Pagina 1 van 2

Foto's Rover 200's Rover 200

Geplaatst: vr jun 04, 2004 3:45 pm
door 416sí señor
Ja, lekker cryptische titel hè?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr jun 04, 2004 3:46 pm
door Striker
Mmm, een aantal van die foto's ben ik volgens mij al 6 keer tegengekomen op dit forum :mrgreen:.

Maar ziet er top uit hoor. Wat een mooie kleur!!! ;)

Geplaatst: vr jun 04, 2004 3:52 pm
door Mista T
Dat ziet er netjes uit....

Vraagjes:

Wat is dat voor uitlaat die eronder hangt??
Is er veel verschil voor de bestuurder, aangezien jij maar 1 wiswaswatervanjevoorruithaalding heb...??

Geplaatst: vr jun 04, 2004 6:30 pm
door jan_dakpan
hele mooie wagen! mooi uitlaatje trouwens!

En wat voor motor heb je er in (kweenie of je het al eens gezegd hebt...)?

Geplaatst: vr jun 04, 2004 9:52 pm
door Rover 200
de uitlaat is van raceland, universeel 2x102mm. geeft een leuk geluid
Veel verschil merk je niet, misschien iets met accelereren, maar het ging vooral om het geluid!

De motor is een normale 1400 cc, misschien iemand nog tips op iets aan het vermogen te doen, buiten een andere motor?

Geplaatst: vr jun 04, 2004 9:55 pm
door Rover 200
de ruitenwisser heb ik maar heel even zo gehad, dit was namelijk de originele motor, en het wisserblad iets verzet, resultaat was slecht, werkt voor geen meter.
Op ebay heb ik wel speciale eenarmige ruitenwissers gezien speciaal voor 200. Dat zou beter zijn.

Geplaatst: za jun 05, 2004 8:56 am
door ironman
Ja ik praktijk is een eenarmige ruitenwisser toch best onhandig??
Om te zien blijf ik het wel gaaf vinden.

Geplaatst: za jun 05, 2004 9:04 am
door Mista T
Wat je zou kunnen doen is een 52 MM gasklep, ander luchtfilter andere nokkenassen, uitlaatspruitstuk, Katalysator er tussen uit.....

Wil je nog meer weten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: za jun 05, 2004 6:04 pm
door 416sí señor
Een enkele ruitenwisser is niet onhandig, op de bx zitten ze ook en je merkt er helemaal niets van, maar zoals Rover 200 hem had werkt het natuurlijk niet, die wisser is veel te kort.

Gr. Tomas

Geplaatst: za jun 05, 2004 8:39 pm
door ironman
416sí señor schreef:Een enkele ruitenwisser is niet onhandig
Ja maar als mijn ruitenwissers op snelste stand staan, dan gaan ze vrij snel en volgens mij kan 1 wisser dat nooit aan in zijn eentje, want anders moet ie wel erg snel zijn toch??

Geplaatst: za jun 05, 2004 9:11 pm
door 416sí señor
Het is een grotere ruitenwisser, das 1. En idd, hij gaat sneller.

Je merkt er helemaal niets van uiteindelijk, dus een enkele ruitenwisser is mooier (mocht je ervan houden natuurlijk :roll: ), en das het enige voordeel of nadeel ervan.

Gr. Tomas

Geplaatst: za jun 05, 2004 9:41 pm
door bam
Waarom zit er nou geen chrome achterklep greep op?

Afbeelding

Bam.

Geplaatst: zo jun 06, 2004 1:19 am
door 118GTR
Mista T schreef:Wat je zou kunnen doen is een 52 MM gasklep, ander luchtfilter andere nokkenassen, uitlaatspruitstuk, Katalysator er tussen uit.....

Wil je nog meer weten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
52mm gasklep heeft kwa vermogen echt geen enkele zin op een 1400.

meest zinnige opties zijn(in volgorde van pk/euro)

Kat er tussen uit
Openluchtfilter MET GOEDE koudelucht toevoer
Uitlaat te beginnen met het spruitstuk
Nokassen
Programmeerbare ECU
Poorten
Grotere kleppen(hoewel weinig zin op een 1.4)
Throttlebodies

Om heel eerlijk te zijn wordt het na de uitlaat veel interresanter om er een dikkere motor in te hangen(k-serie 1.6, 1.8 of 1.8VVC)
Goedkoper met gemakkelijkere pk's(gemakkelijker rijdbaar/meer onderin)

Geplaatst: zo jun 06, 2004 2:49 am
door Robert-220TC
52mm gasklep heeft kwa vermogen echt geen enkele zin op een 1400.
waarvoor heeft het geen zin dan????
een 214 i en een 214 si is alleen maar kwa vermogen teruggebracht door de 48 mm trotle body

Geplaatst: zo jun 06, 2004 11:27 am
door jan_dakpan
118GTR schreef: Om heel eerlijk te zijn wordt het na de uitlaat veel interresanter om er een dikkere motor in te hangen(k-serie 1.6, 1.8 of 1.8VVC)
Goedkoper met gemakkelijkere pk's(gemakkelijker rijdbaar/meer onderin)
Vind maar eens een 1.8 vvc :|

Geplaatst: zo jun 06, 2004 11:56 am
door Frekkel
Robert-220TC schreef: waarvoor heeft het geen zin dan????
een 214 i en een 214 si is alleen maar kwa vermogen teruggebracht door de 48 mm trotle body
214i: 8 kleppen
214si: 16 kleppen