verschillen 1.4GTI en 1.8 (VVC)

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
jaapio1984

verschillen 1.4GTI en 1.8 (VVC)

Bericht door jaapio1984 »

Kenners,

Wij hebben het plan om een mini te bouwen met een Rover Motor. Het subframe van de mini ligt al klaar en is gemaakt voor een 1400 GTI. Nu heb ik op verschillende sites al zitten zoeken, maar ik kom er simpelweg niet uit.

Wat zoek ik nu precies. Ik weet dat dit frame gemaakt is voor een 1400GTI blok.. maar ik weet dat het (in de mini) ook mogelijk is om een 1800 VVC (mg of rover of beiden beschikbaar??) in te bouwen zonder enorme verbouwingen aan de constructie van de mini.

Wat zijn de verschillen tussen een 1400GTI en een 1800VVC.
- Versnellingsbaksteun weet ik
en hoe zit het met de omvang van het 1800 tov een 1400, zijn ze echt heel veel groter.

en 2e belangrijke punt, in welke auto vind ik de 1800 VVC en is de 1400GTI alleen maar te vinden in de 114GTI ?? of zijn er ook nog andere modellen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal en jullie mij verder kunnen helpen

Jaapio
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

ten 1e welkom bij de club ;)
ten 2e Wat zijn de verschillen tussen een 1400GTI en een 1800VVC
Uuuuuh de CC das 400cc meer en de variabele kleppentiming de PK's :lol: :+

ik meen dat de blokken even groot zijn. ze maken in de UK van een 1.4 ook wel eens een 1.6 of een 1.8 (lees eens op http://forums.mg-rover.org/)

De 1.8vvc zit in Rover (vi brm :think: ) en mg zr zs tf
ik denk dat een 1.4gti het zelfde is als de 1.4 105 pk uit een zr of r-25.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ben ik ook ooit eens mee bezig geweest om dit in kaart te krijgen

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18179&start=0
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

roland schreef:ten 1e welkom bij de club ;)
ten 2e Wat zijn de verschillen tussen een 1400GTI en een 1800VVC
Uuuuuh de CC das 400cc meer en de variabele kleppentiming de PK's :lol: :+

ik meen dat de blokken even groot zijn. ze maken in de UK van een 1.4 ook wel eens een 1.6 of een 1.8 (lees eens op http://forums.mg-rover.org/)

De 1.8vvc zit in Rover (vi brm :think: ) en mg zr zs tf
ik denk dat een 1.4gti het zelfde is als de 1.4 105 pk uit een zr of r-25.
je hebt ook nog weer verschil in, want in een 114 heb je een 1.4 8v met heel weinig pk, een 1.4 16v Spi met 95 pk en een 1.4 16v Mpi met 105 pk.

die eerse 2 vind je niet erg veel meer, en die laatste is inderdaad veel t vinden in 200 series, 25 en de MG zr.

daarintegen is de 1.8 VVC ook een redelijk te vinden motor met in een 200 VI / BRM 145pk, in een MG ZR 160pk en in een lotis elise volgens mij met nog iets meer pk's.

en de 1.8 heeft natuurlijk wel meer koppel en haal je aardig wat meer mee dan een 1.4.

ikzelf heb een 1.4 16v SPI in mijn rovertje 114 liggen en moet zeggen dat dat best snel is, en een BRM.

nu zijn er ook conversies gedaan met een 1.8, zoals Dutch ( http://www.mg-r.nl/club/profile.php?mod ... file&u=183 )

die kan je ook wel vragen wat het met je (auto ) doet ;)
Plaats reactie