Pagina 1 van 1
Electrische ramen achter MG ZT-T
Geplaatst: wo mar 28, 2012 3:44 pm
door marwee
na een gelukte tuning via racechip.de en gemonteerde dakrails op mn MG ZT-T, zelf gedaan rijdt en staan echt veel beter! nog een item liggen, elektrische ramen achter, heb motortjes al, schakelaars bestuurder en links/rechts achter en kabelset voor achter, alleen...
GEEN prik... vergeet ik iets? zit wel een zekering in voor de ramen terwijl die niet standaard waren op de mijne... HELP!
Geplaatst: wo mar 28, 2012 10:07 pm
door MARTIN
er zit niks anders op dan naar een ex dealer te rijden .
daar moet de elec ramen aangemeld worden aan de computer van de auto.
als je er toch ben kan je bij jezelf te rade gaan wat er nog in gesteld / verander kan worden {comfort instellingen}
Geplaatst: do mar 29, 2012 9:09 am
door marwee
okee, is dat dan alles? tenx marvon, ga Koree dan even informeren.
Geplaatst: do apr 12, 2012 6:29 pm
door marwee
hoi marvon
vandaag bij de mg rover dealer geweest, koree, maassluis, maarre nix geen instellingen, mooi kl*te, moet een hele andere bcu unit hebben body control unit... moet ook nog s passen bij mg zt-t, automaat, diesel, xenon, 4 elctr ramen, regensensor enz... baal baal
Geplaatst: do apr 12, 2012 7:45 pm
door roland
Dan gewoon via een + & - schakelen kan ook.
Geplaatst: do apr 12, 2012 8:19 pm
door MARTIN
marwee schreef:hoi marvon
vandaag bij de mg rover dealer geweest, koree, maassluis, maarre nix geen instellingen, mooi kl*te, moet een hele andere bcu unit hebben body control unit... moet ook nog s passen bij mg zt-t, automaat, diesel, xenon, 4 elctr ramen, regensensor enz... baal baal
das inderdaad mooi balen zeg
Geplaatst: za apr 14, 2012 10:05 am
door arjan_m
Dat moet toch ook zonder T4 kunnen zou ik zeggen. Misschien kun je iets vinden op het Engelse forum?
WWW.the75andztclub.co.uk.
Geplaatst: za apr 21, 2012 10:10 am
door arjen
Van welk bouwjaar is de zt? Als ik de juiste schema's heb, dan wil ik wel kijken of ik hier een andere elektrische schakeling voor kan bedenken.
Geplaatst: za apr 21, 2012 10:54 am
door roland
Even een vraag @Arjen
waarom moet dit via de computer
Toen ik VROEGER

mijn vw golf mk2 uitrusten met elektrische ramen
had ik de schakelaars L+R het schaar meganisme met motor (en een relais geloof ik)
daar de +&- op en ik had elektrische ramen
O ja en een zekering.
Heeft het iets met CANbus te maken of zo (

storingen.)
Ik probeer te begrijpen waarom alles voortaan met 1 computer geschakeld
en geregeld moet worden

Geplaatst: za apr 21, 2012 12:05 pm
door arjen
Dit is om functies toe te voegen zoals met 1 drukje ruit volledig open en bij auto op slot ramen dicht. Dat laatste is natuurlijk ook een belangrijk stukje inbraak wering. Je kunt de hoofdstroom tegenwoordig ook niet meer door de schakelaar laten lopen, omdat deze enkel bedoelt is om aanstuurpulsjes te geven aan de regelmodule. Het voordeel van een lagere stroom door de schakelaars is dat deze niet vaak meer stuk gaan.
Er zijn dus veel voordelen, maar bij achteraf inbouw is het een stuk lastiger dan vroeger.
Geplaatst: za apr 21, 2012 12:42 pm
door roland
Is dat bij mijn ook mogelijk dan dat bij auto op slot ramen dicht
en ik dacht dat dit in de schakelaar zat (1 drukje ruit volledig open)
bij mijn lupo klikte hij dan 2x en ging dicht.
Geplaatst: za apr 21, 2012 2:11 pm
door arjen
Of dat bij jou auto mogelijk is weet ik niet. Dat het in de schakelaar zit bij een lupo is best mogelijk. Laats had ik een vw t4 in de werkplaats die had deze schakeling in de motor. De + en - aan de buitenkant van zo'n motor wisselen dan ook niet, dat gebeurt inwendig. Zo'n schakeling was ik nog niet eerder tegen gekomen.