Iets trekt accu leeg
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Iets trekt accu leeg
Sinds een tijdje is er iets wat mijn accu langzaam leeg trekt
Hij blijft hangen op ongeveer 11.4 volt
Terwijl hij min 11.9 nodig heeft voor te starten
Als ik start hoor ik wel de start motor wilt draaien.
Gaat dan terug naar rond de 11v
Loopt dan weer langzaam op.
Heb de standaard dingen als kofferbak verlichting en dashbordkast al gekeken.
Hij blijft hangen op ongeveer 11.4 volt
Terwijl hij min 11.9 nodig heeft voor te starten
Als ik start hoor ik wel de start motor wilt draaien.
Gaat dan terug naar rond de 11v
Loopt dan weer langzaam op.
Heb de standaard dingen als kofferbak verlichting en dashbordkast al gekeken.
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
-
- The Big Boss
- Berichten: 8406
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Wel fixen voor Silverstone hé Willem, want ik ga niet weer lopen duwen
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Dacht dat je dat leuk vondBart-K schreef:Wel fixen voor Silverstone hé Willem, want ik ga niet weer lopen duwen
Accu heb ik laten testen
Is oke
Is ook pas 3/4 jaar oud
Vanmorgen kreeg ik hem niet gestart
Was 11.7 onbelast
Ik heb 11.9 nodig normaal
Als hij eenmaal loopt
Heb ik rond de 14 volt
@JD
Zou de sub kunnen uittrekken
Maar die kan geen vermogen opnemen als de radio uit staat
Branden ook geen lampjes
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Als je multimeter normaal 11.9 aangeeft en vervolgens start de auto wel, dan is je multimeter niet goed. Een accu die onbelast beneden de 12 volt zit krijgt geen auto meer aan de praat.
Zie trouwens regelmatig auto's met een nieuwe (vaak goedkope) accu die bij lange na de opgegeven capaciteit niet haald. Deze zijn vaak binnen een half jaar compleet aan eind.
Als je werkelijk 11,9 volt onbelast meet en 11,3 tijdens het starten, dan is je accu erg leeg/stuk. En vraagt de startmotor veel te weinig vermogen, anders zou je spanning veel verder inzakken. Dat laatste duidt op een overgangsweerstand in accuklemmen, bekabeling, startrelais of en kapotte startmotor.
Eerst de accu maar eens goed (24 uur) opladen, anders heb je niets aan je meetresultaten.
Dan met een goede multimeter de accuspanning meten (minimaal 12,8 volt de eerste uren na het laden, de spanning onbelast moet zoiezo altijd boven de 12,6 volt bedragen).
Controleer dan goed de accuklemmen op corrossie tussen klem en pool en bekabeling naar de startmotor.
Google maar eens op V4 meting en probeer op die manier de bekabeling en het startrelais te controlerenf te controleren.
Zie trouwens regelmatig auto's met een nieuwe (vaak goedkope) accu die bij lange na de opgegeven capaciteit niet haald. Deze zijn vaak binnen een half jaar compleet aan eind.
Als je werkelijk 11,9 volt onbelast meet en 11,3 tijdens het starten, dan is je accu erg leeg/stuk. En vraagt de startmotor veel te weinig vermogen, anders zou je spanning veel verder inzakken. Dat laatste duidt op een overgangsweerstand in accuklemmen, bekabeling, startrelais of en kapotte startmotor.
Eerst de accu maar eens goed (24 uur) opladen, anders heb je niets aan je meetresultaten.
Dan met een goede multimeter de accuspanning meten (minimaal 12,8 volt de eerste uren na het laden, de spanning onbelast moet zoiezo altijd boven de 12,6 volt bedragen).
Controleer dan goed de accuklemmen op corrossie tussen klem en pool en bekabeling naar de startmotor.
Google maar eens op V4 meting en probeer op die manier de bekabeling en het startrelais te controlerenf te controleren.
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Is geen goedkope accu
Een OE Bosch
Ik heb op de klemmen een digitale meter zitten
Klemmen zitten goed vast
Startrelais of en kapotte startmotor lijkt mij sterk
Als hij genoeg spanning heeft
Werkt alles perfect
Heb net de sub uitgetrokken
Eens kijken wat hij morgen ochtend doet
Een OE Bosch
Ik heb op de klemmen een digitale meter zitten
Klemmen zitten goed vast
Startrelais of en kapotte startmotor lijkt mij sterk
Als hij genoeg spanning heeft
Werkt alles perfect
Heb net de sub uitgetrokken
Eens kijken wat hij morgen ochtend doet
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer