vraag over *p*l astra

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels 25
MG-R Freak
Berichten: 576
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Bekegem (belgie)

vraag over *p*l astra

Bericht door Niels 25 »

Mijn broer rijd met een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) astra. Deze heeft ongeveer 5000 km terug een nieuwe distributie riem gekregen. Nu heeft hij tijdens het rijden enkele problemen zoals het haperen van de motor. Hij heeft dan de wagen maar binnen gedaan in een erkend *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) garage (waar de distributie riem ook gedaan is) en daar hebben ze dan gezien dat er een zuiger gescheurd is en nog een paar dingen die kapot zijn. Zou dit kunnen te maken hebben met een verkeerd gelegde distributie riem?

Groeten Niels.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Dat kan, maar dan zou je eigenlijk schade aan alle zuigers moeten hebben. En meestal loopt de motor niet meer nadat de zuigers met de kleppen in contact zijn geweest. Een gescheurde zuiger komt vaak van problemen in de ontsteking of een te hoge compressie einddruk. Ook kan het zijn dat de zuiger van onder af met een olie sproeiertje gekoelt wordt, wanneer daar een probleem mee is kan de zuiger te heet worden. Wat is er nog meer kapot?
Gebruikersavatar
Niels 25
MG-R Freak
Berichten: 576
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Bekegem (belgie)

Bericht door Niels 25 »

wat er nog meer kapot is zou ik eens moeten vragen. De distributie riem was ook beschadigd (licht er nog maar 5000 km op) :? en hebben ze een nieuwe moeten opleggen.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: als ik een nieuwe distributie riem steek kan ik nooit mijn zuigers zien...kan dit bij een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) wel :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels 25
MG-R Freak
Berichten: 576
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 12:29 pm
Woonplaats: Bekegem (belgie)

Bericht door Niels 25 »

nee, de auto haperde nu en ze hebben de auto volledig open gedaan en gezien dat de zuigers gescheurd zijn. de distributie is een 5000 tal km geleden gelegd en is beschadigd. Denk nu niet dat hij na 5000 km al kapot kan zijn. Kan dit dat komen omdat hij verkeerd gelegd is dat hij beschadigd is en de rest van de motor kapot gegaan is of kan het niet met elkaar te maken hebben?
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Wel erg toevallig in ieder geval. Maar op afstand is niet met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie