Pagina 1 van 2

Rover vi met koppakking problemen.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 1:33 am
door mathyn
Hallo, mijn broertje wil een auto kopen die we zelf onderhanden willen nemen, maar de vi heeft een kapotte koppakking.
Nu zijn we wel bekend met een kapotte koppakking van een 214si en een 416si maar niet van een 1.8 vvc.
is hier nog verschil in met een 1400si of een 1600si?
In het vvc systeem?

groet mathyn

Geplaatst: zo sep 02, 2012 12:38 pm
door arjen
Als het enkel koppakking vervangen is niet, wanneer de kop gevlakt moet worden wel, maar dat gedeelte kun je dan altijd nog uitbesteden.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 12:47 pm
door schraatjuh
Nou we hoorden dus over de variabele kleppen dingen. Het zou kunnen zijn dat deze kapot zijn. Hoe zouden we dit eventueel kunnen zien/horen?
Volgend weekend gaan we namelijk kijken naar de auto.

Groetjes,
Dennis
(Broertje Mathyn)

Geplaatst: zo sep 02, 2012 1:29 pm
door arjen
Dat hangt ervan af wat er defect aan is. Wanneer de motor gewoon netjes en zonder bijgeluiden loopt, en voldoende vermogen levert, dan is het over het algemeen wel in orde met het vvc systeem.
Een defect zal meestal voor bijgeluiden gaan zorgen. Ook kan het zijn dat het systeem vastgezet is in 1 positie omdat er iets mis is met de verstelling of aansturing. Dit zou je kunnen merken aan het vermogen van de motor.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 2:17 pm
door schraatjuh
De motor liep verder perfect (op de kapottekop na hahahah). Dus ik kan wel gewoon een test rit maken even het gaspedaal intrappen en het vermogen dus nakijken, zonder mij zorgen hoeven te maken over verdere schade aan de motor?


EDIT :

Direct even een vraagje er bij. Het is hoogstwaarschijnlijk dat de auto in eerste instantie te duur voor mij is. Is het ook mogelijk dat de auto bijvoorbeeld op mijn moeders naam word gezet en ik als 2e bestuurder word aangewezen. Zou dit eventueel nadelen hebben of maakt dit niet veel uit?

Geplaatst: zo sep 02, 2012 4:21 pm
door arjen
Gas geven met een koppakking die goed lek is is wel wat riskant.. De koelvloeistof en olie moet wel op peil zijn en moeten niet door elkaar zitten want dat komt de koeling en smering niet ten goede. Als ie verder mooi loopt dan gewoon het gokje nemen dat het vvc systeem goed is is dan een betere optie.

De auto op andermans naam gebeurt veel, en dat is logisch met de schrikbarende prijzen, maar het blijft wel een risico natuurlijk. Wanneer er iets gebeurt en de verzekering moet uitkeren, dan kunnen ze proberen na te gaan wie de hoofdbestuurder was. En wanneer ze kunnen aantonen dat jij dat was, dan zit je met een probleem..

Geplaatst: zo sep 02, 2012 6:51 pm
door schraatjuh
oke harstikke bedankt dan doen we dat met de motor!, maar met het geen met de verzekering bedoel ik. als ik als 2e bestuurder er insta en ik krijg na een lange tijd een ongeluk met de auto. zijn mijn Moeders schade vrije jaren dan weg? of die van mij?

kijk want het probleem is dus met de schade vrije jaren dat wil me moeder zo houden en stel dat ik een ongelukje maak komt dat dan wel gewoon op mijn naam?

Geplaatst: zo sep 02, 2012 7:06 pm
door arjen
Wanneer jij dan een ongeluk maakt dan kost dat je moeder schadevrije jaren. Ook bouw je dan zelf geen no claim op.

Geplaatst: zo sep 02, 2012 7:47 pm
door schraatjuh
Oke weet ik dat. harstikke bedankt we zullen we kijken hoe we dat oplossen :)

Geplaatst: zo sep 02, 2012 9:57 pm
door mathyn
http://link.marktplaats.nl/588474773

Om deze Vi gaat het weten of kennen jullie deze misschien?

Groet Mathyn

Geplaatst: ma sep 03, 2012 10:50 am
door mvbdb
Kwam gisteren op de A1 bij Apeldoorn, ik meen HMP 82,3 richting oosten, zo rond 14.30 uur, een Rover 75 (bruin/paars van kleur -> Aubergine ?) voorbij gestoven waarbij volgens mij een niet kloppend kenteken op de achterkant geschroefd zat.

Ging zo snel, maar het was TD-JL-50 of TD-JL-70 volgens mij.

Die laatste is dus het kenteken van deze Vi.

Geplaatst: ma sep 03, 2012 6:27 pm
door schraatjuh
Dankje voor mededeling. heb per direct koop afgezegt.
Zoek liever iets verder en 100% alles zeker.

Geplaatst: ma sep 03, 2012 8:33 pm
door JD
:?:

Geplaatst: ma sep 03, 2012 10:40 pm
door tomcat.t16
arjen schreef: De auto op andermans naam gebeurt veel, en dat is logisch met de schrikbarende prijzen, maar het blijft wel een risico natuurlijk. Wanneer er iets gebeurt en de verzekering moet uitkeren, dan kunnen ze proberen na te gaan wie de hoofdbestuurder was. En wanneer ze kunnen aantonen dat jij dat was, dan zit je met een probleem..
De BRM staat op naam van Ilse, op mijn polis, met mijn korting, met haar als hoofdbestuurder. All risk met no claim garantie €27 p/m

Geplaatst: wo sep 05, 2012 9:24 am
door mathyn
kan een slotje op koop gaat niet door jullie horen als het iets anders komt we blijven zoeken.

groet mathyn

Geplaatst: wo sep 05, 2012 10:18 am
door Johnny_D
Nog even als kleine tip. Als beginnend bestuurder zou ik met een 214 beginnen, in plaats van een vi.
De 214 heeft met 105pk zat power om me starten als beginners auto. Wat veiliger voor je zelf, en de rest van Nederland.
De regel dat je voor je 23ste bij de meeste verzekeringen geen auto met meer dan 100pk kan verzekeren, is er niet voor niks.

Nu weet ik niet hoe jij rijd, maar even kijkend naar mij zelf en de rest van snelle auto's houdend Nederland op jou leeftijd. Is hard rijden erg leuk, maar zonder ervaring best link.
Vooral in een auto waar je gemakkelijk 150/160pk uit haalt.

Het klinkt misschien een beetje stom, maar denk er even serieus over na ;)