Pagina 1 van 2

pg1 conversie HEEEEELLLLP!!

Geplaatst: vr aug 17, 2012 11:54 pm
door Mr, B
ik ben me versnellingsbak aan het vervangen voor een pg1 bak.

dan moet ik de gehele versnellingsbak steun vervangen of allen het onderste deel????(bovenste deel is het zelfde toch?)
en de bak zit te ver naar achteren(raakt het subframe) moet ik dan ook de onderste motor steun vervangen???
met een 1.8 steun zou het blok aan de onderkant ongeveer 4cm naar voren brengen

Geplaatst: za aug 18, 2012 10:56 am
door tomcat.t16
En je had eerst een R65 bak?

Geplaatst: za aug 18, 2012 11:11 am
door Mr, B
ja van een r65 naar een pg1

Geplaatst: za aug 18, 2012 11:21 am
door Rik
Onderste reactiearm zou je voor de zekerheid moeten meten.

Die moet je waarschijnlijk overzetten van een 1800 inderdaad. Scheelt iets. Vergis je echter niet in de PG1, die komt echt verdacht dicht bij het subframe als ie gemonteerd is. Krijg je je vingers niet tot nauwelijks tussen.

De baksteunen zijn op een Zed over te zetten, op een 200 moet je nog wel eens de bracket wegflexen waardoor je bij de montagepunten komt.

Geplaatst: za aug 18, 2012 11:39 am
door Mr, B
ben net ff met de onderste motor steun bezig geweest maar die van een 1.8 is 4cm lager :shock:
dat is ff iets teveel van het goede :+

maar aan de achter weinig ruimte klopt wel ja

Geplaatst: za aug 18, 2012 12:36 pm
door Mr, B
krijg de bak niet om de pas pennen heen.
de bak zit te ver naar de voorkant omdat hij achter tegen het subframe aan zit.

iemand nog handige tips?? :mrgreen:

Geplaatst: ma aug 20, 2012 6:14 pm
door Mr, B
de bak zit met veel ge mier :+
voor de mensen die dit misschien ook willen doen even de dingen die je nodig heb.

pg1 bak
vliegwiel
koppeling
koppelingskabel
versnellingsbak steun
onderste motor steun
schakel stangen
startmotor
alle bouten van een pg1 bak(r65 bak zit met hele andere bouten)
aandrijf assen

Geplaatst: ma aug 20, 2012 6:22 pm
door Rik
Mooi dat het gelukt is!
Veel plezier van je geupgrade versnellingsbak ;) Inmiddels al over de dijk geweest?

Geplaatst: ma aug 20, 2012 6:34 pm
door metro '82
Zal nog wel niet. Ik heb nog geen sirenes gehoord :mrgreen:

Geplaatst: ma aug 20, 2012 10:13 pm
door Mr, B
dijk idd niet op geweest ;)
ga um zaterdag eerst ff uitlijnen

Geplaatst: ma aug 20, 2012 11:32 pm
door matthias117
waarom eig. een PG1 bak?
is die zo veel beter?
mijn bak uit de rover 200 is totaal versleten (vorige eigenaar rijd nu gelukkig automaat :mrgreen: ) loont het dan om ipv de bak te reviseren een PG1 upgrade te doen/laten doen?

Geplaatst: ma aug 20, 2012 11:53 pm
door Mr, B
ik had nog een pg1 liggen :+
een pg1 bak heeft standaard onder een rover 220turbo gezeten (met 200pk?)
dan kan er denk ik ook niet veel stuk gaan met een 1.4 er achter :lol:

ik vind um nu ook rustiger/soepeler rijden ook door de andere tandwiel verhoudingen.
r65
I:1 3.417
II:1 1.947
III:1 1.333
IV:1 1.054
V:1 0.854
R:1 3.583
Final drive ratio 4.286

Pg1
I:1 3.250
II:1 1.895
III:1 1.308
IV:1 1.033
V:1 0.848
VI:1 -
R:1 3.000
Final drive ratio 4.200

Geplaatst: ma aug 20, 2012 11:58 pm
door matthias117
die cijfertjes daar snap ik dus helemaal de ballen van :roll: :lol:
maar ik geloof je wel :mrgreen:
maar loopt hij dan op de snelweg lager in toeren ofzo?
want mijn 200 (ook een 16 valve 1.4) zit bij 130 al vrij hoog in toeren, dat wil dus zeggen dat hij graag een keeltje opzet :roll:
met zo'n PG1 heb je dat minder neem ik dan aan?

Geplaatst: di aug 21, 2012 6:04 pm
door Mr, B
loop op de snelweg ongeveer 500 toeren minder dan een r65 bak.
en ik vind de pg1 veel lekkerder schakelen, veel directer dan de r65

Geplaatst: di aug 21, 2012 7:01 pm
door 118GTR
euh mr B
met jouw cijfers, die nagenoeg hetzelfde zijn:
Mr, B schreef: r65
V:1 0.854
Final drive ratio 4.286

Pg1
V:1 0.848
Final drive ratio 4.200
onderlinge verhouding dus: 366:356

Als dat 500rpm verschil maakt, dan rij je dus met zo'n 18000rpm op de snelweg. :+

Ik gok dat je de verkeerde ratio's hebt gekopieerd. :mrgreen:

Wat voor R65 had je(uit welke auto kwam hij) en waar komt die PG-1 vandaan?

Geplaatst: di aug 21, 2012 8:16 pm
door Mr, B
tja zit net ff te kijken en dat klopt wel ja dat zou bijna niks moeten verschillen.
de r65 komt uit een zr 1.4 2002 en de pg1 uit een zr1.8 2002

heb de verhoudingen van de site x-power