Help! Een zwembad in de Rover 75

75 en 75 Tourer
760executive

Help! Een zwembad in de Rover 75

Bericht door 760executive »

Sinds vandaag ontdekte ik tot mijn schrik dat het achter de bestuurdersstoel en deels ook voor bij de bestuurdersstoel van mijn Rover 75, bouwjaar 2001, kletsnat is.

Het was mij niet eerder opgevallen, maar sinds afgelopen week besloeg de auto van binnen. Bij het weghalen van het matje die werkelijk doordrengd was en nog net niet dreef stond er veel water daar.
Het meeste heb ik er nu uit kunnen deppen, maar ik vrees dat het zo weer nat is.

Nu heb ik op internet wel gelezen dat het de afvoer kan zijn, maar hoe kom ik daar het beste bij? Ik heb een schuifdak (orgineel af fabriek), dus zou het de afvoer hiervan ook kunnen zijn. Ik heb maar 2 (zichtbare) afvoerleidingen kunnen vinden, maar er schijnen er meer te zijn?

Wie kan mij spoedig helpen? Het natte seizoen is begonnen en het kan niet goed zijn voor de electronica zoveel vocht.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Hans
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Hier heb ik wat voor jou, het is in het engels maar beschrijft helemaal jou probleem.
Kijk op deze link: http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... p?t=118622

En laat even horen als dat het probleem is.

Eric.
760executive

Bedankt voor de reactie. Ik heb vandaag nog eens goed gekeken waar de oorzaak kon liggen.
Eenmaal in de kofferbak de boel los gehaald was het schrikken.
Er stond zoveel water in de ruimte van het reservewiel dat ik er haast vissen in kon houden. :?

Nu lijkt het misschien aan een gescheurd rubber van de rand van de kofferruimte te zijn, dat hoop ik althans wel.
Een ander probleem is waar ik zo gauw een nieuw of onbeschadigd rubber kan vinden?

Hans
hugos
MG-R Addict

Bericht door hugos »

760executive schreef:Nu lijkt het misschien aan een gescheurd rubber van de rand van de kofferruimte te zijn, dat hoop ik althans wel.
Een ander probleem is waar ik zo gauw een nieuw of onbeschadigd rubber kan vinden?

Hans
Bij Hugos ;)
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Dat kan diverse oorzaken hebben. Achterlicht unit daar wil het water ook wel eens bij langs lekken, en heel vaak is het de ventilatie roosters welke achter de achterbumper zitten. Dan sluiten de rubbers daarvan niet goed af.
Even de achterbumper er af halen en dat is echt in vijf minuten gedaan.

Eric.
mixtuurorgel
MG-R Freak

Bericht door mixtuurorgel »

Ook even een gaatje boren onder het reserve wiel, kan het water altijd weg.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

heb ook wel is gehoord dat het de sierlijsten aan de zijkant van de auto kan zijn , zelf heb ik ook last van water in de kofferbak maar niet in die mate dat ik een vijver in mijn auto heb, 1 x in de maand een ander doekje neer leggen is voldoende.
mixtuurorgel
MG-R Freak

Bericht door mixtuurorgel »

Heb wel water in de kofferbak gehad, kwam doordat het rubber bij de achterlichten niet meer in orde was, na vervanging er van was het verholpen.
Peter Sely
MG-R Addict

Bericht door Peter Sely »

Hey,

je verhaal is voor mij erg herkenbaar. Ik zat enkele maanden geleden met exact hetzelfde probleem. Kijk maar eens in dit topic:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=15810&start=32

Gelukkig geraakt zoiets opgelost, want dat is inderdaad toch even serieus slikken. Bij mij moest een afdichting thv het dakraam hersteld worden.

Succes ermee
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

mixtuurorgel schreef:Ook even een gaatje boren onder het reserve wiel, kan het water altijd weg.
Ik heb dan wel geen 75, maar wel water in de banden bak soms.
Klein gaatje geboord en de vissen zijn goed opgedroogd :mrgreen: :+
760executive

Bedankt voor alle reacties nogmaals.
Ik heb de auto deze week overdekt kunnen stallen. Daarbij heb ik de ramen op een kier en het schuifdak schuin open laten staan.

Het loshalen van het complete tapijt lijkt me een tijdrovende klus en gaat mij niet lukken waarschijnlijk. Waar mogelijk heb ik het tapijt wel los gehaald, de bodem droog proberen te maken en het schuim als een spons proberen uit te wringen. En met een föhn het resterende water weg proberen te krijgen. En kranten tussen de vloer en het tapijt.
Voor de duidelijkheid: het is alleen nat aan de bestuurderskant. De andere kant is zowel voor als achter (gelukkig) kurkdroog.

Vandaag de auto even gehaald om nogmaals proberen te drogen. Nu bleek tot mijn schrik dat alle 4 de electrische ramen niet meer werken en ook het schuifdak niet meer werkt. Naar mijn idee kan dit geen zekering zijn? Met als gevolg dat de auto nu weer gestald staat totdat ik daar een oplossing voor heb kunnen vinden.

Op het bedieningspaneel werkt de electrische spiegelverstelling probleemloos, dus wat kan het dan zijn? Ook in de deuren zelf werkt de raambediening niet.

Hans
JB45
MG-R Freak

Bericht door JB45 »

En heb je ook nog geprobeerd bij de wagen op contact of aan, of het dan wel werkt?
Ik neem dan aan dat je, toen je de wagen droog stalde, niet op slot had gezet. Dan schakeld na verloop van tijd dat elektrische circuit uit. Tenminste, dat gebeurt bij BMW. Als je de wagen daarna op contact of aan zet, dan werkt het elektronische circuit weer normaal.
mvg, John
760executive

Ik heb de auto inderdaad niet met alarm op slot gedaan. Want om goed te laten ventileren moest ik de ramen en het dak wel op een kier open laten staan. Van buitenaf heb ik de deuren wel met de hand (knopje naar beneden gedrukt door de kier van het raam) op slot gedaan.

Ik heb 'm vanmiddag even naar mijn huis gereden en tijdens het rijden reageerde het nog niet. Misschien is er door deze manier van op slot doen een storing ontstaan?
Overigens staat de auto nu gewoon zonder op slot te doen gestald.
Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi,

Een open deur, maar ik neem aan dat de waterafvoeren van de tussenruimte waar ook de computer zit (!) niet verstopt zitten.
Zou de electrische storingen kunnen veroorzaken.

http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Het kan een stekkerverbinding onder het tap zijn.
Maar wat je ook nog kunt proberen is de accu er een aantal uur vanaf sluiten en deze eventueel dan nog bijladen, en dan weer aansluiten.

Eric.
760executive

Dan schakeld na verloop van tijd dat elektrische circuit uit
Ik denk inderdaad dat het hier wel mee te maken kan hebben.
Vandaag zal ik proberen om de accu even los te koppelen en vervolgens weer aansluiten. Misschien is het daarmee op te lossen. Of het is een probleem dat uitgelezen moet worden?

Zelf denk ik dat de oorzaak toch in de kofferbak zit. Met name omdat daar het meeste water stond en het water vanaf daar naar beneden is gelopen richting de bestuurdersstoel. Ik sluit het ook niet uit dat het water ook ergens anders vandaan komt. Maar dat is van later zorg.

Zodra ik weet dat de ramen en het dak weer werken ben ik al een stuk geruster. :(

Hans
Plaats reactie