PVC Filter
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
PVC Filter
Goedenmorgen, kan iemand mij vertellen waarom, wanneer en hoe ik mijn PVC filter op mijn 75 Diesel moet/kan vervangen.
De dealer is er wel wat vaag over, maar op dit forum heb ik al verschillende verhalen hierover gelezen.
Is dit bijv. voor een redelijk handvaardige en goedwillende amateur te doen, en wat zijn de eventuele knelpunten in deze operatie ?
En wat is het uitwassen t.o van een nieuwe, en is er misschien ergens een
goedkopere dan de 50 Euro kostende BMW versie te koop, en wat is dan het nummer daarvan, en waar?
Als iemand mij een beetje wegwijs kan maken, bij voorbaat al bedankt.
Groeten, Fred[/b]
De dealer is er wel wat vaag over, maar op dit forum heb ik al verschillende verhalen hierover gelezen.
Is dit bijv. voor een redelijk handvaardige en goedwillende amateur te doen, en wat zijn de eventuele knelpunten in deze operatie ?
En wat is het uitwassen t.o van een nieuwe, en is er misschien ergens een
goedkopere dan de 50 Euro kostende BMW versie te koop, en wat is dan het nummer daarvan, en waar?
Als iemand mij een beetje wegwijs kan maken, bij voorbaat al bedankt.
Groeten, Fred[/b]
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Ik neem aan dat je hiermee het carter ontluchtingsfilter bedoeld? Deze moet om de ca. 150.000 km vervangen worden omdat anders de druk in het carter te hoog op kan lopen, waardoor de olie op het laatst overal uit de motor komt zetten...
Een goedkopere versie is er bij mijn weten niet.
Het schoonmaken en weer monteren zou ik niet doen. Als het toch niet goed blijkt te zijn, heb je kans dat ie de olie er later toch uit blaast. Dit is eigenlijk de enige oorzaak van het soms vroegtijdige overlijden van deze bmw motoren!
Het vervangen is prima zelf te doen.
Hier even een omschrijving hoe dit te doen:
- Verwijder plastic kap over de motor.
- Demonteer luchtfilter kap (zo'n beetje het plastic wat er nog over is als die eerste kap eraf is ).
- Kabelboompje verstuivers loshalen en aan de kant leggen.
- Luchtinlaat (bij luchtmassameter) even afdekken en de ruimte rondom het carter filter goed schoon blazen.
- Carterfilter demonteren.
- Nieuwe carterfiltertje moet je er nog opdrukken, eerst even de ring wat invetten met wat motorolie, dan filtertje erop drukken, en dan dat losse stukje plastic wat erbij zit er op drukken.
- Controleer de uitsparingen waar de pakkingen in komen te liggen op vuil etc. Zonodig schoonmaken. Dan de pakkingen er netjes inleggen.
- Dan alles weer monteren.
Succes!
Een goedkopere versie is er bij mijn weten niet.
Het schoonmaken en weer monteren zou ik niet doen. Als het toch niet goed blijkt te zijn, heb je kans dat ie de olie er later toch uit blaast. Dit is eigenlijk de enige oorzaak van het soms vroegtijdige overlijden van deze bmw motoren!
Het vervangen is prima zelf te doen.
Hier even een omschrijving hoe dit te doen:
- Verwijder plastic kap over de motor.
- Demonteer luchtfilter kap (zo'n beetje het plastic wat er nog over is als die eerste kap eraf is ).
- Kabelboompje verstuivers loshalen en aan de kant leggen.
- Luchtinlaat (bij luchtmassameter) even afdekken en de ruimte rondom het carter filter goed schoon blazen.
- Carterfilter demonteren.
- Nieuwe carterfiltertje moet je er nog opdrukken, eerst even de ring wat invetten met wat motorolie, dan filtertje erop drukken, en dan dat losse stukje plastic wat erbij zit er op drukken.
- Controleer de uitsparingen waar de pakkingen in komen te liggen op vuil etc. Zonodig schoonmaken. Dan de pakkingen er netjes inleggen.
- Dan alles weer monteren.
Succes!
hier ook nog zat
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... pvc+filter
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... pvc+filter
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
sorry voor het hacken van deze topic (maar de vraag komt eigenlijk op hetzelfde neer)
@Arjen weet jij of je bij de L serie aan 2 kanten door de paddestoel van
de carter ontluchting kan blazen
of zit daar een terugslagklep in zodat de lucht van de aanzuigkant
niet naar het carter kan
@Arjen weet jij of je bij de L serie aan 2 kanten door de paddestoel van
de carter ontluchting kan blazen
of zit daar een terugslagklep in zodat de lucht van de aanzuigkant
niet naar het carter kan
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
PVC Filter
Iedereen bedankt voor de vriendelijke antwoorden op mijn vraag.
Ik kan nu wat geruster aan deze klus beginnen, ik neem aan dat dit onderdeel bij BMW te koop is, kan iemand mij dan nog even vertellen
waar ik daar naar moet vragen en een eventueel artikelnummer op dit topic zetten, alvast weer bedankt,
Gr. Fred
Ik kan nu wat geruster aan deze klus beginnen, ik neem aan dat dit onderdeel bij BMW te koop is, kan iemand mij dan nog even vertellen
waar ik daar naar moet vragen en een eventueel artikelnummer op dit topic zetten, alvast weer bedankt,
Gr. Fred
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
PVC Filter
Bedankt Victor voor jouw link naar een Engelse leverancier.
Ik heb de man inmiddels een mail gestuurd en ga kijken wat
er uit komt.
Verder iedereen nog bedankt voor de antwoorden en de raadgevingen.
Gr. Fred
Ik heb de man inmiddels een mail gestuurd en ga kijken wat
er uit komt.
Verder iedereen nog bedankt voor de antwoorden en de raadgevingen.
Gr. Fred
Jules is zeker goed. Heb al twee kenlowe ventilatoren van hem en bij een vriend en zelf ingebouwd. Goede handleiding, goede deal en nog een paar viton ringen erbij om alles in een keer te doen als de bumper er toch af ligt.
PCV filter (de vervangende versie zonder het wc-rolletje) heb ik bij de bmw-dealer om de hoek gehaald. Hebben ze normaal op het schap liggen en wat meer betaald, maar ik wilde het gelijk hebben.
Rob
PCV filter (de vervangende versie zonder het wc-rolletje) heb ik bij de bmw-dealer om de hoek gehaald. Hebben ze normaal op het schap liggen en wat meer betaald, maar ik wilde het gelijk hebben.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur