VDL Nedcar restaureert oudste Nederlandse Mini
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Een uitdaging voor een goede plaatwerker!
Wat mij opvalt is dat de dwarsbalk onder de voorstoelen los is terwijl die bij latere Mini's zit vastgelast of het is een gevolg van corrosie.
Je kunt sowieso zien dat ook bij deze Mini de waterlekkage z'n werk heeft gedaan want de kofferbodem is ook van binnenuit weggeroest.
Het is denk ik belangrijk om aandacht te geven aan de vorm van de beplating onder de voorbumper want die is juist bij die eerste Mini's afwijkend van latere typen. De uitsparingen op de hoeken waren er nog niet. Die zijn begin zestig gekomen voor meer luchtkoeling op de voorremmen voor de Cooper.
Wat mij opvalt is dat de dwarsbalk onder de voorstoelen los is terwijl die bij latere Mini's zit vastgelast of het is een gevolg van corrosie.
Je kunt sowieso zien dat ook bij deze Mini de waterlekkage z'n werk heeft gedaan want de kofferbodem is ook van binnenuit weggeroest.
Het is denk ik belangrijk om aandacht te geven aan de vorm van de beplating onder de voorbumper want die is juist bij die eerste Mini's afwijkend van latere typen. De uitsparingen op de hoeken waren er nog niet. Die zijn begin zestig gekomen voor meer luchtkoeling op de voorremmen voor de Cooper.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Van de kofferbak ruimte is idd heel weinig over. Zal een flinke klus worden. Wat ik begreep worden de NedCar boys begeleid door een ervaren Mini restaurateur. En worden ze van uit 'de scene' geholpen met onderdelen
De allereerste Mini's wijken sowieso al flink af van de latere. Onder andere smallere achterruit. Andere achterlicht units en bevestiging. Scharnieren buiten de portieren.
De allereerste Mini's wijken sowieso al flink af van de latere. Onder andere smallere achterruit. Andere achterlicht units en bevestiging. Scharnieren buiten de portieren.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Mooi, ook de zuigers nog.
Wat is er toch weinig veranderd in 50 jaar BMC A-Series motor.
Vorig jaar heb ik nog een 90er versie gedaan en dan is het opmerkelijk te bedenken dat deze motor 40 jaar in productie geweest is. Welk merk kent dat?
Typisch des monteurs om die centers in de lagerkappen te slaan voor de nummering. Zo kun je altijd zien dat een motor na de fabrikant een keer uit elkaar gehaald is.
Eén van de patentnummers die vroeger op het kleppendeksel stonden slaat op de distributie. Het betrof de twee rubberen ringen die aan weerszijde van het nokkenastandwiel zaten om de ketting onder spanning te houden. In de praktijk hielp het niet veel omdat de enkele ketting toch veel rekte. De Cooper had een dubbele keting en alle latere motoren een enkele maar met een simpele en doeltreffende kettingspanner.
Wat is er toch weinig veranderd in 50 jaar BMC A-Series motor.
Vorig jaar heb ik nog een 90er versie gedaan en dan is het opmerkelijk te bedenken dat deze motor 40 jaar in productie geweest is. Welk merk kent dat?
Typisch des monteurs om die centers in de lagerkappen te slaan voor de nummering. Zo kun je altijd zien dat een motor na de fabrikant een keer uit elkaar gehaald is.
Eén van de patentnummers die vroeger op het kleppendeksel stonden slaat op de distributie. Het betrof de twee rubberen ringen die aan weerszijde van het nokkenastandwiel zaten om de ketting onder spanning te houden. In de praktijk hielp het niet veel omdat de enkele ketting toch veel rekte. De Cooper had een dubbele keting en alle latere motoren een enkele maar met een simpele en doeltreffende kettingspanner.
- kilroy
- MG-R Addict
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Locatie: Den Haag
Men is al druk bezig hebben jullie hier iets van meegekregen?? Dit vind ik ook wel erg bijzonder namelijk
http://www.aronline.co.uk/blogs/news/ne ... ongbridge/
&
http://www.aronline.co.uk/blogs/news/ne ... o-auction/
http://www.aronline.co.uk/blogs/news/ne ... ongbridge/
&
http://www.aronline.co.uk/blogs/news/ne ... o-auction/
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Heb hem een tijdje terug gelezen op AR-online.
Gaat in 'as is' condition naar de veiling. Zou eerst nog opgeknapt worden. Voor de historie is het misschien beter om hem zo te laten.
@XC-XW
Heeft ook nog in de Austin Metro gelegen als A+ .
Het 1100 blokje van m'n Glider is nog nooit uit elkaar geweest in de 44 jaar. Loopt nog als een zonnetje.
Gaat in 'as is' condition naar de veiling. Zou eerst nog opgeknapt worden. Voor de historie is het misschien beter om hem zo te laten.
@XC-XW
Heeft ook nog in de Austin Metro gelegen als A+ .
Het 1100 blokje van m'n Glider is nog nooit uit elkaar geweest in de 44 jaar. Loopt nog als een zonnetje.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Toch een leuk projectje! Zal wel een paradepaardje worden natuurlijk, zal mooi staan bij de ingang! Rijdt regelmatig langs bij Born, en de kids zeggen steeds: "Kijk, daar heb je die vliegende Mini weer!"
Staat namelijk een Mini op een paal, kan er zo snel ff geen foto van vinden. Binnenkort maar eens maken.
Staat namelijk een Mini op een paal, kan er zo snel ff geen foto van vinden. Binnenkort maar eens maken.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- kilroy
- MG-R Addict
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
- Woonplaats: Den Haag
- Locatie: Den Haag
Mini reBorn: Nederlandse oer-Mini herboren
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)