Pagina 1 van 3

Remmen 180 op 120/ Stabilisator 180 vs 120

Geplaatst: za nov 03, 2012 4:16 pm
door p@p@zs
Wat heb ik nog meer nodig buiten de klauwen en de schijven?
Ga ervan uit dat dit gewoon past..


-VOOR DEGENE DIE DIT OOK GAAT DOEN; PAST ZONDER AANPASSINGEN! :) -

Geplaatst: za nov 03, 2012 4:23 pm
door Rik
Dat je erom denkt dat je de klauwen van een UK-spec ZS 180 óf ZR 160 pakt, in NL zijn ze allen voorzien van 262mm...

... verder moet je nog even blokjes zien te scoren :)

Geplaatst: za nov 03, 2012 6:38 pm
door Mr, B
likje verf? stalen rem leidingen? :twisted:

Geplaatst: zo nov 04, 2012 12:08 am
door p@p@zs
Verf is geen punt :+

Tis puur om de wielen wat te vullen :oops:

Geplaatst: zo nov 04, 2012 9:06 am
door roland
Dan 14 inch er op :lol:

Geplaatst: zo nov 04, 2012 3:32 pm
door p@p@zs
Dat is misschien wel het voordeligst :lol:

Wakker hoor Roland ;)

Geplaatst: zo nov 04, 2012 4:14 pm
door 118GTR
Rik schreef:Dat je erom denkt dat je de klauwen van een UK-spec ZS 180 óf ZR 160 pakt, in NL zijn ze allen voorzien van 262mm...
Euh nee hoor, ik heb ze van een NL ZR160 en zowel de schijven als de klauwen zijn een stuk groter.

Geplaatst: zo nov 04, 2012 5:17 pm
door Johan
Confirm, dat zijn 282's... Hebben wij (ik en Yme) ook standaard (gehad dan, op de ZS).

Geplaatst: zo nov 04, 2012 5:28 pm
door Rik
O, my bad dan. Ben 'ns aan het sleutelen geweest aan een ZS180 met o.a. 262mm schijven en na ietwat zoeken over het 282 vs 262 mm een verhaal geïnterpreteerd waar uit voort kwam dat het alleen in de UK zo was...

... Sindsdien ben ik altijd in die illusie geweest. Thanks though! :D

Geplaatst: zo nov 04, 2012 9:11 pm
door p@p@zs
@ Rik, snapte t ook al niet helemaal, maar ben ook niet een echte techneut.

Hoe zit het met de remmen achter?
Ook groter dan bij de 120?

Geplaatst: zo nov 04, 2012 9:18 pm
door tomcat.t16
p@p@zs schreef:@ Rik, snapte t ook al niet helemaal, maar ben ook niet een echte techneut.

Hoe zit het met de remmen achter?
Ook groter dan bij de 120?
Achter 260mm ipv de 238mm die je nu hebt.

Geplaatst: zo nov 04, 2012 9:30 pm
door Johan
Ja, deze zijn ook groter. 260 mm tegen een 239 op een standaard. Achter zijn het wel solids trouwens.
Let er even op dat je klauwen kompleet met de 'brackets' zijn. Verder heb je ook die metalen plaatjes nodig die tussen de bracket en de blokken zit en het metalen plaatje tussen remcilinder en binnenblok is ook wel handig. Ik weet niet of de plaatjes van de standaard set passen, maar daar ga ik niet van uit.

Geplaatst: ma nov 05, 2012 6:29 pm
door p@p@zs
Ik heb nog helemaal niks, maar tot dusver bedankt voor de info, ook degene die dat via PB deden

Geplaatst: ma mei 20, 2013 10:53 pm
door p@p@zs
Toch weer even oprakelen...

Net op een Engels forum een foto gezien van een coupe met de remmen van een 180 vooraan, de auto staat op 16'' hairpins, dat vult prachtig 8)

Welke auto's uit de MG-R stal hebben ook zulke forse remmen?
Ook uit bv de 600/800 reeks?

Op mn eigen 120 is 17'' met de standaard remmen toch wel wat iel, maar op de cabrio lijkt het me prachtig, wel overdreven met 90 pk, maar t gaat om het idee ;)

Geplaatst: ma mei 20, 2013 11:16 pm
door Mr, B
dit zijn 282mm schijven op 17inch
Afbeelding

is zelfs genoeg voor het asso rijden van mij :+ :mrgreen:

Geplaatst: di mei 21, 2013 7:33 pm
door p@p@zs
Ook niet verkeerd, maar met 16'' zit het wiel aardig dicht.
Op de cabrio vind ik 16'' prima, en wil op de coupe ook hairpins, of BRM wielen (Cosmos?)

T heeft bij mij meer show dan 'go', remmen doe ik het liefst zo weinig mogelijk, gewoon op tijd je voet dr af :lol: :p