Boutjes onderste kap distributieriem K-serie

214 216 218 220 25
Plaats reactie
ErikT

Boutjes onderste kap distributieriem K-serie

Bericht door ErikT »

Omdat de koppakking van mijn Rover 25 1.6, bouwjaar 2003 lek is ben ik begonnen met alles wat los moet, los te maken. De spruitstukken e.d. zijn inmiddels los. Helaas stuit ik op twee boutjes van de onderste beschermingskap van de distributiesnaar die ik met geen mogelijkheid los krijg. De ene zit verstopt achter de spanner van de stuurbekrachtigungspomp. Er is daar te weinig ruimte om een slag met de sleutel (8 mm.) te kunnen maken. De andere zit achter de poelie en die krijg ik weliswaar los, maar die is te lang. Moet de poelie er daarvoor af? En weet iemand een handigheidje om dat andere boutje los te krijgen? Alvast bedankt voor de antwoorden.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Die achter de spanner met een kniesleuteltje losdraaien, kun je dan met je vingers wel eruit draaien. Als het kapje eraf moet, moet zoiezo de krukaspoulie los. Die dus gewoon demonteren. Succes!
ErikT

Bericht door ErikT »

Bedankt Arjen! Ho krijg je de poelie er het beste af? Moet je de krukas ergens blokkeren? De auto is een CVT automaat en de distributieriem ligt al los.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik doe dat altijd met een luchtsleutel. Maar je zou ook het vliegwiel kunnen blokkeren met een bandenlepel o.i.d. en dan de poulie losdraaien. Zorg wel dat je de kleppen niet raakt (omdat de distributieriem al los ligt).
Plaats reactie