Pagina 1 van 1

rover 25 fout code en moeilijk aanslaan en nog iets

Geplaatst: zo aug 11, 2013 12:41 am
door mathyn
hallo allemaal,

ik heb een fout code in mijn rover 25 1.4 code is 1191 zou niet weten wat het is. verder start de auto slecht moet gas geven om te starten , en duikt ver onder in de toeren al je de koppeling in trapt. en het relais rechts achter in de kofferbak tik telkens . weet iemand wat het kan zijn.


thnks ;) :lol:

Geplaatst: zo aug 11, 2013 1:24 am
door JD
1191 = Oxygen Sensor Heater Circuit Open Downstream

ik gok dat er een luchtinlaat temperatuursensor kapot is :mrgreen:

maar even afwachten op de mensen die er echt verstand van hebben 8)

Geplaatst: zo aug 11, 2013 9:41 pm
door hAz
oxygen sensor heater circuit = de gloeidraad in de lambdasensor.
Dus het kan aan de lambdasensor liggen, of aan de bedrading er naartoe, of het relais dat de heater aanschakelt is stuk, of een zekering.

Gloeidraad in de sensor zou je kunnen testen door de beide witte draden door te meten, zo uit mijn hoofd moet daar ongeveer 10 of 12 Ohm tussen zitten. Dan is de gloeidraad in orde.

Groet, Han

Geplaatst: di aug 13, 2013 5:12 pm
door mathyn
srry voor de late reactie ik heb hem door gemeten en gaf keurig 10 ohm ik heb alle stekkers ook schoongemaakt met contact reiniger maar dat mocht niet baten.
auto start nog steeds slecht ik moet gas geven om hem te starten. het is ook niet de temperatuur sensor want hij loopt wel op de shoke. ik denk mischien dat het aan de benzine pomp ligt , omdat als ik hem net start hoor ik de pomp langzaam sneller pompen.

ik hoor het wel als iemand ideeen heeft wat het kan zijn


:mrgreen:

Geplaatst: di aug 13, 2013 6:13 pm
door hAz
Best een snelle reactie hoor, om problemen op te lossen moet je soms de tijd nemen :)

Probeer de spanning over de beide witte draden te meten als je de auto op contact zet (of laat lopen).
Dan moet daar de normale boordspanning op staan, dus iets tussen 12 en 14 volt.
Meet je niets of bijna niets, dan krijgt de heater van de lambdasensor geen spanning --> hoogstwaarschijnlijk relais of zekering stuk.

Maar dat verklaart niet het slechte starten...
Wat nog zou kunnen: relais van de brandstofpomp. Maar als de pomp gewoon enkele tellen aanslaat bij contact aanzetten lijkt me de pomp en het relais nog wel in goede staat.

Groet, Han

Geplaatst: di aug 13, 2013 6:39 pm
door arjen
Inderdaad meten over de lambda sonde, maar helemaal 12 volt zul je niet meten omdat deverwarming niet constant aan massa word gelegd.

Geplaatst: di aug 13, 2013 11:45 pm
door mathyn
ik heb um door gemeten en hij gaf de juiste spanning. de foutcode is ook weg :lol: denk dat snachts kaboutertjes aan het sleutelen zijn :mrgreen: maar ja hij pakt um nog steeds niet goed aan . ik heb de live data ook uit gelezen en daar komt het volgende uit....

stationaire late lopen was nog niet heel warm:

o2 sens. 0.6 volt
lamd.corr 1177
fuel injec 4864us
throt.sw. closed
purge valv 0.0
mani.prs 56.32 kpa
eng.spd 768 rpm

Geplaatst: di aug 13, 2013 11:50 pm
door arjen
De inlaatdruk is te hoog. Daardoor is ook de injectietijd ook te lang. Dat kan vele oorzaken hebben. Versleten gasklephuis, valse lucht, verkeerde timing om maar een paar te noemen.

Geplaatst: di aug 13, 2013 11:52 pm
door arjen
Ervanuit gaande dat je tester juiste waarden aangeeft. Die lambda correctie die je opgeeft klopt zoiezo niet..

Geplaatst: wo aug 14, 2013 12:04 am
door mathyn
achter de waardes staan vraag tekens , Bij de rest niet vreemd ik moet wel zeggen dat voltage van de lamb wel erg schommelt 11 tussen 14 volt .
:|. Ik heb nog lambda hier liggen van 214 IS alleen de stekker anders of het hele ding. Distrubutie riem staat op tijd exaust naar het inlaat spruitstuk en de in naar uitlaatspruitstuk deze heb ik met zon blokje vast gezet en het krukas staat tussen de twee puntjes op het streepje (12 uur).

Geplaatst: wo aug 14, 2013 12:12 am
door mathyn
Onder het rijden heb ik verder nergens last van , morgen even weer verder kijken . Zit net nieuwe koppaking op en nieuwe zuiger.

Geplaatst: ma aug 19, 2013 1:16 pm
door mathyn
probleem is opgelost..., het rubbertje van de benzineleiding op het inlaatspruitstuk was gaar lekte heel zacht. en rubber van inlaatspruitstuk vervangen duss gaan weer met die banaan :lol:

Geplaatst: ma aug 19, 2013 7:13 pm
door hAz
Da's dan mooi opgelost! Weer een blijde rijder erbij 8)

Geplaatst: ma aug 19, 2013 7:15 pm
door arjen
Mooi zo!