Pagina 1 van 2

dikke wielen

Geplaatst: za mei 29, 2004 7:21 pm
door peter
hallo mensen ik heb net een rover 200 uit 98 gekocht en nu is mijn vraag of ik geen problemen krijg met de spatborden als ik er 18 inch onder vlam :D

Geplaatst: za mei 29, 2004 7:30 pm
door Striker
Ja, de kans is heel groot dat met 18" de wielen in de kasten lopen, je zal dan de wielkasten uit moeten laten rollen.

Geplaatst: za mei 29, 2004 7:35 pm
door peter
ik dacht dat dat wel ging ivbm de grote ruimte die er standaart tussen wiel en wielkas zit

Geplaatst: za mei 29, 2004 7:38 pm
door Striker
peter schreef:ivbm de grote ruimte die er standaart tussen wiel en wielkas zit
Ja, standaard lijkt de 200 net een 4x4 :P. Maar 17" wielen en 4 cm verlagen doet al wonderen:
Afbeelding

Geplaatst: zo mei 30, 2004 1:34 am
door mulder83
bij een rover 200 mk3 kun je zonder aanpassingen en iin originele staat 19" velgen, ja je leest het goed 19 inch velgen monteren.
loopt dan niet aan wanneer er de juiste banden zijn gemonteert.

gr mulder83

indien je dit niet gelooft kijk op www.moto-build.com voor info bij See what our 19" rims fit klik op look here en je zult zien een rover 25 bmet 19" velgen zonder aanpassingen.

Geplaatst: zo mei 30, 2004 2:08 am
door 118GTR
dat plaatje wil natuurlijk nog niet zeggen of het zonder aanpassingen past. Maar als 19" hoe dan ook past, dan zal 18" idd weinig problemen geven.

p.s. ik vind 19" in iedergeval NIET mooi onder een 200, het is echt te groot.

Geplaatst: zo mei 30, 2004 2:20 am
door Edgecrusher
Hello,

19" ???
dat gaat echt niet passen zonder aanpassingen.
17" past nog redelijk, maar dan houdt het echt wel op.
I.v.m. 17" heb ik de veren al moeten aanpassen.
en nu houd ik links en rechts tussen de band en het spatbord net genoeg ruimte over om te kunnen draaien. :D
19" zou bij mij echt klem te komen zitten.
of je moet zonder banden gaan rijden! :shock:

Geplaatst: zo mei 30, 2004 4:21 am
door mulder83
118GTR: lees ook tekst eronder tweede deel daar staat het ook zonder aanpassingen aan carroserie
.
Edgecrusher: maar ja dan is je auto verlaagt.
ik zeg ook als hij in originele staat is kwa ophanging, het is geen grapje ik ben laatst in engeland geweest naar een vriend van mij die daar op school zit, en daar rijden verschillende rover 200's 25's en mg zr's rond met 19" ik heb toen gevraagd hoe dat mogelijk was daar ik dacht dat het niet ging, toen zijden ze tegen mij dat ze originele veeringen terug eronder hadden gezet en dat het toen paste zonder aanlopen, denk wel aan breedte maten van ong 225 anders wordt het te breed.
heb het zelf gezien, geloofde het eerst ook niet.

gr mulder83

Geplaatst: zo mei 30, 2004 9:50 am
door Dennis
:shock: 19" is echt wel vet!

Geplaatst: zo mei 30, 2004 11:00 am
door ironman
19 inch ??
Ja het zal wel kunnen misschien, maar dan moet je wel een behoorlijk tellerafwijking hebben volgens mij.
Al je naar die wielkasten kijkt van die gozer met 19 inch zijn die wielkasten helemaal gevuld en kijk een bij een orginele Rover !!
Afbeelding

Trouwens die foto is een ZR, maar hoeveel cm ligt die lager dan een 200, want een 200 vi ligt ook al vet lager dan bv een 214.

Geplaatst: zo mei 30, 2004 12:18 pm
door Wows
Hai, Ik ga binnenkort 18" passen en kijken naar de de vulling. Ik heb namelijk mijn twijfels en wil er zeker van zijn dat het gaat. Daarnaast wil de autovering ook stugger hebben want volgens mij krijg je bij een drempel het probleem dat je wiel er te ver inschiet. Ik wil toch het zekere voor het onzekere. 17" gaat gemakkelijk. 18" zal ook wel, maar ik vind 19" toch wel erg riskant. Eerst proberen te passen en dan kijken naar de aanpassingen.

Sven

Geplaatst: zo mei 30, 2004 12:52 pm
door Dennis
ironman schreef:19 inch ??
Ja het zal wel kunnen misschien, maar dan moet je wel een behoorlijk tellerafwijking hebben volgens mij.
Al je naar die wielkasten kijkt van die gozer met 19 inch zijn die wielkasten helemaal gevuld en kijk een bij een orginele Rover !!
daar zit wat in...

Als je de omtrek van de band gelijk houd, en je vergroot je velg (en dus wordt dan de wang van de band kleiner), dan verandert er eigenlijk toch helemaal niks aan de vulling van je wielkasten?
En anders krijg je -lijkt mij- de hierboven aangegeven tellerafwijking..

Maar toch ziet dat 19" er vet uit 8)

Geplaatst: zo mei 30, 2004 2:40 pm
door Mista T
Houdt er rekening mee dat de banden maar zo rond de 235/30 ligt dan...... Met 18 inch......

Geplaatst: zo mei 30, 2004 7:06 pm
door Edgecrusher
Auw, auw, auw,

Dan ben je alleen aan de banden al zo'n € 1000,- kwijt.
En dan komen de velgen er nog bij.

Geplaatst: ma mei 31, 2004 1:54 am
door mulder83
de kilometerteller kun je af laten stellen dat het weer klopt.

over die vering bij drempels, daar hebben ze veerweg verkorters voor uitgevonden dat zijn die rubberen ringen die je tussen je dempers plaatst zodat je dempers niet te ver naar binnen kunnen.

een advies als de enige mogelijkheid kwa banden hoogte dus de 30 35 of 40
een 30 is laat dan je wielkasten uitrollen zodat er hogere onder passen,
want met 30er banden rijdt je echt niet fijn meer, je voelt elke onefenheid in het wegdek, alleen leuk als je echt van het autorijden wilt genieten en comfort niet belangrijk vind.
je hebt dan een perfect gevoel over je auto, maar rijdt echt niet fijn.

gr mulder83

Geplaatst: do mar 15, 2007 8:02 pm
door tutuur
je kan je teller wel aan laten passen
maar dan klopt je verzet niet meer;)
of je moet dusdanig veel pk's hebben dan hoeft je bak niet te veranderen:P
mzzl