MG ZS MK2 180 42-TD-LR

Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9050
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

Afbeelding
jmdr

Bericht door jmdr »

schop!! ff onder de aandacht brengen. auto is inmiddels al wel gereserveerd. lees het hele verhaal net pas, maar dit bewijs wel de kracht van het forum. laat ik nou woensdag voor mijn werk in oude tonge moeten wezen... ik ga een ff kijken op de tramweg :mrgreen:
michelvandommelen

Bericht door michelvandommelen »

Mijn ouders zijn er na het bericht op marktplaats zondag even langsgereden. De ZS is niet hersteld zoals deze origineel aan ons verkocht is maar staat nu tussen de sloopauto's, stapels oude banden en wat goed gebruikte auto's. Geen heel fraai plaatje om een "auto in nieuwstaat" te bezichtigen ;)
jmdr

Bericht door jmdr »

okay, ik maak er wel wat foto's van, als 'geintereseerde' :p
jmdr

Bericht door jmdr »

vandaag langs de tramstraat gereden, om de beruchte zs te bekijken.
en, eerlijk is eerlijk, het valt me mee. maar, moet gezegd worden, ik heb hem alleen op zicht beoordeeld, onderhuids kon ik niet kijken, en al kon ik dat wel, heb ik er niet het technische verstand van om het te zien.

afgaand op de advertentie is het allemaal twijfelachtig.
je hebt bij een auto in nieuwsstaat bepaalde verwachtingen, en die vallen gewoon tegen. ook de taxatie rapport vermelding van 11.500 is hartstikke leuk, maar dat zijn nu eenmaal geen verkoop prijzen.
ook de locatie waar hij staat geeft je gewoon niet het gevoel dat je met een betrouwbare partij te maken hebt.

in alle eerlijkheid, als je deze auto opzoekt, en je kent de voorgeschiedenis niet, en je zou niet te nauw kijken onder de kap, afgezien van de idiote richtprijs, kan ik me heel goed voorstellen dat deze auto verkocht gaat worden, want hij ziet er gewoon goed uit, op kleine pietluttigheden na. eigenlijk vind ik het nog gewoon raar dat hij nog niet verkocht is. een onwetend iemand is snel om bij het zien van deze auto.

hierbij de foto's zoals hij er nu bijstaat;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
door spiegeling van het raam is het niet de beste foto, maar het zag er vanbinnen echt netjes uit. het enige wat me eigenlijk gelijk opviel was dat er aan het instapkantje van de rugleuning scheuren/slijtage in het leer zaten, wat ik voor een auto met nog geen 30.000 km vreemd vind.
Afbeelding
en zo staat hij er nu bij, tussen het andere spul;
Afbeelding

hopelijk bevalt jullie deze 'reportage'!
mocht iemand iets specifieks willen weten, of gefotograveerd zien, laat het me weten, ik kom er elke woensdag en vrijdag in de buurt!
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Die donkere coupe ernaast heb ik ook nog gehad, machtig fijne kar, goede herinneringen aan :blur:
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Lijkt Alberto Stegeman wel :mrgreen:


Meestal merk je wel dat er schade is geweest als je ermee rijdt. Zijn meestal de auto's die wat meer rammeltjes enzo hebben dan normaal. Dit komt omdat bij demontage van de onderdelen diverse klemmen vervangen moeten worden. Aangezien deze klemmetjes duur zijn, wordt dit vaak opgelost met wat halfgare gebruikte klemmetjes en/of kit.
Ook aan de lak is vrijwel altijd te zien dat deze niet origineel is (stofjes enzo erin). En als er behoorlijk geplamuurd is kan een auto er eerst superstrak uitzien, maar na 1 a 2 jaar zie je verzakkingen in de lak ontstaan en dat ziet er niet zo fraai uit..

Maargoed, deze auto kan natuurlijk een uitzondering zijn. Ik heb hem niet in het echt gezien.
jmdr

Bericht door jmdr »

arjen schreef:Lijkt Alberto Stegeman wel :mrgreen:
hij is mijn voorbeeld, ik had ook een bivakmuts op en sprak fluisterend tegen een camera die er niet was... :mrgreen: :+
jmdr

Bericht door jmdr »

arjen schreef:
Maargoed, deze auto kan natuurlijk een uitzondering zijn. Ik heb hem niet in het echt gezien.
lijkt me sterk, gezien de vijandige reactie van de aanbiedende partij richting marvon. als hij iets goed onder handen heeft genomen, ben je ook niet bang voor kritische mensen.
michelvandommelen

Bericht door michelvandommelen »

De auto was gereserveerd via marktplaats maar is nu te koop via autotekoop.nl zonder enige informatie van het verleden..

Succes weer met de verkoop ;)
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Dit is ook een apart verhaal:

http://auto.marktplaats.nl/mg/609751256 ... m-vel.html

Zag er een een tijdje geleden nog zo uit:

Afbeelding

Maar nu:

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt erop alsof ze alleen de koplamp vervangen en de rest uitgedeukt hebben en zo van flinke schade ''zeer lichte schade'' gemaakt hebben.. ;)
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Heel vaag, ik heb de man om een reactie gevraagd... Zal wel nijdig worden schat ik zo... Pipo... :+ :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik kende hem al, als het meeviel had hij hier al voor de deur gestaan.
Het is te doen maar wel veel werk.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

MGF MPi schreef:
Het lijkt erop alsof ze alleen de koplamp vervangen en de rest uitgedeukt hebben en zo van flinke schade ''zeer lichte schade'' gemaakt hebben.. ;)

Bij dit soort schade moeten ze wel een beetje uitdeuken anders is de auto niet rolbaar. Dit gebeurt altijd en is niet perse oplichting. Maar het neusje zal hier niet zo recht meer voor staan als ik het zo zie..
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Het is op zich ook helemaal niet gek dat ze dit op deze manier doen, maar ik vind het niet zo netjes om in de advertentie te vermelden dat het een "zeer lichte schade" betreft terwijl het toch een best klap geweest moet zijn..
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Wat heet licht, je moet de voorkant demonteren incl slotplaat.
Dan spatbord monteren en nieuwe motorkap monteren.
Alles duwen en trekken en dan een nieuwe voorkant er in lassen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie