Lekkage kofferbak

214 216 218 220 25
Plaats reactie
GenovaNL

Lekkage kofferbak

Bericht door GenovaNL »

Hallo,

Ik heb een Rover 25 en nu heb ik gemerkt dat er na het regenen veel water in de kofferbak staat. Nu heb ik het forum doorzocht en de meeste mensen vertelden dat het probleem dan waarschijnlijk bij de achterlichten zou liggen. Nu heb ik die helemaal nagekeken en ik weet zeker dat het niet via daar komt.

Als ik in me kofferbak kijk zie ik wel links en rechts onderin waar een rond gat in het plaatwerk zit een klein beetje water staan. Ik neem aan dat het water dan dus via de stijlen naar beneden komt. Nu zijn de rubbers waar de kabels de stijlen in gaan ook gewoon goed dicht en ik weet ook zeker dat het daar niet vandaan komt.

Wel zie ik naast de dakgootjes hele kleine scheurtjes zitten, deze zitten ook bij de scharnieren van de kofferbak. Zou het mogelijk zijn dat er onder de dakgoten meer scheuren zitten waardoor het naar binnen kan lopen. En als dat het geval is, zou iemand mij dan kunnen vertellen of je de dakgoten kan losmaken en zo ja hoe dan?

Groetjes,

Patrick
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

bij mij was het zo dat er een moer van het scharnier los was,
leek toen net of het water door de C style heen kwam

ff hemeltje stukje los halen en even de moer na kijken.
gas is alles remmen is angst
Mitchell

Bericht door Mitchell »

De dakgoten,
althans dat was bij mij het geval. Ik heb ze eraf gehaald, compleet met kit de naad langsgelopen en weer terug geplaatst. Dit heeft bij mij het probleem compleet verholpen. Ook bij de scharnieren wat extra kit gedaan, zit wat roest ook :(.

Gootjes zijn naar te verwijderen door ze te schuiven. Zitten om ene pennetje heen en dan naar achter geschoven. Met een plastic "kaartje" er tussen komen en voorzichtig op liften om voor de zekerheid de juiste schuifzijde na te kijken.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Bij de ZS heb ik wel eens water in de bandenbak zitten. Ook geen idee waar het vandaan komt, maar ik heb de rubber doppen onder in de bak losgehaald en 2 kleine gaatjes extra geboord, dan kan het ook zo weer weg
type3

Bericht door type3 »

bij mij zat het membraam onder het linker achterlicht niet goed ingeklikt, en daar kwam het water langs binnen.
GenovaNL

Bericht door GenovaNL »

Ik heb vanmiddag de gootjes er uit gehaald, en ik zag dat er aan de achterkant wat scheurtjes onder zaten en ook bij de scharnieren van de kofferbak. Dus die ga ik binnenkort even dichtzetten en kijken of dat werkt.

Ik vind het niet zo'n goed idee om gaatjes te maken :p je blijft het vocht probleem dan houden en dat merk ik nu heel erg met me achterruit.

Het komt in ieder geval niet via het membraan, die zit ook gewoon goed vast en van de achterlichten komt het ook niet. Volgens mij gaat het echt via de stijlen naar beneden want daar zie je ook dat het nat is.

Maar bedankt voor de reacties en als ik er binnenkort weer wat aan heb gedaan laat ik wel weten of het gewerkt heeft of niet.
Plaats reactie