Pagina 1 van 1
dingen waar op te letten bij aanschaf van MG ZR
Geplaatst: ma feb 04, 2013 11:45 pm
door roy_1985
ik ben op dit moment een mazda rx8 rijder, deze auto is leuk maar heeft ook een aardig zak centje nodig om er mee te kunnen rijden.
uiteraard wankel motor (1.3 met 231 pk) en dan gemiddeld 1 op 6 lopen.
nu is mijn oog gevallen op een MG ZR uit 2005. uiteraard zal deze vraag wel al eerder gevallen zijn.
maar welke specifieke dingen moet ik nou op letten bij een MG ZR en dan heb ik het over aandachtspunten en eventuele kwaaltjes.
groet roy
Geplaatst: di feb 05, 2013 11:18 am
door Johnny_D
Aller eerst welkom.
Bij de zr geld net als bij elke andere auto, onderhoud is alles.
Bij een hoge kilometer stand zal ongetwijfeld de koppakking vervangen zijn.
Verder even goed kijken voor roest. Met name onder de rubbers die over het dak lopen, en bij de kofferbak scharnieren.
Verder gewoon een beetje de standaard dingen.
Geplaatst: di feb 05, 2013 11:24 am
door Yme
Welkom, heeft de ZR ook een bepaalde uitvoering? Zoals le mans of iets dergelijks? Dan kunnen we ook wat pointers geven over wat er ontbreekt of iets dergelijks.

Geplaatst: di feb 05, 2013 12:36 pm
door Edgar
Als het de ZR MKI betreft, dus pre-2004 facelift, dan ook letten rondom het slotje in kofferdeksel, deze wilde bij de Rover 200 wel eens roesten, dus bij de ZR dan eventueel ook
Johnny_D schreef:
Bij een hoge kilometer stand zal ongetwijfeld de koppakking vervangen zijn.
Koppakking geld trouwens alleen voor benzines, de diesels hebben hier eigenlijk helemaal geen last van

Even ter info, er zijn namelijk ook ZR diesels hoor

(heb er zelf een gehad )

Geplaatst: di feb 05, 2013 1:53 pm
door Johnny_D
@edgar: klopt helemaal. L serie rulezz

Gezien zn rx8 ging ik er vanuit dat het een 160 moest worden

Geplaatst: di feb 05, 2013 3:55 pm
door Edgar
Johnny_D schreef:@edgar: klopt helemaal. L serie rulezz

Gezien zn rx8 ging ik er vanuit dat het een 160 moest worden

Dat is waar, maar ik zou als top tip de diesel aanraden. Mijn ZR was een straaljagertje, echt waar

Geplaatst: di feb 05, 2013 4:18 pm
door Johnny_D
Tja, eigenlijk heeft het allebij wel wat. De koppel van de l serie is best lekker, zeker als je hem een beetje kietelt.
Maar het brullen van de 1800vvc k-serie is toch ook best lekker.
Bijde zijn dus aan te raden.

Geplaatst: wo feb 06, 2013 8:29 pm
door p@p@zs
Gezien de Mazda zal het zeker een 160 worden, anders is het wel een forse stap terug

Geplaatst: do feb 07, 2013 10:54 am
door Edgar
p@p@zs schreef:Gezien de Mazda zal het zeker een 160 worden, anders is het wel een forse stap terug

Don't underestimate the ZR diesel
