Onderdelen informatie vraagje

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Mitchell

Onderdelen informatie vraagje

Bericht door Mitchell »

Ik moet voor me 216si uit 1997 een nieuw koppelplatensetje aanschaffen. Ben er al achter dat het via ebay.co.uk veel goedkoper is dan wanneer ik het in nederland aanschaf.
Maar nu begin ik te twijfelen om er misschien een 'race/sport' plaat in te zetten. Gewoon omdat het kan! En ik het wel leuk vind hem lichtelijk wat "sportiever" te maken.
Maar kan iemand mij de voor en nadelen van zo een set geven. Wat doet het qua rijgedrag?
wat zou een reden zijn om het niet te doen?
Waar moet ik op letten (bepaald merk oid)?

Dan zit ik ook op ebay de gasklephuizen in de gaten te houden. Wil toch ook is overstappen naar een 52mm alu huis. Wanneer ik deze erin zet dan ook gelijk overstappen op een openluchtfilter. Nu hier ook de vraag over, waar moet ik bij deze op letten. Een koudeluchttoevoer wil ik er sowieso bij "nemen/leggen". Maar zit hier heel veel verschil in. Ben opzoek naar wat prijs kwaliteit het beste is. Hoeft niet - top of the list - te zijn. Maar ook geen HankiChanki.


Ook heb ik zitten twijfelen aan een complete motor swap naar een 2.0 turbo voor in de bubble. Maar dit gaat me iets te veel kosten. Wel jammer want een turbo erin lijkt me wel echt kicken!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

nadeel is dat het eigenlijk niet voor straat gebruikgemaakt is.
Rijd nogal stug en in de file helemaal waardeloos.

Voordeel is dat je sneller van zn plek zou moeten zijn :mrgreen:

Over dat luchtfilter, heb er zelf een green storm opzitten. Kun je ook zo'n koudeluchttoevoer op maken en geeft een mooi geluid en is niet zo duur.
Meen dat tummeke in het te koop gedeelte ook nog een luchtfilter te koop had staan.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie