Pagina 1 van 2

Ongeregistreerde "NIEUWE" MG ZS MKI te koop

Geplaatst: wo mei 29, 2013 5:03 pm
door Edgar
Vond vandaag een nagelnieuwe ongeregistreerde MG ZS MKI op het net.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Geplaatst: wo mei 29, 2013 5:29 pm
door Bart-K
Prijs valt me niet tegen.

Geplaatst: wo mei 29, 2013 6:05 pm
door JD
wat zal er bij komen aan bpm voor zo'n wagen :?

Geplaatst: wo mei 29, 2013 6:05 pm
door rover-ppd
Hoe zit het dan met de distriebutieriem enzo. Dat wordt dan toch ook oud en/op poreus?

Geplaatst: wo mei 29, 2013 6:06 pm
door JD
ja, die zal je moeten vervangen gezien de leeftijd :?

Geplaatst: wo mei 29, 2013 8:02 pm
door mg-zs
Zag hem een tijdje geleden al staan.
Als ik het chassisnummer had.
Weet ik zijn productie datum.
Sttat in ieder geval al lang stil :mrgreen:

Geplaatst: vr mei 31, 2013 11:49 am
door Edgar
Staat erg lang stil, langer dan die V8 bij Hofstee :mrgreen: T'is wel een buitenkansje voor de liefhebber, een nieuwe auto van laat ons zeggen 2004 :mrgreen: Leuk nieuw kenteken en zeker van de "allernieuwste" MG in Nederland :mrgreen:
Laat ik nu een Hongaarse vriendin hebben, zou hem op haar naam kunnen registreren daar, maar zij vindt dat geen goed idee helaas :mrgreen: Anders lekker zonder BPM gedoe daar registreren en rijden maar. Maar ze heeft gelijk, heb al een ZT en een F-je, dus deze is echt niet nodig :mrgreen:

Geplaatst: do jun 20, 2013 12:31 pm
door JAH
Edgar schreef:Staat erg lang stil, langer dan die V8 bij Hofstee :mrgreen:
Die is verkocht (naar Luxemburg) als ik het goed heb.

Geplaatst: wo jul 03, 2013 7:09 pm
door Edgar
JAH schreef: Die is verkocht (naar Luxemburg) als ik het goed heb.
Klopt ;)

Geplaatst: wo jul 03, 2013 8:51 pm
door hAz
Bah :(
Een snelle rekensom: komt zo'n 10.000 euro BPM bij op.... Dus niet interessant voor een Nederlander. Europa één??
Om te huilen :cry:

Geplaatst: wo jul 03, 2013 11:43 pm
door JAH
hAz schreef:Bah :(
Een snelle rekensom: komt zo'n 10.000 euro BPM bij op.... Dus niet interessant voor een Nederlander. Europa één??
Om te huilen :cry:
Voor deze betaal je waarschiijnlijk 1.000 euro BPM en niet meer. Dat zou je even met de belasting moeten afstemmen. Voor de twee MGF Trophy's die na bijna 10 jaar showroom (dealer Utrecht) zijn verkocht en van een hagelnieuw kenteken zijn voorzien is 1.000 euro BPM betaald i.p.v. de +/- 9.000 zo uit het hoofd.

Geplaatst: do jul 04, 2013 3:01 pm
door hAz
Dan wordt 't interessant.
Zou ook bijna te gek worden dan! :roll:

Tjo!

Geplaatst: do jul 04, 2013 3:27 pm
door JAH
hAz schreef:Dan wordt 't interessant.
Zou ook bijna te gek worden dan! :roll:

Tjo!
De discussie voor de BPM is wat er als bouwjaar (datum eerste registratie) gehanteerd gaat worden. Normaal zou dit 2013 zijn en betaal je de volle mep BPM. In dit geval ligt het bouwjaar in ieder geval 8 jaar hiervoor. Zo heeft Knoop in Maarssen (die destijds de twee Trophy's heeft gekocht/verkocht) BPM afspraken gemaakt met de belastingdienst. Dat was ook de enige manier om die twee exemplaren verkoopbaar te maken.

Geplaatst: do jul 04, 2013 6:24 pm
door hAz
Heb gebeld met de belastingdienst en één en ander uitgezocht.
Er is een verminderingsmethode bpm voor gebruikte motorvoertuigen. Die zal hier niet opgaan helaas aangezien de auto nog nooit op kenteken is gezet. Was dat maar wel het geval want dan zou de bpm op slechts 742,- euro uitkomen (uitgaande van de historische bruto bpm èn vermindering op basis van de koerslijst).

Historische bruto bpm is m.i. de enige mogelijkheid voor deze auto. De berekening komt dan, inclusief de opties airco/mistlampen/kleine spoiler, op een bedrag van: 6743,- euro bpm
En dat is me teveel voor de schatkist... Tenzij iemand nog een andere werkbare optie kent??

Greetz, hAz

Geplaatst: do jul 04, 2013 6:33 pm
door JAH
hAz schreef:Die zal hier niet opgaan helaas aangezien de auto nog nooit op kenteken is gezet.
Jammer dat ze zelf de regels niet kennen. Voor dit kenteken 58-LJK-9 dat destijds nog nooit op kenteken had gestaan is in 2010 de rest BPM betaald (was 9 echte bouwjaren oud). Bel anders nog een keertje en vraag gewoon dezelfde regels te hanteren die ook bij de 58-LKJ-9 en anderen gehanteerd zijn.

Geplaatst: do jul 04, 2013 7:08 pm
door hAz
Hmpf... iets met een kluitje en riet.... waarom kunnen ze daar nou niet eens eenduidig zijn in hun informatievoorziening.
Jouw bericht stemt in ieder geval hoopvol :)