British Leyland bij Suzuki dealer
Geplaatst: vr apr 26, 2013 10:51 am
Voordat de 220 Coupé er kwam hebben we nog diverse andere Rovers bekeken, waaronder een zeldzame witte 820 die te koop staat bij een Suzuki dealer in Gouda. Betreft dit exemplaar:
http://www.autotrader.nl/auto/2CJMN/detail/
De enige witte 800 MK2 die er nog is waarschijnlijk.
Hij staat te koop bij een Suzuki dealer, maar dat was vroeger een British Leyland dealer en dat was nog te zien! De oud eigenaar is nog altijd groot liefhebber van auto's uit die tijd, zodoende troffen we onderstaande auto's aan in een bijgebouw van de Suzuki showroom. Allereerst een origineel Nederlandse Montego met 54.000 km:






Maar ook:

Of

Maar buiten stonden ook nog 3 Maestro's en een Montego, mega klus om daar nog wat van te maken, maar ze stonden er niet voor niets werd verteld.







Die 820 is het uiteindelijk niet geworden, vanwege achterstallig onderhoud en roest door lange stilstand, niet dat dat onoverkomelijk is, maar dan moet wel de vraagprijs omlaag en dat gebeurde niet. Voor degene die wat meer wil besteden aan een zeldzame 800 is ie echter wel de moeite waard denk ik, want optisch was ie keurig (de lak), interieur zeer netjes en hij reed zeeer solide, nergens kraakjes en rammeltjes. Maar bijv. wel een ABS probleempje (ABS ging werken als je met stapvoetse snelheid remde), hier nog wat meer foto's van die 800:






(Dorpel rechtsachter)
http://www.autotrader.nl/auto/2CJMN/detail/
De enige witte 800 MK2 die er nog is waarschijnlijk.
Hij staat te koop bij een Suzuki dealer, maar dat was vroeger een British Leyland dealer en dat was nog te zien! De oud eigenaar is nog altijd groot liefhebber van auto's uit die tijd, zodoende troffen we onderstaande auto's aan in een bijgebouw van de Suzuki showroom. Allereerst een origineel Nederlandse Montego met 54.000 km:






Maar ook:

Of

Maar buiten stonden ook nog 3 Maestro's en een Montego, mega klus om daar nog wat van te maken, maar ze stonden er niet voor niets werd verteld.







Die 820 is het uiteindelijk niet geworden, vanwege achterstallig onderhoud en roest door lange stilstand, niet dat dat onoverkomelijk is, maar dan moet wel de vraagprijs omlaag en dat gebeurde niet. Voor degene die wat meer wil besteden aan een zeldzame 800 is ie echter wel de moeite waard denk ik, want optisch was ie keurig (de lak), interieur zeer netjes en hij reed zeeer solide, nergens kraakjes en rammeltjes. Maar bijv. wel een ABS probleempje (ABS ging werken als je met stapvoetse snelheid remde), hier nog wat meer foto's van die 800:






(Dorpel rechtsachter)