Nieuwe aanwinst :D

214 216 218 220 25
Plaats reactie
roverdude

Nieuwe aanwinst :D

Bericht door roverdude »

Toevallig ben ik op een 216 coupe gevallen, hetzelfde blauw als de coupe die ik al had. Voordeel is dat deze niet moet rechtgetrokken worden en dat hier een honda motor inmoet... Ik kan er niet aan doen maar ik heb meer vertrouwen in Honda dan in rover blokken.
Enkele fotokes:

Ik heb de zetels al overgeplaatst want hier stonden fluwelen cabrio stoelen in en hier zat een houten stuurtje op!! :D

Afbeelding

Even de vergelijking met en zonder koni's, hier was ik toch effe van geschrokken :shock: Afbeelding
Afbeelding

Het enige dat ik jammer vind is dat er een trekhaak op zit... kan misschien nog van pas komen, heb net een caravan gekocht :lol: Afbeelding

En hier komt binnenkort mijn D16A9 blokje in, ik ben vorige week te weten gekomen dat er normaal een D16A8 blok in hoort, uiterlijk zien die er nochtans identiek uit... Als ik het geluk heb om deze week nog een B16A1 blokje te vinden dan komt die erin.
Afbeelding

Greetz roverdude
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

NICE!!!!

Er zijn maar weinig mensen die iets met motoren durven toe doen, hulde!


Hoe zit het trouwens met de ophangpunten van de B18, B20 en B22 motoren.

Ik ben trouwens wel geinterreseerd in die Honda naamgevingen, ik weet dat de B16A1 het 160pk blok is, en de B16A7(dat is toch het normale rover 216 blok) een gewone 1.6 is zonder V-tec. De A9 zit er ergens tussen in. Verder weet ik dat de integra type-r een 180pk B18 is en de S2000 een 240pk 2 liter is(B20?), en de prelude een 2.2(B22?). Vertel wat je weet a.u.b.!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
roverdude

Bericht door roverdude »

D serie is none vtec en SOHC vtec. B serie is altijd DOHC vtec B16A1 (eerste type met vtec tik :cry: ) B16A2 komt uit DEL SOL en CIVIC VTI.
B18c... komt uit ITR en prelude 2.2 vtec is H22a...
Dat is hetgeen ik ervan weet, dus liefst een B16A1 zonder vtec tik maar een H22A... blok is voor mij ook goe. Ben snel content :D
Ivm die ophanging, dat is idd zo. dus beetje slijp en laswerk. Maar daar zijn we niet vies van. Ik maak me enkel zorgen in de focking belgische Keuring! Tussen D16a7 en D16a9 zien ze het verschil niet, maar ik vrees dat ze wel gaan weten dat rover nooit vtec motoren gehad heeft... :?
Wat ook een optie is is een turbo op mijn D blokje en dan op max boost van 0.20 draaien... dat zou ik eigenlijk nog leuker vinden.

Voor zover ik weet had mij gsi standaard een D16A7 blok (1.6i16v SOHC), de honda crx een D16A9 (1.6i16v DOHC) en de rover 216 GTI en coupe een D16A8 blok (dus ook 1.6i16vDOHC) met cat 122pk en zonder cat 128pk. ik snap het verschil dus niet tussen D16a8 en D16a9 :?
Wat ook nog leuk om weten is dat zolang je in dezelfde serie blijft kun je bijna alles switchen, dus boites, inlaat en uitlaat, zelfs volledige cullase. Bij B serie zelfde verhaal. Maar tussen D en B iets verwisselen is praktisch
onmogelijk. Bv Vtec cullase op D onderblok lukt niet. Waterg jammer is :cry:


Greetz roverdude
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Verschil tussen D16A8 en D16A9 is alleen met/zonder cat voor zover ik weet maarja om daar nu een compleet nieuwe motorcode voor te maken ?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Mooie coupe...
roverdude schreef: Het enige dat ik jammer vind is dat er een trekhaak op zit
Dan haal je die er toch af? of je haalt zo'n afneembare?

Veel succes met het inbouwen van je motor! Lijkt me een erg lastig karweitje...
Hoe lang ben je met zoiets bezig voordat alles weer perfect loopt?
roverdude

Bericht door roverdude »

jan_dakpan schreef:Mooie coupe...
Dan haal je die er toch af? of je haalt zo'n afneembare?

Veel succes met het inbouwen van je motor! Lijkt me een erg lastig karweitje...
Hoe lang ben je met zoiets bezig voordat alles weer perfect loopt?
trekhaak vliegt er zo snel mogelijk af! Als ik goed kan doorwerken ligt de motor er op 1 dag in en kan ik 's avonds al een eerste testrit maken. :D Misschien begin ik er vrijdag aan. Het probleem is dat ik het blok eerst nog uit mijn gsi moet halen dus best 2 dagen rekenen...


Greetz roverdude
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Identieke lijkende maar toch niet identiek zijnde motorblokken. Kom je makkelijk door de keuring en heb je toch meer pks. 8)

Pagan
Afbeelding
Plaats reactie