Achterlicht Pakking

75 en 75 Tourer
roverlex
MG-R Addict

Achterlicht Pakking

Bericht door roverlex »

Ik heb een vraag.

Weet iemand waar ik twee achterlicht pakkingen van een rover 75 kan kopen.
zie foto.
Afbeelding
Ik heb namelijk als het regent water in mijn kofferbak(rechterkant bij het achterlicht).
Het rubber van mijn kofferbak is goed nu vermoed ik dat deze achterlicht pakkingen niet meer goed zijn en dus vervangen moeten worden.
Ik heb ze wel op ebay gezien maar daar wil ik ze niet kopen.
Eventueel iemand anders nog ideeen wat het kan zijn.
Al gaat de tijd nog zo snel mijn rover 75 brengt me er wel.
AfbeeldingAfbeelding
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik zou in de kofferbak kruipen met een zaklamp de klep dicht en dan iemand met de tuinslag laten spuiten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
roverlex
MG-R Addict

Bericht door roverlex »

bam schreef:Ik zou in de kofferbak kruipen met een zaklamp de klep dicht en dan iemand met de tuinslag laten spuiten.
Thanks voor de tip
Ik ga mijn rode rubberen kaplaarzen van zolder halen en mijn waterdichte regenpak en ga lekker in mijn kofferbak liggen. :lol:
En een schiet gebedje houden tot ze wel weer de kofferbak op gaan doen ;)
Al gaat de tijd nog zo snel mijn rover 75 brengt me er wel.
AfbeeldingAfbeelding
760executive

Bericht door 760executive »

Bij mijn linkerachterlicht (van achteren gezien) komt ook water naar binnen. Ik heb er al een ander tweedehands rubber opgezet, maar ook dit mocht niet baten.
Nu heb ik het rubber met kit vastgemaakt aan het achterlicht, maar ook dit heeft niet geholpen.

Het probleem ligt bij mij duidelijk op de plek waar het rubber is gespleten (af fabriek). Het rubber zelf stelt helaas weinig voor. Dus als iemand een oplossing hiervoor heeft....

Hans
Laatst gewijzigd door 760executive op za nov 10, 2012 9:14 am, 2 keer totaal gewijzigd.
760executive

Excuses, dubbele post.
Laatst gewijzigd door 760executive op za nov 10, 2012 9:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
760executive

Het vreemde is overigens dat het achterlicht aan de binnenkant niet beslaat van het vocht. Het water loopt het gootje aan de zijkant van de kofferbak in om vervolgens het interieur in te lopen. Dus wees er op tijd bij!
Peter Sely
MG-R Addict

Bericht door Peter Sely »

Dat euvel herken ik. Bij mij is er ook een beetje water in de achterlichtunit rechts gegaan, dat was al het geval bij aankoop. Aan de onderkant is dat achterlicht wat donkerder. Krijg je dat daar nog uit? Moet je dan die unit er helemaal uithalen en op z'n kop zetten?
760executive

Beste Peter,

het loshalen van het achterlicht is eenvoudig te doen. Deze zit met 3 moertjes vast. Daarna het gedeelte met de lampen erin eruit klikken. Je hoeft dus niet perse stekkers los te koppelen.

Misschien lukt het door de unit op z'n kant te houden en dan het water er via de gaten waar de lampjes doorheen gaan eruit te laten lopen. En als het mooi weer is misschien tijdelijk ergens laten drogen.

Bij mij zit er overigens geen water in de unit zelf, maar is door het rubber naar binnen gekomen.

Hans
Jannis

Bericht door Jannis »

Na de carwash een hoop water in mijn kofferbak (rond de reservewiel) :) hebben de meesten dus.
Geen carwash meer,met de hand wassen dus :lol:
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Jannis schreef:Na de carwash een hoop water in mijn kofferbak (rond de reservewiel) :) hebben de meesten dus.
Geen carwash meer,met de hand wassen dus :lol:
Ik zou toch het lek opsporen want met een flinke regen bui krijg je er ook water in. En na een paar dagen goed regen heb je de bak volstaan.
Heel vaak de achterlicht unit die niet goed afdicht is best wel te verhelpen,
en vaak de ontluchtingsroosters welke achter de bumper zitten.
Bumper er af gaat echt heel simpel en daarna de roosters goed afkitten.

Eric.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

bij mij ligt er links achter bij de regelunit van de pdc vaak water, ben er nog niet achter waar vandaan, iemand suggesties? mijn achterlicht is droog en ook de rubber van mijn kofferbak is goed. enig is dat de sierlijst van de achterruit wat omhoog staat maar kan hier niets bij ontdekken.
JB45
MG-R Freak

Bericht door JB45 »

Een mogelijkheid om een lastig te vinden lekkage op te sporen is een gekleurde vloeistof gebruiken. Bijv. water met een kleurstof erin.
Dan zie je de kleurstof vanzelf ergens vandaan komen en kun je de lastig vindbare lekkage wat gemakkelijker opsporen.
Destijds bij mijn BMW E36 316i uit '96 was het wel de achterlicht rubbers.
Ze leken op het oog nog goed, maar na vervanging voor nieuwe, was het lekkage probleem voorbij.
mvg, John
JB45
MG-R Freak

Bericht door JB45 »

Oh, en wat ook nog een lekkagepunt kan zijn, mits dat bij de R75 ook zo is:
Bij de BMW E36 iig zaten er luchtroosters achter de bekleding aan de zijkanten. Deze komen uit in de bumpers om het zo maar te zeggen.
Daar zou het ook nog kunnen vandaan komen.
mvg, John
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ja check die luchtroosters na. Ik trek altijd een krijt streep waar ik denk waar het water vandaan komt. Als er dan water langs komt dan verdwijnt het krijt.

Eric.
Peter Sely
MG-R Addict

Bericht door Peter Sely »

Here we go, na een tijdje geleden water in het interieur te hebben gehad heb ik dit nu voor in de kofferruimte. Hetgeen hierboven is beschreven komt me dus bekend voor.

Een tijdje terug heb ik een lampje later vervangen in het achterlicht, dus heel het licht is losgekoppeld geweest. Sindsdien heb ik water op m'n kofferplaathoes. In begin dacht ik dat de plaat wat vochtig was omdat ik mijn koffer even had laten open staan bij regen, maar het heeft vermoedelijk ook hier te maken met de afdichting aan de achterlicht (?) gezien er laatst toch erg veel water stond. Zo veel dat ik mijn boodschappen niet meer kon plaatsen op de kofferplaathoes, was immers doorweekt.

Bijkomend probleem is dat ik momenteel mijn koffer niet open krijg. Ik vermoed dat er ergens water is blijven staan in een goot (?), en bij de huidige vriestemperaturen het boeltje aaneen gevroren zit. Van zodra het dooit kan de koffer weer open, maar niet echt handig als ik even boodschappen wil doen.
Noot: ik heb een mk2, dus zonder contactslot, gaat enkel via druk op de knop op sleutel of binnenkant open.

Wat denken jullie? Kan dit alles met zo'n rubberen afdichting te maken hebben, of toch iets met die roostertjes? Is het water in de koffer gerelateerd aan het feit dat de koffer niet meer open kan?
Ik denk er ook aan om de kofferplaat te vervangen (van zodra het opgelost is) om schimmeltoestanden te vermijden.

Alvast bedankt voor het advies
kilroy
MG-R Addict

Bericht door kilroy »

Rimmerbros heeft ze daar komt ook je foto vandaan

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-XFH100401

Succes met het waterdicht krijgen van de 75
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Plaats reactie