepaald zwart meer.
Neem nu de zwarte rand op het achter bumper. Das niet mooi meer dat grijze.

Als je met je nagel erover heen gaat is die kras weer zwart, dus dat grijze zou er toch af moeten kunnen.

Nu kocht ik laatst bij de halfords, Valma platstishine voor dof kunstof.
Geeft niet gelakte kunstof een nieuwe glans en haalt kleur weer op.

Helaas heeft het bijna niks geholpen. De plek waar ik met m'n nagel gekrast had bleef ook zichtbaar en nu ik pas weer eens keek naar m'n achterbumper was die eigelijk helemaal grijs. :(

Heeft iemand nog tips?? Ik denk misschien dat ik een wat ruwere/groffere doek moet gaan gebruiken?
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Mijn ervaring met die doffe bumpers of andere delen is niet goed. Ik heb een strip langs de zijkant die nu grijs aan het worden is.
Ik heb ook van dat anti-dof-doe-dit-spul-er-op-en-het-is-weer-zwart spul. Maar na een regenbui of een wasbeurt is dat er weer af.


Ik denk dat de enigste echte oplossing is om de delen over te laten spuiten in het zwart. Of als je toch bezig bent gelijk in de kleur van de auto.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Heb bij mijn eerste auto alle zwarte delen zelf overgespoten, gezien die toch dof horen te zijn kan er weinig fout gaan :D

Het moeilijkste zal het demonteren van de strips zin, het spuiten is zo gebeurd.

Gr. Tomas
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Ik heb Bumper Black vaak gebruikt op de 114. Weet ff het merk niet meer maar dat spul werkte dus echt wel goed. Als het echt lichtgrijs is moet je het een paar keer overnieuw doen, dus 3x achter elkaar ofzo. Je wastte het er echt niet zomaar af.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Mark16v schreef:Ik heb Bumper Black vaak gebruikt op de 114. Weet ff het merk niet meer maar dat spul werkte dus echt wel goed. Als het echt lichtgrijs is moet je het een paar keer overnieuw doen, dus 3x achter elkaar ofzo. Je wastte het er echt niet zomaar af.
Is dat soms verf? Ik heb namelijk ooit wel eens een middeltje op m'n broers auto gebuikt. Dat zag eruit als schoenpoets, ook met zo'n sponsje waar de verf uitkomt.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

nee het is inderdaad een soort schoenpoets.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Is dat niet dat spul wat ervoor zorgt dat evt spuitwerk in de toekomst aan de omringende carrosseriedelen niet meer pakt?

Als je dat spul gebruikt en de auto moet overgespoten worden, moeten ze veel meer werk verrichten om hem spuitgereed te maken.
Maar het kan ook zijn dat dat een spuitmiddel was wat ik bedoel, ik gebruik het nooit. ;)

Gr. Tomas
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Plastishine van het merk Valma werkt perfect.(is gewoon een flesje)
Heb toevallig laatst alle kunstofdelen ermee gedaan en het is echt heel mooi zwart geworden, is al een aantal weken geleden en het heeft sindsdien aardig wat geregent, maar ziet er nu nog steeds goed uit!
Gewoon goed inwrijven met een droge doek en daarna uitwrijven met een andere doek.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Als je dat spul gebruikt en de auto moet overgespoten worden, moeten ze veel meer werk verrichten om hem spuitgereed te maken.
dat zij siliconen
dat is echt tering zooi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dat moeten ze alleen in tieten stoppen en niet in autopoets
wij krijg3en ook wel eens van die wagen waar alles met die zooi gedaan is 9 van de 10 keer moet die wagen dan weer opnieuw gespoten worden
omdat de lak open breekt zeg maar

Maar je kan ook proberen om het kunststof te fohnen
met een verfbrander(niet te lang op 1 plek blijven)
kunsstof blijft meestal ademen en door uv licht slaat het wit grijs uit als het van een wat minder kwaliteit is dmv een fohn haal je de goede ondergrond wer omhoog
daarna moet je wel nog dat spul gebruiken wat artemis dr op deed dan blijft het er een jaar wel goed uit zien
Dennis

Bericht door Dennis »

Robert-220TC schreef: dat moeten ze alleen in tieten stoppen en niet in autopoets
:rofl:

maarre....op mijn vorige auto heb ik ook weleens van dat bumper black spul toegepast, en dat bleef toch best goed zitten....waarom bij anderen dan niet?
hoekandanou?
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Dennis schreef:
maarre....op mijn vorige auto heb ik ook weleens van dat bumper black spul toegepast, en dat bleef toch best goed zitten....waarom bij anderen dan niet?
hoekandanou?

neem aan dat daar ook kwaliteitsverschillen in zijn........ ;)
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Nauw ik heb gisteren opnieuw het achterbumper met Valva Plastishine ingesmeerd. Ik ga vanavond kijken hoe het er uit ziet.
Eigelijk best vaag spul, je smeert het op je bumper met aardig wat kracht en dan ga je gelijk er na met een droge doek overheen en haal je het weer weg (zo lijkt het dan). Over eerst laten intrekken ofzo staat niks vermeld. Ik betwijfel of het deze keer wel mooi is geworden.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

toen ik het op de bumper smeerde werd hij meteen mooi zwart (hoeft helemaal niet te boenen, gewoon inwrijven), toen heel lichtjes met een andere doek bewerkt,niet alles er weer afboenen dat heeft dan ook geen nut :mrgreen:
maar het resultaat zag je meteen hoor! ;)
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

ow, dan heb ik het er misschien weer afgeboend :mrgreen:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

het lijkt er wel op ja ;)
zou het maar nog eens proberen, want het werkt echt hoor :D
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Nauw als vanavond blijkt dat ik het voor de 3de keer moet gaan doen, dan gaat ik er gewoon helemaal niet meer overheen met een doek, dan weet ik zeker dat alles blijft zitten.
Plaats reactie