Pagina 1 van 1

Geplaatst: vr mei 25, 2012 10:54 pm
door JD
normaal gesproken is het vervangen van een radiateur heel simpel.
2 slangen er af. stekker los en de radiateur er uit pakken.

dan de thermoschakelaar ( als die er inzit ) overzetten naar de nieuwe radiateur.
radiateur weer in de auto.
slangen er weer aan
eventuele stekkers er weer aan.
en de boel afvullen en ontluchten ( even de zoekfunctie gebruiken )

Meestal kun je de radiateur er uitpakken zonder dat de bumper er af hoeft, maar dit is per auto afhankelijk.

En uiteraard doe je dit allemaal met en koude motor ander brand je je handen ;)

Geplaatst: vr mei 25, 2012 11:06 pm
door Pim
Hi Victor,

Ik kan me niet voorstellen hoe je het zou moeten doen bij een 75 zonder de voorbumper te demonteren. Hier wat foto's die ik maakte bij het vervangen van mijn koelvinmotor maar het geeft ook een prima indruk hoe een en ander gemonteerd is.

Afbeelding

Hier zie je de radiator en condensor:
Afbeelding

Goede gelegenheid om eventueel direct je koelvinmotor te vervangen:

Afbeelding

Succes en Groet, Pim

Geplaatst: za mei 26, 2012 7:52 am
door arjen
Neus moet er inderdaad voorweg om de radiateur te vervangen. Voor de dynamo hoeft hoeft dat normaal gesproken niet..

Geplaatst: za mei 26, 2012 12:39 pm
door falco
is deze enorme klus ook nodig bij een 1.8 zonder airco, of kan je deze zonder verwijderen van de neus vervangen?

Geplaatst: za mei 26, 2012 1:07 pm
door arjen
Ook dan moet ie er voor weg. Maar dat lijkt meer werk dan het is hoor, valt best mee.

Geplaatst: za mei 26, 2012 4:27 pm
door falco
das balen maar gelukkig is de mijne nog heel
:D

Geplaatst: za mei 26, 2012 5:00 pm
door bam
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di mei 29, 2012 10:25 am
door falco
de aanhouder wint ! maar was het vervangen van de radiator uiteindelijk niet sneller geweest?