Pagina 1 van 2
zwakheden ZR diesel
Geplaatst: wo apr 25, 2012 7:35 pm
door littldevil
ik ben aan het zien om weer over te schakelen naar een diesel
en heb daar bij een mooie ZR 115 gevonden
zijn er speciale dingen waar je moet op letten?
zoals bij een benzine de koppakking?
grtz
Geplaatst: wo apr 25, 2012 8:42 pm
door arjen
Eigenlijk niet, deze diesels gaan zelden stuk. Wat wel een zwak puntje is bij deze auto's is het inslijten van de koelvloeistof slang die naar de radiateur loopt. Deze raakt de slang van de intercooler en slijt daar door. Natuurlijk vrij simpel te vervangen maar toch.
Wel even controleren of de auto zijn onderhoud gehad heeft, dat zegt over het algemeen veel over de staat van de auto.
Succes met het uitzoeken van een auto!
Geplaatst: wo apr 25, 2012 9:00 pm
door littldevil
aaah dit is redelijk goed nieuws dan
de wagen zou 100K op de teller staan hebben en is van een bank in beslagname dus het is niet van in de weg te staan denk ik
Geplaatst: wo apr 25, 2012 9:07 pm
door roland
en de LMM niet vergeten dat k#@ten ding

Geplaatst: wo apr 25, 2012 10:05 pm
door littldevil
is de turbo zelf ook een zwakke plek of?
Geplaatst: wo apr 25, 2012 10:47 pm
door roland
Totaal niet.
De 115 heeft wel een map (ecu program) met
Een dip bij 3000 toeren en das iets minder

Geplaatst: wo apr 25, 2012 10:55 pm
door roland
Kan iemand er een paar verwijdere
Er gaat iets goed fout

Geplaatst: wo apr 25, 2012 11:14 pm
door Dr Doggystyle
spammer
heb ze verwijderd voor je
Geplaatst: do apr 26, 2012 6:22 am
door littldevil
kan dit niet verholpen worden door een remap naar laat ons zeggen 150 pk?

Geplaatst: do apr 26, 2012 7:23 am
door roland
Ja dat kan.
Ik ben er even mee bezig geweest (staat nu even stil

)
met de mafles remap dat is met weg geschreven LMM
dat kunnen ze in NL en BE ook niet alleen in UK
zij zrijven de map zo dat de dip er uit is en met de SDI verstuivers , D-cat
, uitlaat en nog wat aanpassingen nemen hun dan mee in de remap.
en dan zit je op 155 a160 pk
zeg maar de chiptuning op maat HIER in NL.
die chiptuning 150 pk hier is zeer optimistisch
@Dr Doggystyle dank je

Geplaatst: do apr 26, 2012 9:29 am
door rover4u2nv
+1 naar de post boven op ^^^
Geplaatst: do apr 26, 2012 10:24 am
door roland
die zr die je gezien hebt is dat een MK2
er zijn ook MK1 115 (heeeel zeldzaam)is het overgangsmodel
meer weten over een mafles remap

De +++++ en
En de ---- en

Geplaatst: do apr 26, 2012 7:13 pm
door littldevil
ik ben vandaag snel eens gaan kijken
auto staat er proper bij
juist de remmerij zou moeten vervangen worden...
nu zaterdag eens grondig gaan kijken en die mafles remap kun je daar wat meer info over geven? is dit dan nog in orde voor de roet meting bij de keuring (apk)?
ik weet toevallig ook een MK1 115 staan

al weet ik niet of die nu al verkocht is of niet
Geplaatst: vr apr 27, 2012 8:06 am
door roland
eerst de ++e
- geen Lmm meer die kapot kan
- een eco map
- het is een duo map
- 160 pk met aanpassingen (sdi's, uitlaat ezv)
- bij de MK2 is de dip weg
- geen ROET
de --e
- bij de MK2 gaat je motorstoringslampje
- EN HET MINSTE IS DUS OP HET VASTELAND NIET TE KRIJGEN
een duo map is dat je MET je LMM de ECO stand hebt en zo iets minder verbruik
De meste zetten er een schakelaar tussen om van eco naar mafles te gaan (onder het rijden)
Hoe kom je er aan

ga naar de UK
Of vind in BE een tuner die voor jou de map uit leest en via E-mail naar de
tuner in de UK stuurt. die past hem aan op jou wens (met de mots die je hebt) en stuurt hem terug.
de tuner hier zet de map in de ecu en KLAAR
wil je een chiptuning doe eerst andere tuning en werk het als laatst af
met een chiptuning (op maat)
de chiptuners hier zeggen 150-155 pk maar die getallen wil ik wel eens
zien op de bank
er zit een meganische turbo op en zonder aanpassingen gaat de druk niet omhoog.
Geplaatst: za apr 28, 2012 6:26 am
door littldevil
lijkt me wel interessant die mafles map
en @ tazz ik zou de velgen wisselen van zr juist omwille van dat ik dan mijn winterbanden kan behouden op mijn straights...
moest deze er komen dan gaan mijn huidige evo racings in het mat zwart helemaal
had effe zitten denken voor een oranje hart maaar het werk en de kosten die er aan zijn vind ik het niet echt waard
Geplaatst: ma apr 30, 2012 6:45 pm
door challenge
mijn oude ZR diesel was een geweldige auto waar ik met veel plezier in heb gereden.
de volgende eigenaar heeft er ook heel wat mee gereden zonder veel problemen.
echter vond ik hem niet bepaald zuinig. fabriek opgave is 1:18 maar 1:14 is realistisch.