Is dit een alarmsensor ofzo?

414 416 418 420 45
ytsehummel

Bericht door ytsehummel »

Maar mn vader moet de volgende keer bij het weigeren van de a.b. het batterij-tje even eruithalen, paar keer knopjes indrukken(10sec) en thats it?


"Als je de batterij vervangt, kan je het beste voordat je de batterij eruit haalt een aantal keer op beide knoppen drukken (ongeveer 10x)

Daarna de batterij vervangen, en wederom een aantal keren op de knoppen van de afstandsbediening drukken (dit doe je dus gewoon lekker binnen, en niet in de buurt van de auto)...hierdoor zal de afstandsbediening makkelijker onthouden<-, waardoor de problemen zoals hierboven omschreven bijna niet meer voorkomen."

Kun je dit even specificeren? Een van de laatste zinnen is ook onderbroken. Ben altijd erg nieuwsgierig naar de exacte oorzaken!

Net even samen met mn vader lopen klooien met de a.b.
Gisteren deed ie het nog maar vandaag dus niet meer...
3 batterijtjes geprobeerd en een hoop keren de knopje ingedrukt.
Pas toen mn vader de deur opende met de sleutel reageerde het systeem weer op de a.b.

Ik denk zelf dus dat het in het alarm zelf zit. In ons geval dan...
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Bij mij deed ie het gewoon weer. De eerste keer dus niet, maar later toen ik uit de buurt van de auto de batterij had vervangen en beide knoppen omste beurt minimaal 10 sec inhield (wat dus langer is dan de eerste keer toen het niet goed ging)dan vervolgens naar de auto liep, slot met sleutel opende, sleutel eruit en dan een aantal keer met ab op openen drukken (of openen sluiten).

Dat eerste openen met de sleutel had ik de keer dat het niet goed ging ook niet gedaan.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

aha weer wat wijzer geld dit dus ook voor de 800 serie?(heb infra rood dus moet altijd dicht bij staan)

Mijne gaat nl ook het alarm af als ik met de sleutel de deuren en of kofferklep open.
doe ik eerst de vergrendeling eraf met de ab en dan met de sleutel de koffel open gaat ie niet af.

dus zoals ik het hier lees is wat ik moet doen:

knopjes induwen 10sec.
batt. eruit halen er weer in doen weer knopjes drukken.
naar de auto sleutel deuren ontgrendelen.
daarna weer met ab vergrendelen en ontgrenelen.
en dan zou ie het niet meer moeten doen als ik open met de sleutel
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
ytsehummel

Bericht door ytsehummel »

Dit gaat over de 400-serie. Bij mij wel tenminste...
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Met een nieuwe batterij in je afstandsbediening moet je altijd een keer of 5, 6 op het knopje drukken, zodat de sensor het kastje weer herkent.

Bovendien moeten jullie blij zijn met je afstandsbediening!!! Ik moet mijn deur handmatig sluiten, d.m.v. indrukken knopje want wanneer ik de deur op slot doe met de sleutel springt hij meteen terug open :?: Dealer heeft geen idee wat het is. Misschien iemand hier wel :?:

Bart620
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Little Red Roverhood schreef:dus zoals ik het hier lees is wat ik moet doen:

knopjes induwen 10sec.
batt. eruit halen er weer in doen weer knopjes drukken.
ik open met de sleutel
Je moet als de batterij eruit is de knopjes 1 voor 1 10 sec inhouden om de apparaat helemaal te ontladen. Dan de batterij er in.
Plaats reactie