Pagina 1 van 1
ZT wil niet starten
Geplaatst: zo mar 10, 2013 5:04 pm
door TonEe
Vanmorgen wilde ik weg met de ZT en hij had er niet echt veel zin in. Contact gaat aan, alle lampjes branden. Normaal gaat het ABS lampje uit waarna ik start. Nu hoorde ik alleen een paar tikken, het ABS lampje bleef branden, maar geen lopende motor
Iemand enig idee?
Geplaatst: zo mar 10, 2013 5:49 pm
door JD
accu goed ?
of misschien even de accupolen 5 min dr af pakken om de ecu te resetten ?
Geplaatst: zo mar 10, 2013 6:08 pm
door TonEe
Accu is volgens mij wel goed. Ik ga je tip zo gelijk even proberen, thanks.
Geplaatst: zo mar 10, 2013 6:27 pm
door arjen
Kijk ook even of de accu klemmen goed vast zitten en schoon zijn. Wat tikt er?
Geplaatst: zo mar 10, 2013 8:48 pm
door TonEe
Stroom er een tijdje af gehad maar zonder resultaat. Omdat er minder en minder lampjes gingen branden geprobeerd om met hulp van een 2e auto en startkabels te starten. Dat lukte. Draaide niet gelijk goed maar een proefrondje was ok. Maar weer in de garage gezet en de accu eruit gehaald. Morgen maar eens door laten meten en evt vervangen.
Vreemd dat hij in 2 dagen zo ver leeg was, kan dat zo snel of zou er (ook) iets anders aan de hand kunnen zijn?
@Arjen: klemmen zaten goed vast en waren volgens mij niet vuil. Wat er precies tikte zou ik je niet kunnen vertellen, zou het echt niet weten......
Geplaatst: zo mar 10, 2013 11:12 pm
door arjan_m
Dan is je accu gewoon gaar. Kan nu ineens weer een week goed gaan, en dan start hij ineens weer niet meer.... Dus dat wordt een nieuw batterijtje

Geplaatst: ma mar 11, 2013 11:03 am
door tomcat.t16
arjan_m schreef:Dan is je accu gewoon gaar. Kan nu ineens weer een week goed gaan, en dan start hij ineens weer niet meer.... Dus dat wordt een nieuw batterijtje

+1
Geplaatst: ma mar 11, 2013 11:52 am
door mixtuurorgel
Miischien dat de parkeerlamp heeft aangestaan ?
Na een "lange" nacht is die dan ook leeg.
Geplaatst: ma mar 11, 2013 3:32 pm
door TonEe
Zonet naar een "accuboer" hier geweest. Meting van de accu leerde dat hij nog maar 16A gaf waar dat bij een frisse nieuwe 400A had moeten zijn. Nieuwe meegenomen en vanavond maar inbouwen, dan moeten we er wel weer even tegen kunnen.
D'r zijn er 3 met de goede oplossing en die gaan door voor de broodrooster!
Dank voor de reacties en het meedenken!
Geplaatst: ma mar 11, 2013 9:27 pm
door MARTIN
400 A:shock: dan heb je een jetstart
Geplaatst: ma mar 11, 2013 11:01 pm
door 118GTR
400A niet 400Ah

Geplaatst: ma mar 11, 2013 11:42 pm
door MARTIN
sorry
Geplaatst: di mar 12, 2013 10:40 pm
door TonEe
Hij doet het weer als de brandweer!