Pagina 1 van 2
Rover 200
Geplaatst: do jul 26, 2012 12:00 pm
door AiFi
Rover 200
Geplaatst: do jul 26, 2012 12:11 pm
door Striker
Met olie in de koelvloeistof is een kapotte koppakking erg waarschijnlijk.
Niet mee doorrijden tot 16 augustus!
Geplaatst: do jul 26, 2012 12:15 pm
door AiFi
Solved
Geplaatst: do jul 26, 2012 12:40 pm
door arjen
Als er olie in het koelwater zit dan inderdaad vrijwel zeker een lekke koppakking..
Geplaatst: do jul 26, 2012 11:24 pm
door jmdr
het is geen hobbyist, maar ga eens langs bij van den noort. iemand met verstand van zaken en de juiste spullen.
en je ben wat sneller geholpen dan 16 augustus...
en nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf. ben er wel heel erg over te spreken!
Geplaatst: vr jul 27, 2012 8:46 pm
door p@p@zs
Mmm, als je uit Baarn komt ging ik eerder even aan bij BritishCarCentre,
das ook in Baarn en doen Rover/MG.
Laat ze daar evn kijken, kun je altijd kiezen waar je heengaat, Virid in Velp is ook niet gek ver dan.. En toch zeker net zo goed als Van Noort
Geplaatst: vr jul 27, 2012 10:44 pm
door AiFi
p@p@zs schreef:Mmm, als je uit Baarn komt ging ik eerder even aan bij BritishCarCentre,
das ook in Baarn en doen Rover/MG.
Laat ze daar evn kijken, kun je altijd kiezen waar je heengaat, Virid in Velp is ook niet gek ver dan.. En toch zeker net zo goed als Van Noort
Solved
Geplaatst: vr jul 27, 2012 11:15 pm
door Johnny_D
Das prijzig, maar dat komt ook omdat het een vvc is. De kans bestaat inderdaad dat het een kapotte koppakking is. Maar gezien het fijt dat er na het bij vullen niks aan de hand was, kan het ook nog zijn dat er te wijnig vloeistof in gezeten had.
Al blijft die olie in je koel systeem wel erg vreemd (aan de andere kant heeft mn moeder ook wel eens kvs in der blok gegooid)
Dat je fan constand geschakeld staat is ook niet. Hier door koelt de auto te veel, en heb je de kans dat je blok nooit op de juiste bedrijft temperatuur kan komen, wat dan weer slecht is voor het blok.
Als je kop pakking kapot is, zou er ook vieze smurrie (ook wel mayo genoemd) onder de olie dop zitten. Kijk dat dus ook even na.
En 3e signaal is dat je auto erg wit rookt( uit de uitlaat) en deze damp ook lang blijft hangen (dikke witte rook, waar je de straat me vol kan zetten).
Ps. Aangezien je fan zo door verbonden is, en je motor niet kookte. Kan het ook gewoon zijn dat je temp sensor stuk is.
Geplaatst: vr jul 27, 2012 11:34 pm
door Yme
Zo he! 1600 knaken is erg duur voor een koppakking, valt mij persoonlijk tegen van een BCC!
'Normale' bedragen liggen tussen de 800 en 1300 euro, als je het door een dealer laat doen. Dus pak em beet met 1100 moet het ophouden, ik was minder kwijt omdat ik zelf meehielp en nog wat dingen heb gedaan terwijl de auto op de brug stond. Noot: ik heb ook een VVC in het vooronder liggen dus dat maakt geen verschil.
Ik zou als ik jou was even een berichtje naar Rik van Virid Performance doen! Dan zal je een beter bedrag worden geboden daar ben ik wel zeker van!
Geplaatst: vr jul 27, 2012 11:56 pm
door arjen
De prijzen varieren nogal, maar het is ook sterk afhankelijk van wat er extra nodig is. Wij vervangen de koppakking van een vvc (samen met nog enkele pakkingen) voor 425 euro incl btw en koelvloeistof etc.
@ yme, is bij jou zr de koppakking vervangen? (Nadat je m gekocht hebt)
Geplaatst: za jul 28, 2012 12:17 am
door Yme
@ Arjen: Jaa heb de ZR voor APK + beurt gedaan 2 weken geleden daar werd toch geconstateerd door mijzelf en 2 anderen dat de koppakking die al aan het zweten was toch erger was dan wij dachten (zweten was al bekend bij mij toen de uitlaat nokkenas werd verwisseld door een Piper)... Toen maar bij mezelf nagegaan of dit jaar doen of volgend jaar met kans op schade aan onderdelen.
Heb toen zelf meegeholpen bij Hofstee omdat ik ook wat andere dingen wou aanpakken, qua optische styling in de motorruimte

Geplaatst: za jul 28, 2012 1:04 am
door AiFi
arjen schreef:De prijzen varieren nogal, maar het is ook sterk afhankelijk van wat er extra nodig is. Wij vervangen de koppakking van een vvc (samen met nog enkele pakkingen) voor 425 euro incl btw en koelvloeistof etc.
@ yme, is bij jou zr de koppakking vervangen? (Nadat je m gekocht hebt)
effe vakantie
Geplaatst: za jul 28, 2012 1:08 am
door AiFi
Johnny_D schreef:Das prijzig, maar dat komt ook omdat het een vvc is. De kans bestaat inderdaad dat het een kapotte koppakking is. Maar gezien het fijt dat er na het bij vullen niks aan de hand was, kan het ook nog zijn dat er te wijnig vloeistof in gezeten had.
Al blijft die olie in je koel systeem wel erg vreemd (aan de andere kant heeft mn moeder ook wel eens kvs in der blok gegooid)
Dat je fan constand geschakeld staat is ook niet. Hier door koelt de auto te veel, en heb je de kans dat je blok nooit op de juiste bedrijft temperatuur kan komen, wat dan weer slecht is voor het blok.
Als je kop pakking kapot is, zou er ook vieze smurrie (ook wel mayo genoemd) onder de olie dop zitten. Kijk dat dus ook even na.
En 3e signaal is dat je auto erg wit rookt( uit de uitlaat) en deze damp ook lang blijft hangen (dikke witte rook, waar je de straat me vol kan zetten).
Ps. Aangezien je fan zo door verbonden is, en je motor niet kookte. Kan het ook gewoon zijn dat je temp sensor stuk is.
Het is ook maar 1 keer gebeurt maar van normaal in eens hop naar boven kon niet verder de meter van de temp ?
Nee het is geen mayo ook geen witte rook ? en dat zei die man van de anwb ook al dat men vaker wel is de verkeerde dingen doet in de verkeerde potjes :-)
We gaan het meemaken
Geplaatst: za jul 28, 2012 8:56 am
door arjen
Witte rook duidt op een lek in de koppakking tussen koelvloeistofkanalen en verbrandingskamer. Dit komt weinig voor bij rover.
Olie in het water krijg je als er lekkage is rondom het olie kanaal.
Water in de olie lekt via de afdichtingen rond de kopbouten of via de onderkant van de cilinderbussen.
@ yme, wat voor soort pakking zit er nu tussen? Eentje zonder die vlakke plaat eroverheen?
Geplaatst: za jul 28, 2012 9:10 am
door Boekie
arjen schreef:De prijzen varieren nogal, maar het is ook sterk afhankelijk van wat er extra nodig is. Wij vervangen de koppakking van een vvc (samen met nog enkele pakkingen) voor 425 euro incl btw en koelvloeistof etc.
Dat zijn betere prijzen i.d.d.
BCC staat er om bekend nogal duur te zijn. Aardige mensen met verstand van Engelse auto's, alleen geen verstand van marktconforme prijzen.
Geplaatst: za jul 28, 2012 10:09 am
door AiFi
arjen schreef:Witte rook duidt op een lek in de koppakking tussen koelvloeistofkanalen en verbrandingskamer. Dit komt weinig voor bij rover.
Olie in het water krijg je als er lekkage is rondom het olie kanaal.
Water in de olie lekt via de afdichtingen rond de kopbouten of via de onderkant van de cilinderbussen.
@ yme, wat voor soort pakking zit er nu tussen? Eentje zonder die vlakke plaat eroverheen?
? geen idee

sorry ben een gebruiker
