Goeie radio??

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Dennis

Bericht door Dennis »

ironman schreef: Ja qua service moet je helemaal weinig verwachten denk ik, want de gemiddelde werknemer van de Aldi weet nog geen eens hoe je garantie schrijft volgens mij.
:rofl:
Dat zou best kunnen, maar dat wil niet zeggen dat als iets niet werkt dat het dan niet opgelost zou worden. Als je geld terug krijgt, is het jammer van de radio, maar je hebt je er ook niks van geleden :)
maar: ik heb wat dat betreft niet echt ervaring met de Aldi, dus weet niet hoe makkelijk ze daar in zijn.
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Ik heb eens een computer van de Aldi gekocht. Zeker voor huis, tuin en keukengebruik is dat een prima pc. :D De onderdelen die erin zitten zijn allemaal van gerenomeerde merken en de computers komen altijd prima uit de tests.
Garantie is ook geen enkel probleem, dat staat namelijk geheel los van de Aldi. Dit gaat via Medion NL en die hebben een ophaal service en 3 dagen later ontvang je het gerepareerde artikel (heb ik dus eenmaal met de computer gehad)

Nog over het RCA ou verhaal, is dit nu echt een probleem :?: Ik snap dat je als audiofreak liever 3 uitgangen op je radio wil hebben, maar als echte freak koop je ook geen Medion radio lijkt me.
Ik heb zelf namelijk ook slechts 1 RCA out (radio zit vast in dashboard, RCA out is achteraf gecreëerd).
Ik had (voordat m'n audio werd gejat :evil: ) dus 1 versterker met m'n achterspeakers en subwoofer erop aangesloten.
Klonk best aardig.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

als echte freak koop je ook geen Medion radio lijkt me
mee eens :D

dus 1 versterker met m'n achterspeakers en subwoofer erop aangesloten.
Klonk best aardig....
Dan komt de muziek alleen van achteren, dan zit je dus als het ware met je rug naar het podium :wink:

Als je later verder wilt bouwen met je audio, is het zonde om nu iets te kopen waar je later niet mee verder kunt. Betreft geluidskwaliteit en uitgangen.
Je kan het uiteraard zo gek maken als je wilt,dat moet ieder voor zich weten natuurlijk :P
Meer rca-uitgangen geeft je meer mogelijkheid om je geluid als het ware te tunen.
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

artemis schreef:Dan komt de muziek alleen van achteren, dan zit je dus als het ware met je rug naar het podium :wink:
Is dat niet normaal dan?? :wink: :mrgreen:
Nee, daar heb je gelijk in natuurlijk. Er is ook wel iets van te zeggen dat je de achterspeakers versterkt om het geluid wat meer naar voren te brengen (ik zit toch nooit achterin..) ;) Maar dit is volgens mij meer een kwestie van faden dan alleen maar je achterspeakers te versterken...

Ik ben helaas gebonden aan 1 RCA out, maar dat ga ik wel goedmaken bij een volgende auto.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

bij een volgende auto....
......wordt dat dan wel een rover of mg ? :twisted:



:D :wink: :mrgreen:
Dennis

Bericht door Dennis »

OK, ik kom toch weer even inbreken....dit keer on-topic, dat wil zeggen, dat de titel klopt :wink:

Heeft iemand ooit een vergelijking gedaan tussen Clarion en Alpine, in dezelfde omgeving, op dezelfde speakers?
Ben nu op een paar plaatsen geweest, en op de ene plaats klinkt een clarion wel ok (bv in verhouding tot een instap-sony), en op de andere plaats een Alpine....heb ze alleen nog niet naast elkaar kunnen horen... :|
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

artemis schreef:......wordt dat dan wel een rover of mg ? :twisted:
In ieder geval geen Seat Toledo:
Afbeelding
:evil:
Even afwachten hoe de nieuwe Seat Leon eruit komt te zien, maar zo'n auto zou ik niet willen gaan rijden. Iets teveel een gezinsauto.... :twisted:
Dennis

Bericht door Dennis »

wtf, wat een gedrocht :shock:
ironman

Bericht door ironman »

SilverCupr@ schreef: maar zo'n auto zou ik niet willen gaan rijden. Iets teveel een gezinsauto.... :twisted:
Niet ik zag het al helemaal voor me hahaha. Jij met zo'n gemiddelde vrouw en 1.5 kind en 0.45 hond. Nog niet klaar voor de toekomst Silver??
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Toledo = Megane...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Mista T schreef:Toledo = Megane...
Met een vleugje......
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Heeft iemand ooit een vergelijking gedaan tussen Clarion en Alpine, in dezelfde omgeving, op dezelfde speakers?
Zijn allebei goede merken, maar ligt wel aan het type welke beter klinkt.Maar is ook persoonlijk, mijn vriend heeft Clarion, is daar erg enthousiast over, omdat het mega-uitbreidbaar is (bijv. afstandsbestuurbare eq onder dashboard)
Dennis

Bericht door Dennis »

hmm....keuzes, keuzes...

toch maar gewoon voor de supertech :lol: :bangin:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

toch maar gewoon voor de supertech

:mrgreen:
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Ben momenteel aan t rondkijken voor een nieuwe radio en zou willen weten welke merken jullie zouden aanprijzen? en waarom?

Bart620
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
ironman

Bericht door ironman »

bart620 schreef:Ben momenteel aan t rondkijken voor een nieuwe radio en zou willen weten welke merken jullie zouden aanprijzen? en waarom?
Ligt er natuurlijk even aan wat je er allemaal mee wilt doen en wat je er op aan wil sluiten.
Mp3 belangrijk ja/nee, met hoeveel versterkers wil je gaan werken en zulke dingen nog meer.
Natuurlijk zijn merken als Clarion en Pioneer, Alpine en ga zo maar door allemaal wel goeie merken.
Plaats reactie