Bevestigings clips van de portierbekleding.

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
XC-XW
MG-R Fanatic
Berichten: 117
Lid geworden op: wo feb 27, 2013 11:52 pm
Woonplaats: Molenlanden

Bevestigings clips van de portierbekleding.

Bericht door XC-XW »

Bij het loshalen van de portierbekleding van de 200 Cabrio zijn zoals gewoonlijk weer enkele van de plastic bevestigingsclips gesneuveld.
Het is bij deze modellen een nogal gecompliceerde bevestiging en daarom wil ik graag de originele clips aanschaffen.

De bevestiging bestaat uit een blauwe plug die op een metalen beugeltje geschoven zit wat op zijn beurt gekramt zit aan het kartonnen deurpaneel.
Op de blauwe plug zit weer een zwart hoedje. Het geheel wordt dan weer in een plastic busje met kraag gedrukt dat in het 8,2mm deurgat zit. (Hoe bedenk je het maar en dan gaat het ook nog elke keer stuk)

Kan iemand mij een tip geven waar deze clips/onderdeeltjes nog voldoende leverbaar zijn?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

foto ? :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Ik heb dan wel geen 200Cabrio maar een ZT waarbij de bekleding aan de bovenkant bij het raam steeds los gaat, zowel bij het linker als rechter voorportier.
Na een flinke hengst er op zit die wel weer vast maar niet voor lang.

Is dit een typisch MG_Rover probleem of meer het een probleem van een "maandag" auto ?
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Typisch propleem voor de 75 en ZT, tenminste als de bekleding niet netjes is teruggezet na een keer los te zijn geweest.
Ik heb dat opgelost door de bekleding opnieuw er uit te halen, de plastic clips met lijm goed vast te zetten, en vervolgens het paneel er goed terug in te plaatsen.

Begin met de metalen clips bovenaan, deze moeten er goed in hangen (soms weer even in originele staat terugbuigen. Als het paneel er lomp is uitgehaald zijn deze namelijk iets verbogen), en kantel het paneel dan naar beneden. Klik dan de vastgelijmde clips vast in de deur. Daarna is het bij mij nooit meer losgekomen.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Bedankt, zal het één dezer dagen eens proberen.
XC-XW
MG-R Fanatic
Berichten: 117
Lid geworden op: wo feb 27, 2013 11:52 pm
Woonplaats: Molenlanden

Bericht door XC-XW »

arjan_m schreef:..... als de bekleding niet netjes is teruggezet na een keer los te zijn geweest.
Daar zit inderdaad het probleem. Je kunt al zien dat het eerder is los geweest wanneer er clips missen of stuk zijn. Ook is dan het plastic waterscherm slordig teruggeplaatst en heeft het karton van het bekledingspaneel soms (water)schade.
Met de Cabrio ben ik al weer wat verder.
EPC gaf aan dat het onderdeelnummer van de clips EYC10042 is maar de MG Rover partfinder kon maar twee dealers noemen die ze nog op voorraad hebben, één in Duitsland en één in Italië.
Op eBay vond ik wel alternatieven en dat zijn clips die ook voor Rover 25 gebruikt worden. Daar heb ik nu maar een zakje van besteld.
Plaats reactie