Rover 216 si bj. 1996 met een probleem. km.stand 95.780

214 216 218 220 25
Plaats reactie
newbie

Rover 216 si bj. 1996 met een probleem. km.stand 95.780

Bericht door newbie »

Hallo allemaal,

Ik zou graag hier een vraag voorleggen met de hoop dat iemand mij hier op verder kan helpen.

Afgelopen Juni ben ik eigenaar geworden van een mooie Rover 216 si, tot nu toe ervaar ik het als een erg fijne auto om me te rijden en ben ik dan ook heel blij met mijn aanschaf.

Welnu, afgelopen zaterdag avond heb ik iemand naar het station toe gebracht, zonder enige problemen. We kwamen aan op station en moeten nog even wachten (tja NS) dus de motor even uit gezet. Afijn, lang verhaal kort, na het starten was het alsof ik in een hele oude diesel vrachtwagen zat, het geluid bleef alsmaar door brommen totdat ik boven de +/- 40 km per uur kwam, toe was het weer normaal. wanneer ik weer onder de 40 km/u zakten begon het geluid weer. Aangekomen op mijn bestemming heb ik de auto uit gezet en even gewacht. Toen weer opnieuw geprobeerd om te starten maar dat was tevergeefs want hij slaat niet meer over.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Hi en welkom!

Tja, in Weert zeggen ze: "det weurtj kaod songer te blaoze".... :mrgreen:
Maar dat zal niet gebeuren...

Had het toevallig geregend? Zit er misschien ergens vocht waar het niet moet zitten? Bougiekabels, of misschien de bobinekabel met een slecht contact?
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
newbie

Bericht door newbie »

Hi Arjan_m,

Klopt, dat zeggen ze hier...moet wel toegeven dat ik nog steeds niet begrijp wat ze daar mee bedoelen :+

Het had Zaterdag avond inderdaad geregend....wat je opnoemt had ik niet bij stil gestaan, zou wel kunnen maar zou dat dan ook een verklaring zijn voor de bijgeleverde geluiden?

Ik ga iig wel op onderzoek uit!

dank voor je reactie
Plaats reactie