Pagina 1 van 1

Centrale vergrendeling werkt niet (MG ZR 160)

Geplaatst: vr jan 25, 2013 12:18 pm
door mduyff
Hallo allen,

Sinds een week werkt de centrale vergrendeling van mijn ZR niet meer. Terwijl de motor draaide, deed ik de achterklep open. Toen begon het motortje te ratelen. Ik zette de auto af en toen stopte het ratelen. Vervolgens ben ik op het forum gaan zoeken en las ik dat het waarschijnlijk de bedrading bij de achterklep zou zijn.

Ik heb alles netjes open gemaakt en de draden waren inderdaad beschadigd. Alles netjes vervangen en gerepareerd en vervolgens de draden doorgemeten. Gewoon 12v, dus alles leek in orde.

Maar de vergrendeling werkt nog steeds niet. De zekerkingen zijn allemaal nog heel. De afstandsbediening reageert wel. Je hoort een soort klik als je hem vergrendelt, waarschijnlijk klik van het alarm. Bij het ontgrendelen knipperen de richtingaanwijzers wel, maar gaan de knopjes niet omhoog. Alarm in en uitschakelen werkt wel gewoon.

Wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt!

Geplaatst: za jan 26, 2013 12:41 am
door 160ZR
De centrale deurvergrendeling van mijn achterklep doet het ook niet :roll:

Geplaatst: za jan 26, 2013 1:25 am
door JD
Je zou eens moeten meten of er stroom op je c.v. motortjes komt als je op het knopje drukt. Ik vermoed dat de aansturing daarvan niet werkt. Heb je ook de zekeringen onder de motorkap nagekeken ?

@ 160zr, als alleen d kofferbak c.v. niet werk zal dat waarschijnlijk een draadbreuk zijn. Even de draden nakijken bovenaan je kofferbak klep aan de rechterkant. Lopen door een rubber hoesje, die even openmaken ;)

Geplaatst: za jan 26, 2013 7:07 pm
door mduyff
Had de stroom al gemeten, ook als ik op de ab druk. Gewoon 12v, dus motortje krijgt wel stroom. Zou het een relais kunnen zijn? Wat doe zo`n relais eigenlijk binnen het circuit?

Geplaatst: za jan 26, 2013 8:07 pm
door JD
Nou, als er een relais tussenzit zou die stroom moeten sturen richting je motortje.

Relais is eigenlijk gewoon een schakelaar waarmee je met een klein beetje stroom ( een puls bijvoorbeeld ) heel veel stroom kan schakelen.

Maar als er stroom op je motortje staat zou hij het gewoon moeten doen.....
draden niet per ongeluk omgedraaid ?

Wat je nog even kan doen is naar een dealer toe rijden en je alarm even uit laten lezen ;)

lijstje met dealers
https://maps.google.nl/maps/ms?msid=206 ... 6,8.453979

Geplaatst: za jan 26, 2013 9:34 pm
door Frekkel
motortje zelf is kapot, komt wel vaker voor

Geplaatst: za jan 26, 2013 9:48 pm
door JD
alle 3 tegelijk ? :?

Geplaatst: za jan 26, 2013 10:02 pm
door Frekkel
nee, maar omdat er één niet werkt gaat de rest niet mee

Geplaatst: di jan 29, 2013 8:40 am
door mduyff
Frekkel schreef:motortje zelf is kapot, komt wel vaker voor
Motortje reageert gewoon goed op een directe 12v verbinding via een accu, lijkt dus in orde.

Zijn alle motortjes seriegeschakeld? Dus als er één niet werkt, werkt er geen een? Dan zou het ook nog in een deur kunnen zitten. Pff, dat betekent aardig was los halen!

Denk niet dat ik de draden heb verwisseld, heb gewoon de kleuren weer aan elkaar gesoldeerd.

Geplaatst: wo jan 30, 2013 9:10 pm
door JD
Frekkel schreef:nee, maar omdat er één niet werkt gaat de rest niet mee
Dat wist ik niet ..........


@ mduff, dat zou idd zou kunnen zijn. Gebeurt ook wel eens dat ze dat bij elektrische raam schakelaars doen. Is links kapot, doet rechts het ook niet meer.

Geplaatst: wo jan 30, 2013 9:17 pm
door Frekkel
ik zeg niet dat het bij een zr zo is, maar bij veel wagens is het wel zo